משפט

חברת התעופה הישראלית החדשה נתבעת לראשונה: זה הפיצוי שדורש נוסע

תביעה ראשונה נגד אייר חיפה: שינתה לכאורה טיסה ללא הודעה וגרמה להפסד טיסת המשך ללונדון. נוסע דורש אלפי שקלים, אך מה טוענת מנגד החברה?
מערכת ice | 
חברת התעופה אייר חיפה (צילום shutterstock)
רק התחילה את הפעילות וכבר חוטפת תביעה. נוסע חיפאי הגיש תביעה נגד חברת התעופה אייר חיפה בטענה כי החברה שינתה את מועד טיסתו ללרנקה באופן חד-צדדי, מבלי ליידע אותו, ובכך גרמה לו להפסיד טיסת המשך חיונית ללונדון, כך על פי פרסום של כל-בו חיפה.
לדבריו של התובע, שהזמין טיסה מתל אביב ללרנקה קפריסין לשבת ה-23 בנובמבר בשעה 15:00, הוא גילה רק כשביצע צ'ק-אין ביום שישי כי טיסתו נדחתה לשעה 20:10 - שינוי שהפך את טיסת ההמשך שלו עם בריטיש איירווייז ללונדון לבלתי אפשרית לטענתו. התביעה מדגישה כי החברה פעלה בניגוד לחוק שירותי תעופה, שמחייב לקבל את הסכמת הנוסע לשינוי מועד הטיסה.

הפיצוי שדרש עומד על 3,110 שקל, כאשר מתוכם 1,440 שקל בגין ביטול הטיסה ועוד 1,500 בגין עוגמת הנפש, כפי שצוטט מהתביעה: "המועקה הנפשית בשל הצורך למצוא פתרון מיידי לטיסה בערב שבת, שעות לפני ההמראה, ועל תחושת הזלזול בשל התעלמות הנתבעת מהוראות החוק וטלטול הנוסע כחפץ מטיסה לטיסה ללא כל הודעה או הסכמה". באייר חיפה מסרו: "החברה רואה בשביעות רצונם של לקוחותיה ערך עליון ופועלת כל העת לשיפור השירות והחוויה שהם מקבלים".
כזכור, רק בתחילת החודש אייר חיפה, חברת התעופה הראשונה שבסיס פעילותה בצפון הארץ, החלה להפעיל טיסות ישירות מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה לאתונה. הקו החדש, שיפעל חמש פעמים בשבוע במחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון, מצטרף לפעילותה הסדירה של החברה מחיפה, הכוללת שתי טיסות יומיות לאילת ושלוש טיסות יומיות ללרנקה.
כל הטיסות מתבצעות בשלושת מטוסי ה-ATR 72-600 החדישים של החברה, המהווים את צי המטוסים הצעיר ביותר בישראל. הטיסות לבירת יוון יופעלו בימים א', ב', ד', ה', ו', עם המראה מחיפה בשעה 09:00 ונחיתה באתונה ב-11:55, וטיסת חזור שתמריא בשעה 12:55 ותנחת בחיפה ב-15:45.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה