השוק

קריסת SVB הגיעה לישראל: הסניף בהרצליה ייסגר, העובדים יפוטרו

המכה הגיעה גם לכאן. סניף סיליקון ואלי בנק בישראל ייסגר, כאשר עשרות בנקאים יפוטרו. כ-40 העובדים בישראל הפסיקו את עבודתם. הבוקר קיבלו העובדים מייל לפיו רק מעטים יישארו לתקופה מוגבלת
מערכת ice |  2
הפסדים (צילום shutterstock)
אחרי שמניית הבנק האמריקאי סיליקון וואלי (SVB) נפלה ביום חמישי האחרון על רקע גל של משיכות כספים מהבנק מצד חברות הייטק רבות. הבנק נמצא בקריסה וכעת גם הנציגות הישראלית בהרצליה משלמת את המחיר.
על פי פרסום ראשון ב-N12, סניף סיליקון ואלי בנק בישראל ייסגר, כאשר עשרות בנקאים יפוטרו. כ-40 העובדים בישראל הפסיקו את עבודתם. הבוקר קיבלו העובדים מייל לפיו רק מעטים יישארו לתקופה מוגבלת. לפי הערכות בנק SVB בכללותו מממן יותר מ-100 סטארט-אפים ישראליים., 

לפי SVB, הסטארט-אפים שרפו בפברואר יותר כסף מהצפוי, לכן הבנק הודיע בשבוע שעבר על מהלכים לחיזוק המאזן הפיננסי שלו, כולל מכירת אג"ח בהפסד של 1.8 מיליארד דולר, על מנת לרכוש נכסים פיננסיים שיניבו ריבית גבוהה יותר, וגיוס 2.25 מיליארד דולר באמצעות הנפקת מניות.
אלא שבמקום להרגיע את המשקיעים, מניית הבנק דווקא צנחה ב-60% ונמחקו 10 מיליארד דולר משווי החברה. זה גרם לחששות מפני פשיטת רגל - וקרנות בארץ ובחו"ל הנחו את חברות הפורטפוליו שלהן למשוך את הכסף.
כעת גם בישראל מנסים למצוא דרכים לסייע לחברות שנפגעו משמעותית מפגיעת הבנק, כאשר משרד האוצר ובנק ישראל הקימו צוות חשיבה, הבנקים כמו הפועלים, דיסקונט, מזרחי, הבינלאומי ולאומי כבר הציעו תכניות הלוואות וסיוע שונות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    למה לעזור להם?????????????? (ל"ת)
    יש 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סיליקון וולי בנק
    אלכס 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנקאים קומבינטורים. המנהל מכר מניות טרם הנפילה . הבנק עושה ספקולציות בהון. המשקעים אוכלים תבן.
    סגור