השוק

במיטב מורידים את תחזית האינפלציה: הציפיות גבוהות מידי

אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב, מוריד היום את תחזית האינפלציה שלו לשנה הקרובה ל-2.7%; להערכת זבז'ינסקי הריבית לטווח של שנה קדימה תהיה ברמה מקסימלית של 4.5%
ניצן כהן |  1
מניות (צילום vecteezy)
אלכס זבז'ינסקי, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות מיטב מוריד היום את תחזית האינפלציה של ישראל לטווח של שנה קדימה ל-2.7%, מה שאומר שלהערכתו האינפלציה תתכתנס ליעד יציבות המחירים עוד השנה. להערכת זבז'ינסקי הריבית בטווח של 12 חודש קדימה תנוע בטווחים של 4.25% ל-4.5%, כלומר במקסימום אנחנו מדברים על ריבית הגבוהה ב-0.25% מהריבית היום.
זבז'ינסקי מנתח את הפעילות הכלכלית ואומר כי מדד פדיון לכל ענפי הכלכלה במחירים קבועים ירד בחודשים נובמבר-ינואר בשיעור שנתי של 1.5% (נתונים מנוכי עונתיות). בחצי השנה האחרונה ניכר קיפאון בפדיון. בשלושת החודשים האחרונים הירידה החזקה ביותר נרשמה בענף פעילויות הנדל"ן ובענף הבינוי. כמו כן ,גם בענף תעשיית ההיי טק ובענף התחבורה ואחסנה. 

"נתון נוסף שיכול להעיד על עלייה באי הוודאות הייתה ירידה חדה במספר ההלוואות שלקחו אנשים פרטיים בבנקים בחודש פברואר. גם מספר ההלוואות העסקיות ירד, אך בשיעור מתון יותר. לעומת הנתונים שמצביעים על הרעה בפעילות המשק, נרשמה ירידה חדה בשיעור האבטלה. במיוחד ירד שיעור האבטלה הרחב מ-5.5% ל-4.7% , שכולל גם אנשים שפוטרו בשנה האחרונה והתייאשו מחיפוש עבודה. אולם, לא היינו ממהרים להסיק מנתון זה שמצבו של שוק העבודה משתפר. הוא לא מסתדר עם הנתונים הכלכליים האחרים ועם הנתונים האחרים שמתייחסים לשוק העבודה, כגון המשך ירידה במשרות פנויות, כפי שהתפרסם בשבוע שעבר".
לסיכום הדברים הרי שלהערכת זבז'ינסקי הרי שהפעילות הכלכלית בישראל מתמתנת והיא תביא איתה התמתנות בעליית המחירים וזה כשלעצמו יביא את בנק ישראל להאט את קצב העלאת הריבית עד כדי עצירה של ההעלאה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבעיה של הכלכלנים האלה שהם מנותקים ממה שקורה
    מיקליס 03/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעולם, הטבה נקודתית שלא בטוח שתגולגל במלואה לציבור כמו משקאות וחד פעמי ממש לא ישפרו את המצב, ישראל היא מדינה יבואנית ועלויות הייצור בעולם עולות וממשלות מדפיסות עכשיו כסף כאילו אין מחר כדי להציל בנקים ולהעלות שכר בגלל הפגנות ושביתות ולכן כל היבוא של ישראל יעלה יותר ואנחנו נשלם הרבה יותר, אם הממשלה תנסה לסבסד משהו היא תגלה שאין לה כסף וגם היא תצטרף לחגיגת הדפסת הכסף וכרגיל אינפלציה גורמת להעלאת ריבית ואם לא יעלו אותה ויש כאלה שמועות ברחבי העולם אז יהיה מגה אינפלציה
    סגור