השוק

בנק הפועלים יעמיד קווי אשראי לחברות שנפגעו בקריסת SVB

מאז יום חמישי נרשמת תנועה משמעותית של חברות הייטק למערכת הישראלית בבקשה לסיוע; בנק הפועלים הקים מוקד מיוחד לחברות אלה
ניצן כהן |  3
בנק הפועלים (צילום shutterstock, אביב גוטליב)
מאז שנודע כי סיליקון ואלי בנק קרס נרשמת מיני היסטריה בחברות ההייטק הישראליות. בשל מורכבות הנושא הקים בנק הפועלים דסק מיוחד לסיוע לחברות שנפגעו מהקריסה שבראשו עומדת מיכל קיסוס-הרצוג.
צריך לזכור כי סיליקון ואלי בנק הוא הבנק ה-16 בגודלו בארה״ב וחלקם של הלקוחות הישראליים בו גדול מאוד.גם אם החברות הישראליות שהפקידו שם כסף יוכלו להתאושש מהמכה הזו הרי שיש בעיות בירוקרטיות משמעותיות בפתיחת חשבונות חדשים וחזרה לפעילות כספית נורמלית, עד כמה שאפשר.

כך למשל פתיחת חשבון בנק לחברת טק ישראלית בארה״ב לוקחת במקרה הטוב שבוע עד שבועיים ויש חסם של תשלום משכורות ותשלום מיידי לספקים. בנק הפועלים הקים בחמישי בלילה קו חם לחברות האלה שמקבלים גישה לבכירי הבנק, ליועצים המשפטיים ולבנקאים שפועלים להחזרת החברות האלה לפעילות תוך שעות עד ימים כדי לא להפר את חוקי העבודה וכן הלאה.
כוח המשימה מורכב מבנק הפועלים בישראל אבל בשיתוף פעולה הדוק עם פועלים ניו יורק שפועל תחת החוק האמריקאי. מיכל קיסוס הרצוג שמתמחה בשירותים לחברות טכנולוגיה מסייעית בהעמדת קווי אשראי מידיים לחברות האלה תוך בחינה וקבלת החלטות חיתומיות מהירות מאוד.
מבנק הפועלים נמסר: על רקע אי הודאות סביב אירועי סוף השבוע על רקע פרשת SVB, חברות הייטק ישראליות פועלות ביומיים האחרונים לכנס את כספיהם בישראל.   החל מיום חמישי הקימו בבנק ובפועלים הייטק, חדר מצב לצורך תמיכה  בפתיחת חשבונות בבנק ובסניפיו השונים בארץ ובחו"ל ובביצוע העברות כספים לחשבונות החברות בבנק. החל ממחר הבנק יאפשר לחברות לפנות לקווי חירום שהעמיד לרשות חברות המעונינות בכך. 
מפועלים הייטק נמסר כי מדובר בפתרונות מהירים כדי לסייע לחברות ההייטק במצוקה המיידית ובהמשך גם ינתנו פתרונות נוספים לפי הצורך. חשוב לדעת: אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מתן ההלוואה כפוף לאישור הבנק ולתנאיו והכל לפי שיקול דעת הבנק. עד כה טיפלו פועלים הייטק במאות חברות
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    נדמה שבנק הפועלים תמיד נותן פתרונות בשעת משבר. גם בקורו
    כל הכבוד 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ואין לי כל עניין אישי בפועלים למעט חשבון בנק עם חריגה קלה...
    סגור
  • 2.
    מעמידים בסיכון את החשבונות שלנו?
    אבי 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפועלים. מקווה שאתם לא עושים שטויות עם הכסף שלנו. מקווה שיש לכם אגב ביקורת קשוח. אל תעמידו בסיכון את הלקוחות שלכם! בסוף זה הכסף שלנו!
    סגור
  • 1.
    בנק פועלים
    הנרי 03/2023/11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד לבנק פועלים מציל את הטקסטים הטפשים מעצמם
    סגור