נבחרת אייס

מוציאים את הכסף מישראל? הפייק ניוז על נטישת ההייטק | פרופ' ירון זליכה

החשיבות הרבה של ההייטק גרמה לכמה יזמים מקומיים נחשבים להתבלבל. כמה יזמים בודדים החלו לאיים כי הם מעבירים כספים מישראל לחו"ל ואף כי אם תחוקק הרפורמה המשפטית אזי הם ורבים עימם יעזבו את ישראל ויותירו אותה ללא מנוע הצמיחה הגדול והחשוב שלה. אני לא אוהב איומים ובוודאי שלא איומים ריקים מתוכן
פרופ' ירון זליכה
פרופ' ירון זליכה |  82
פרופ' ירון זליכה (צילום רוני לוינסון, shutterstock)
אין מחלוקת על חשיבותו של ענף ההייטק הישראלי. אומדן שביצע לאחרונה האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות מעריך כי ההייטק אחראי לכשישה עשר אחוזים מהתוצר. על נתוני הלמ"ס כעשרה אחוזים מכוח העבודה מועסקים בענף ההייטק, שהם כשלוש מאות וחמישים עד ארבע מאות אלף עובדים. ההייטק תורם לא רק כסף אלא מעמד בינלאומי ומהווה מוקד משיכה לחלק ניכר מההשקעות הזרות במשק.
החשיבות הרבה של ההייטק גרמה לכמה יזמים מקומיים נחשבים להתבלבל. כמה יזמים בודדים החלו לאיים כי הם מעבירים כספים מישראל לחו"ל ואף כי אם תחוקק הרפורמה המשפטית אזי הם ורבים עימם יעזבו את ישראל ויותירו אותה ללא מנוע הצמיחה הגדול והחשוב שלה.
אני לא אוהב איומים ובוודאי שלא איומים ריקים מתוכן. ראוי וחשוב לנהל דיון ענייני על הרפורמה המשפטית. גם לי יש הסתייגויות ממנה. אני סבור אמנם כי חובה עלינו לבצע רפורמה משמעותית במערכת המשפט אך סבור כי הרפורמה המוצעת כיום אינה מאוזנת. חמור מכך, אני חושש לקרע בעם המלובה על ידי הסתה רבתית שמתחוללת בציבור הישראלי ומפציר בממשלה לחתור לפשרה שתגבש מאחוריה הסכמה לאומית רחבה. עם זאת, דיון ענייני לא יכול להתקיים תחת אגדות ואיומים. מספיק לזלזל בחוכמתו של הציבור.

ראשית, מי שעומד מאחורי ענף ההייטק הוא ציבור עצום של שלוש מאות וחמישים עד ארבע מאות אלף העובדים. הם אלה שמייצרים את התוצר של ענף ההייטק וכל עוד קומץ היזמים המבקשים לעזוב את ישראל לא מסוגלים לקחת עימם את מאות האלפים אזי מאומה לא יקרה לענף ההייטק. למען הסר ספק, אשמח אם כל היזמים שלנו יישארו בישראל אולם למרבה המזל גם אם המאיימים יעזבו את ישראל ולא יחזרו לעולם אזי מאומה לא יקרה למשק הישראלי.
שנית, מה שמניע את הדם החדש בענף ההייטק הוא המנוע האדיר של יזמים ושל טכנולוגיות החדשות שמפיקה יחידת הענק הצבאית של 8200 כמו גם יחידות טכנולוגיות צבאיות אחרות. האם בכוונת קומץ המאיימים לקחת עימם גם את 8200 או שברוב טובם הם מתכוונים להשאיר לנו את יחידת העילית הזו?
הנקודה השלישית היא זו שהכי מרגיזה אותי. אלפי צעירים עוזבים את ישראל מדי שנה בשנה עקב יוקר המחיה הבלתי אפשרי ועקב מחירי הדיור המטורפים. אפילו שכר מצוין בהייטק אינו מספיק בשביל לרכוש דירה במרכז הארץ אלא אם כן יש לך הורים עשירים. צעירינו עוזבים לפורטוגל, ליוון וכמובן לארה"ב. שם האופי היזמי הנפלא של צעירי ישראל יכול לבוא לידי ביטוי בלי נטל מיסים פסיכי ויוקר מחיה איום ונורא. גם שעות העבודה הרבה יותר נוחות. לא טובים בהרבה חייהם של עסקים קטנים אשר המונופולים, הריכוזיות ועול המיסים הלא מאוזן הפך את חייהם לגיהנום.
כמובן שקומץ היזמים המאיימים לעזוב את ישראל אינו אחראי ליוקר המחיה אך מדוע לא מצאתי אותם מפגינים לצידי או מוחים תחת כל במה אפשרית נגד אחריותה של הממשלה לעוולות אלה? מדוע הם לא טרחו לאמץ את כוחם, כספם או השפעתם כדי ללחוץ את ממשלות ישראל לבצע את הרפורמות החיוניות להפחתת יוקר המחיה? בפרט מטרידה אותי שתיקתם בזמן כהונתה של ממשלת ההון שלטון הקודמת של לפיד ובנט?
לא אכנס שוב לוויכוח עד כמה תרמה מדיניותם הכושלת של לפיד ובנט לתבערה האינפלציונית ולקפיצה של למעלה מעשרים אחוז במחירי הדיור והכול בפחות משנה ומחצה בלבד. אולם, אדם סביר לא יכול לחלוק על העובדה שהממשלה הקודמת נכשלה כישלון חרוץ במאבק חשוב זה שהוא מסוכן לישראל לא פחות מרפורמה משפטית לא מאוזנת. מדוע אפוא יוקר המחיה לא הטריד את יזמי הייטק? אשמח אם תכתבו לי בתגובות מה לדעתכם התשובה (המנומסת) לשאלה זו.
*הכותב הוא ראש ביה"ס לחשבונאות, כלכלה וניהול כספים בקריה האקדמית אונו ויו"ר המפלגה הכלכלית
תגובות לכתבה(82):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 66.
    אנשי ההייטק עושים על המחלוקת סיבוב
    מאוד פשוט 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    2 2
    בהייטק בישראל מרוויחים בדולרים ומשלמים בשקלים. הריבית בארהב גבוהה יותר מכאן. כדאי כלכלית להעביר לשם את הכסף בכל מקרה. על הדרך, אפשר לזרוק הצהרות ואיומים לתקשורת שיצרו אווירת פאניקה שסוחפת אחריה את החלשות השקל. ואז מרוויחים פעמיים. חכמים ההייטקיסטים האלה. אני בטוח שהכסף מעניין אותם יותר מהרפורמה הזו.
    סגור
  • 65.
    תקרא עיתונים
    אא 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כנראה לא החלפת משקפיים לאחרונה. קרא ידיעה מהיום על חברה שמוציאה חצי מיליארד דולר . הגם אתה הפכת לביביסט??
    סגור
  • 64.
    תגיד ירון לאן נעלמת מהפולטיקה
    חח 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הבטחת הורדת מחירים, וכרגע הכל רק מתייק, קצת מוזר לא?
    סגור
  • 63.
    הצבעתי לך + קניתי את הגווארדיה השחורה אבל....
    אבי 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אנשי הייטק משפיעים אבל מאחורי הקלעים. למה ? לא רוצים לשרוף את עצמם בחזית הפוליטית. הרפורמה הזו מסריחה ממרחקים כקומבינה אחת גדולה שמחסלת את האי תלות של מערכת המשפט. הסתדרנו אחלה עד הרפורמה הזו, נמשיך להסתדר יפה מאוד בלעדיה. כרגע החברה ההזויים האלה הורסים ערך בצורה מטורפת לכלכלה הישראלית... אם אתה חושב אחרת, אשמח לקבל הסברים מפורטים ומנומקים.
    סגור
  • 62.
    למה אתה לא מופיע בערוץ התעמולה 12 (ל"ת)
    שמ 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • 61.
    איתך באש ובמים ובכל מצב. מצביע רק לך!! (ל"ת)
    בוב 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 60.
    אין הבנה בציבור הרחב מהי רווחה
    תשובה לשאלתך 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לצערי, רוב הציבור חונך לחיות מהלוואות, לשלם מיסים גבוהים, ואינו מבין את המשמעות של רווחה כלכלית אמיתית. אזרחים שנתקלים בקשיים אמיתיים הרבה פעמים מתביישים וחיים מסלי מזון של עמותות בשקט. חלקם אפילו לא נכנסים לסטטיסטיקה או מוכרים על ידי הביטוח הלאומי.
    סגור
  • 59.
    פליק פלאק מרהיב לאחור
    בני לויט 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    8 2
    כמי שעקב אחר פועלך בעבר ,עמדותיך ואומץ לבך ותמך בריצתך לכנסת אני מביט בתמיהה ואכזבה על המהפך הלא יאומן שאתה מבצע בימים קריטיים וקשים אלה . אם אתה נסחט או הפכת לבוט, קרוץ לנו בבקשה ננסה לעזור.,
    סגור
  • פייק
    יורי הכורדי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מחפש גו'ב אצל מלך מרוקו ביבי הראשון.
    סגור
  • 58.
    צודק
    אבי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני בכיר בהייטק. מפחד לפתוח פה. ככה גם עמיתי. ישנם כאלו שבעד הרפורמה אבל הם לאו דווקא הרוב. אלא הרוב הרועש. הרוב המסוכן, שיכול לפטר או לפגוע בעובדים שחושבים אחר. רובם של המוחאים בהייטק עם אותו פרופיל מצביעי שמאל מרכז וישראל הראשונה. ככה שלא להתרגש יותר מידי. כמו שכל נכס בתל אביב נמכר, כל פיתוח ישראלי הוא לחמניה חמה. רוצים תפדלו תלכו אל תאיימו בארה"ב תהיו -זוטרים, וגם רוב הסיכויים שלא ייצטרכו אתכם...יש להם מספיק עובדים מוכשרים. מוזמנים לנסות הודו אבל זה לא קלאס עבורכם. אולי אירופה..שם ההיי טק ממש "זוהר" אז על מי אתם מאיימים???מבטיח לכם שאני וחבריי נישא את האלונקה ואולי אפילו נרוויח מזה שתלכו.
    סגור
  • 57.
    מסכים לגמרי (ל"ת)
    תומר 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 56.
    זליכה לא תקבל תפקיד מהימין כי אתה תתתהך (ל"ת)
    ירון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 55.
    זליכה אתה מסתלבט
    חקי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אתה האשם הכי גדול במה שקורה כאן ביוקר המחיה אתה זה שנתת לעשירים כאן הכל ולעניים לקחת אפילו את הכבשה .אבל יש את כבשת הרש ונקווה שזה מה שיקרה לך
    סגור
  • אתה איש ממורמר
    איציק 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה זליכה קשור לשטויות שכתבת?
    סגור
  • 54.
    אם הולכים ומחפשים אשמים
    אבי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    5 0
    בעניין הדירות, התחיל עוד בתחילת דרכו של ביבי לעלות. ממש עם המחאה החברתית. קשה בשנה וחצי לתקן ובנושא הזה לא הצליחו בממשלת השינוי. אבל עןד לפנ לא היה לאף צעיר יכולת לקנות דירה בלבד
    סגור
  • אבל אבי, אבי.
    חיימון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מחירי הדירות השתוללו עוד יותר בתקופת הממשלה הקודמת. להגיד ש הם "לא הצליחו" זה לשקר לעצמך. הם פשוט נכשלו ויצרו תבערה איומה של עליות מחירים.
    סגור
  • 53.
    מדבר מפוזיציה
    אירוישראלי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    זליכה לא יוכל לקבל מעמד ייתר גבוה באמריקה או אירופה ולכן מלכלך על אלו שכן. מי שחש לו מספיק שכל לא יבחר לגור במדינה שמדירה נשים ונערות מחלפי רחצה ותחבורה ציבורית. הוא גם לא יוותר על ליברליות וחופש מדת. הוא לא יממן במיסוי דיכוי של תושבי הארץ בגלל השתייכותם הדתית או החופשית. מספיק שחמישים אלף יעזבו תוך שנתיים שלוש כדי להקריס את המדינה. בשלושים שנה הקודמות הגיעו מעל מיליון מהגרי עבודה מברית המועצות בלעדיהם כבר מזמן הארץ הזו היתה בצואה עמוקה.
    סגור
  • ואתה לא מדבר מפוזיציה ? (ל"ת)
    חיימון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 52.
    זליכה-גם אתה לא יכול לעצור את המהפכה החוקתית
    מישל 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 2
    וגם אני לא יכול. במקום להתבכיין ולהאשים במפתיע את בנט ולפיד- שב בשקט. גרמת נזק לתדמית שלך בהאשמות המגוכחות. אני יזם סידרתי ההייטק. צברתי הון וכרגע החלטתי לא להשקיע שוב עד שהמצב החוקתי יתבהר. יחד עם השותפים מחו"ל מדובר בכ 150מיליון דולר שיושבים ומחכים. יש לי אלטרנטיבות מחוץ לישראל ומבחינת תשלומי מס- הן חוסכות לי מיליונים. אם יש עוד מאה כמוני בתעשייה, הנזק המצטבר הוא לא מגוחך אלא רציני מאד. אתה תמשיך ללמד ולהרצות, אבל אחרים יעזבו לחו"ל לעבוד אצלי . הבנת?
    סגור
  • אשמח להסבר איך הרפורמה משפיעה ?
    חיימון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אני באמת לא מצליח להבין. איך היא עשויה לחבל בתעשיה בכלל ובהיי טק בפרט ? אני באמת לא מבין... חוץ מצעקות גוועלד אף אחד לא מסביר בצורה מקצועית מדוע זה משפיע ?!
    סגור
  • כלכלה תלויה באמון המשקיעים למערכת המשפט
    יואב 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כאשר מחלישים אותה מערערים את האמון של המשקיעים בכלכלה המקומית. הסיבה היא שמערכת משפט עצמאית חיונית לתהליך הוגן במקרה של מחלוקות שתמיד מופיעות במסחר. הדברים מאוד פשוטים בכלכלה. נתניהו יכול לסבן הרבה אנשים לא כלכלנים. רפורמה משפטית לא מאוזנת היא מכת מוות לכלכלה הישראלית
    סגור
  • 51.
    העשירים יותר מתחילים להגר ולקחת את הונם מכאן
    נתניהו הקלקלן הרשע 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זליכה העביר 1.6 מליון דולר מכספו לבנקים זרים בחול ,בשבוע האחרון. כנל חברות ופרטיים שהוא יועץ שלהם ,העבירו 98 מליון דולר לחול בחודש שעבר.
    סגור
  • כי יש שם ריביות אטרקטיביות יותר
    למה? 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כסף כסף כסף כסף הכל כסף .
    סגור
  • 50.
    צודק באלף אחוז כל הכבוד
    אבי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סוף סוף מישהו אומר את האמת נמאס מכל הצבועים שיעופו לנו מפה
    סגור
  • 49.
    ירון זליגה?!
    אריה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    מה עובר עליך פתאום אתה מתבלבל ! תועה ומתעה!
    סגור
  • 48.
    בושה של זליכה (ל"ת)
    זליכה שקרן ורמאי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 47.
    אתה אופטימי מידי.
    יעקב סטרוגו 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הרעש הוא גוש ביבי. ברור שהממשלה הזאת לא כשירה. ברגע שליצנים מנהלים אותה וליצנים מחוקקים חוקים מטומטמים שהעם לא יקבל, זה משפיע על העולם. אני בתור ממשלה של מדינה שפויה לא הייתי משתף עם מדינה כזאת כל פעולה פרוייקט טכנולוגי א צבאי או רפואי, וכמובן לא משקיע במדינה כזאת. ימם יגידו
    סגור
  • יעקב. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית (ל"ת)
    חיימון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 46.
    דמגוג שמדבר שטויות
    נמאס 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לא מאמין שבזבזתי עלייך קול פעם
    סגור
  • שכנעת
    שמע 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהחלט הוספת לי ידע לחיים.
    סגור
  • 45.
    ירון, תתעורר, אני אקים את פס הייצור של החברה שלי בחו"ל
    יזם ולוחם במיל 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    בשקט בשקט, בלי הצהרות אנחנו מתארגנים להעביר את מרכזי הכובד של החברות לחו"ל, זה תהליך ארוך, אנחנו רק חודשיים לתוך המהפכה, האמון נישבר, וקשה לתקן אימון שנישבר, בנוסףקיבלנו רק תקדים למה שמחכה אם החרדים והמשיחיסטים יחזרו שוב לשילטון, אני מעריך אותך ירון, אבל עכשיו אתה לא קורא את התמונה נכון, יזמים זה האנשים הכי נחושים וגמישים שיש, אף אחד כבר לא מוכן להיות פראייר של אוכלי החינם והדיקטטורים, אז להתראות ירון, פסי הייצור יבנו בחו"ל אבל אבוא לבקר
    סגור
  • ואיך עובדות שם מערכות המשפט ?
    חיימון 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אני מקווה שאתה מעביר את קווי הייצור למדינות דמוקרטיות, שבהן השופטים חברים בועדה לבחירת שופטים, שבהן בית המשפט העליון פוסל חוקים לרבות חוקי יסוד ושבהן אין דבר כזה פסקת התגברות. שכל תושביהן אינם מקבלים קצבאות, שאין בהן יהודים חרדים. אתה עושה את כל הבדיקות האלה ?
    סגור
  • פס ייצור של הייטק
    תומר 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה פסי ייצור של הייטק נמצאים בארץ כבר? רוב חברות הייצור ההייטק בבעלות גלובלית וממילא כבר הרוב נעשה בסין כשמדובר בייצור המוני...אתה מדבר על אבי טיפוס ועוד כמה דברים קטנים? שיהיה בהצלחה בכל מקרה למה שתחליט אבל לא נראה לי שזה יפיל את הכלכלה...
    סגור
  • 44.
    לא מדויק
    הייטקיסט 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 0
    "למרבה המזל גם אם המאיימים יעזבו את ישראל ולא יחזרו לעולם אזי מאומה לא יקרה למשק הישראלי." - אין דרך למדוד את מספר העוזבים ואת גובה הנזק למשק, את זה נוכל לדעת רק בדיעבד אלא אם כן יש לך דרך לנבא את העתיד. כל הכסף שכבר לא נכנס לישראל מתחילת הרעש של הרפורמה כבר גרם לנזק, שגם אותו נמדוד בחודשים הקרובים. "מה שמניע את הדם החדש בענף ההייטק הוא המנוע האדיר של יזמים ושל טכנולוגיות החדשות שמפיקה יחידת הענק הצבאית של 8200 כמו גם יחידות טכנולוגיות צבאיות אחרות" - שטויות. אמנם יחידות הטכנולוגיה הן בית ספר מצוין ומקור השראה נהדר, כל הטכנולוגיות החדשות ממש לא מגיעות משם. "אלפי צעירים עוזבים את ישראל מדי שנה בשנה עקב יוקר המחיה הבלתי אפשרי ועקב מחירי הדיור המטורפים. אפילו שכר מצוין בהייטק אינו מספיק בשביל לרכוש דירה במרכז הארץ אלא אם כן יש לך הורים עשירים." - פה אני מסכים. הרפורמה כמובן לא תורמת בעניין העזיבה, זה רק עוד אבן בשק האבנים שלא נשארת ברירה אלה לשחרר בסוף..
    סגור
  • 43.
    צודק/לא צודק המדינה בדרך לאסון !
    אזרח 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 2
    איך שלא מסובבים את זה, אסון כבד למדינה. איך ועם נצא מהברוך הזה, טוב זה לא. וכל יום יותר גרוע. עד שמה ? דם הם מחפשים ?
    סגור
  • 42.
    למה
    יחי הליכוד או בעצם 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    במשך 20 שנה ראיתי את חלום הדירה מתרחק מילדי. לצערי אני כבר רואה את יציאתם מהארץ בשנים הקרובות. מאשים את הליכוד בעיקר אבל גם את השאר בחוסר הטיפול ביוקר המחיה ובאי היכולת לקנות דירה.
    סגור
  • 41.
    אתה טועה ומסית
    ערן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    12 7
    לא הייתי מצפה מאדם כמוך לדעה וטיעונים כל כך שטחיים. להאשים את בנט ולפיד ביוקר המחיה לאחר עשרות שנות שלטון של הליכוד שלא מנע זאת? לנתק את מחאת ההייטק מהבעיה האמיתי שעומדת בפנינו שהיא אובדן הדמוקרטיה? טוב שלא נבחרת לכנסת.
    סגור
  • 40.
    טוב שלא תמכתי בך! התפכחתי (ל"ת)
    גילה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 39.
    כי אין להפגנות שום קשר לרפורמה! הרעיון הוא רק לא ביבי.. (ל"ת)
    מומו 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 3
    סגור
  • 38.
    כפויי טובה לכו מפה
    דוד 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    9 7
    אנשים פה בנו כבישים, נטעו עצים הקימו משרדים וכו...באים ילדים מפונקים שעשו אקזיט טו נמצאים בתפקיד כזה או אחר ועושים פוזות, לכו חפשו מי ינענע אתכם בחו"ל.
    סגור
  • 37.
    אותי מטרידה הרפורמה המגמתית לשמור
    Yael 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 5
    על חשוד בפלילים, לחוקק חוק המחסיר שר שסרח עם כספים. המצאת חוקים ורפורמות כדי להפוך את הרע לטוב, ולשמר את הרע. חוץ מזה, דהרםורמות מקורן בשנאה, קנאה )לאלו עם הרולקסים (נקמנות )איפה הייתם בהתנתקות). מפריעה לי החדירה של הדת לתחומי התרבות, מפריעה לי מנטליות של סילוק אנשי מקצוע ובמקומם למקם פוליטיקאים שכל שברצונם לשמור על מקרוביהם, יבריהם למפלגה, ולשמר כוחם בחוקים אינסטנט.
    סגור
  • 36.
    אין לזליכה מושג ...
    י א. 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 5
    איכות כח האדם היא מרכיב חלקי ... האוירה חשובה לא פחות. לפני הבום בגדול, היו מהנדסים מצוינים בתעשיה, וכלום לא קרה. נדרשו פרויקטים לאומיים להתניע מהלכים ... וכולנו יודעים כמה זמן זה חקח.
    סגור
  • 35.
    הציבור כבר אמר לך בבחירות מה דעתו על דעותיך
    משה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 7
    מגמתי ולא משכנע
    סגור
  • 34.
    איבדנו אמון בך. אתה נשנע" מטעם"
    א.ל 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    הפסקנו להאמין לניתוחים והמסקנות. זה התחיל כאשר הקמת מפלגה וגררת אחריך את פרופ. יורם יובל שרצה להיות שר הבריאות ואתה שר האוצר. ההחלטה על מראה שאינך גאון כללי שלא יודע לכללצעדין נכונה
    סגור
  • 33.
    ירון...כול מילה כסלע..הכול תסריט אינטרסנטי
    אופיר.נ 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    ברק.בוגי.לפיד.נביאי ויוצרי שחר שחור.הם רוצים ומדרבנים מלחמת אחים..בכלכלה והחברה..הם לא יצליחו!!
    סגור
  • 32.
    הפעם אכזבת זילכה
    אזרח 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 6
    נראה שאתה לא מבין מאום בתעשיית ההיטק ומונע ממוטיבציה אישית לחבור לשלטון. הצבעתי לך פעם אחת אבל לא אחזור על הטעות הזאת בעתיד
    סגור
  • 31.
    כמה הערכה היתה לי אליך פעם... פעם (ל"ת)
    אביאל 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • 30.
    זילכה מספר אחד בארץ
    אלון 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    כל המגיבים כאן בורים בלשון המעטה
    סגור
  • 29.
    יש תקדימים בפולין, הונגריה ועוד
    עינת 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 4
    ההפיכה המשטרית הולכת בדרכן של מדינות אלה. מניעיה אינם חיוביים. יש להם תוכנית סדורה להרס בתי המשפט, כדי לשלוט לעד. אף פעם לא היה דבר כזה. וזה לא הפיך
    סגור
  • 28.
    ביביסט
    יניב 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    5 3
    איזה אכזבה אתה זליכה.פעם היית אדם ישר.הפכת לעוד ביביסט שעוצם את העיניים לאמת.בדיוק כמו רמון ועוד סמרטוטים.עדיף שתסתום ואיזה מזל שלא נבחרת לכנסת
    סגור
  • המדינה הוו פשוט מעצבנת
    איף 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אי אפשר לדון בנושא בלי לתייג. אסור לא לחשוב כמוך? אתה מבין כמה שטחי אתה? הוא פרופסור לכלכלה יש לו כלים לבחון את המצב. מה אתה?
    סגור
  • 27.
    צודק ב 100% (ל"ת)
    דן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 2
    סגור
  • 26.
    זליכה צודק, שיטת מינוי שופטים לבג"צ היא החטא הגדול של ש
    א 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הקליקה המשפטית של שופטי הבג"צ שממנים את עצמם ולא מצאו שופט מעדה אחרת מתאים לשיטתם פרופסור למשפטים רות גבינזון לא התאימה למינוי לבג"צ אולי בגלל שהיא הייתה בתו של הרב הספרדי הראשי של ירושלים ולא בתו של הרב האשכנזי הראשי של ירושלים
    סגור
  • 25.
    עמק חפר
    יאיר 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 4
    ביביסט מצוי
    סגור
  • 24.
    מדינת ישראל לאן?
    יוסי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    האמת שבשנים האחרונות בתוך כל מה שמאכילים אותנו אני יותר ויותר מאמין לאדם הזה שנקרא ירון זליכה( כמובן את התארים שלו אי אפשר לקחת ממנו אבל הוא קודם כל אדם)
    סגור
  • 23.
    יש ממש הבדל גדול בין ניהול שלא לרוחך לבין הפיכת השלטון
    אילן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מדמוקרטיה לדיקטטורה או מלוכה בחסדי האל. אפשר להתווכח על הניהול של הממשלות הקודמות. אף אחת לא מחקה את הכנסת, ולא ניסתה למחוק את בתי המשפט, ולהפוך אותם לבלתי רלוונטיים בחוקי התגברות שנחקקים ברוב מזערי, ודורשים רוב של 100% לערעור. בהמשך, מנוי שופטים ע"י חברי הממשלה וחברי הכנסת מאותה מפלגה.
    סגור
  • שום דיקטטורה
    די כבר עם שטיפת המוח 03/2023/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם כבר עכשיו בדיוק השתחררנו מדיטטורת לפיד שבה הממשלה והשופטים אחד היו. למה לא הלכת להפגין אז? כי כשזה מהצד השני זה בסדר?
    סגור
  • 22.
    לא מענין אותי
    הוצאתי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אני לא מחכה לשינוי שיבוא אני כבר הוצאתי חלק יפה מהכספים יהיה שינו או לא אני את שלי עשיתי עשיתי את הקרנות ועשיתי את הפקמם עשיתי את העוש ועשית את המזומן את הכל עשיתי.... אם הכל יהיה בסדר ולא קרה כלום כי אין כלום אז את הכל אחזיר ארצהי
    סגור
  • 21.
    פרופ זליכה איש חכם שאני מעריך אבל...
    מוטי בר-נס 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הכסף הגדול שנכנס לישראל הוא של משקיעים זרים. המשקיעים הזרים לא ישקיעו במדינה שהחוק הוא בידיי הפוליטיקאים. ומה הוא נזכר עכשיו ביוקר המחיה. למה לא בא בטענות לפני שנה שנתיים שלוש וארבע. אחת הסיבות להפסד בבחירות זה המגלומניות של פרופ זליכה ששרף מנדט וחצי על האגו שלו.
    סגור
  • 20.
    זליכה
    אלמונית 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 3
    היית רחוק מאוד מאחוז החסימה אין לך כלל תומכים. אז חבל שאתה לא מסוגל לראות את הנזק האדיר של במהפכה שזה נוגע לחיי כל אזרח ואזרח. דווקא הערכתי אותך ולא ידעתי שאתה שופר של הליכוד.אחרי עליות אדירות במחירי הדיור במשך השנים בשלטון ביבי מחירים שקפצו פי 3 ופי 4 אתה מאשים את ממשלת בנט לפיד? תתבייש אתה יודע יפה מאוד ככלכלן שהם התחילו במאמצים להוזיל את המחירים הטובים ואת התוצאות מתחילים לראות כבר עכשיו כדי עצירה ברכישת דירות. מעבר לזה הוא זלה לאחר התקיירות של שנים אי אפשר לראות בשנה האחרונה חצי. העליה בזמן שלטון ממשלת השינוי היא לגמרי תוצאה של השלטון הקודם.
    סגור
  • 19.
    אני מתפלא עליך
    רמי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הדבר ממש לא בר השוואה. דווקא אתה שאני תופס ממך כאיש חכם לא יכול לעשות השוואה כל כך לא הגיונית וריאלית.
    סגור
  • 18.
    ביקורת מעולה
    ליתר דיוק 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    הכל נכון, 2 דברים שכן צריכים להטריד והייתי מצפה שיהיו על השולחן. הכסף הגדול שיוצא וככל הנראה ימשיך לצאת מישראל הינו של מעמד ביניים הגבוה, זה שנמאס לו מכל הדברים שכתבת. מספיק שבמשך שנים בודדות עשרות אלפי ישראלים יוציאו את החצי מליון שיש להם פנוי להשקעות לחו"ל והינה עשרות מליארדים שברחו מפה. עושק גובה המחייה והמנופולים בארץ הינו קשור לממשלה הקודמת וגם לא מחירי הנדלן. שנינו יודעים שמכרזי מקרקעין מנופחים של המנהל הוא זה שתדלק את העליה, במקביל לקבלנים חזירים וחוסר תחרות והיצע קרקעות שגרם לכך ש20 שנה מחירי הנדלן פה קפצו ב300 אחוז. אי אפשר להאשים ממשלה של שנה וחצי בעלייה שבוצעה בגלל טעויות של כהונת הימין לאורך העשור האחרון.
    סגור
  • 17.
    הפוך על הפוך
    יורם 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    התוצאה של הרעש הגדול היא החלשות קטנה של השקל, כמה אחוזים בודדים אבל כל אחוז משפר את המצב הכלכלי של ההייטק בישראל כי הוא מקטין עלויות ומגדיל הכנסות וכך משפר רווחיות. מנהלי הכספים של חברות ההייטק הישראלי חוגגים כי המפגינים סידרו להם יופי של רבעון
    סגור
  • 16.
    *
    אלי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    צודק ב100%
    סגור
  • 15.
    ????
    צי, 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    7 2
    גם אם לא היתה הרפורמה, היתה הסתה, רוצים להשתלט על המדינה בלי בחירות. לפיד, ליברמן וסער דיברו בעבר במילים קשות על בית המשפט
    סגור
  • 14.
    זליכה אתה מגמתי
    יניב פרץ 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    19 5
    זליכה, הייתי בהפגנות של 2011, הצעתי מאז כחלון, ואז אלייך, מתוך המחשבה שיוקר המחיה ההזוי פה הוא בלתי נתפס. אני מזרחי מהפריפריה שעובד בהייטק, ואין לי ירושה שתזכה אותי לקנות דירה בישראל, ואין ספק שזה אסון!!! אם זאת, בממשלת בנט-לפיד בנו בשנה אחת 40% יותר דירות מאשר הממוצע לאורך 12 שנות ביבי... אתה רואה חשבון, אתה יודע לקרוא נתונים של הלמ"ס. עליית מחירי הדירות פה תודלקה בעזרת אשראי זול, וגיוסי הייטק בסכומי שיא בשנת 2020-2021, וזאת לאחר שנת 2020 שנת קורונה בה המחירים קפאו )עוד מעט תייחס את זה למדיניות הממשלה במקום לאי ודאות במשק בעקבות הקורונה). זליכה, את הקול שלי איבדת (אגד, אתה יכול למצוא אותי ברשימת התורמי המונים שלך בעבר). התאכזבתי כשלא חברת ללפיד, ושוב כאשר אתה מתייחס בביטול לאובדן הייטק). אגב, מספר הסטארטאפים בכל שנה נמצא בירידה מתמדת משנת 2014, אחת הסיבות היא בגלל הריכוזיות סייבר שלו, ואם היזמים של היום יעזבו, נפספס את הגלים הבאים של הטכנולוגיה). בפשטות... כתבה של חשב שהתחפש לכלכלן.
    סגור
  • מעניין מה עוד היה בשיא בשנים הנ״ל
    עדי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מחירי הדיור, הקריפטו טסו משמע כל סממני הבועה שנופחו ע״י בנק ישראל והפד. אז ברור שיבנו הרבה דירות. קונים דירה אז זה עולה זה עולה אז קונים דירה… לא ביבי ולא לפיד או בנט הדתי אחראים למגמה הזו הם לא מאשרים בנייה והם לא קבלנים. זה מתן אשראי בנקאי מטורף לשוק הנדל״ן שהיה מתודלק בריבית אפס. בוא נראה כמה הם בונים היום עם ריבית פריים של 5.5%
    סגור
  • 13.
    אותי מטרידה יותר העובדה שמתוך נקמנות אישית
    מירי לזר 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    10 2
    ביבי הורה לשר החינוך להשתלט על הספרייה לאומית ובינתיים לסגור אותה ושר החינוך הסמרטוט, כמו יתר השרים הסמרטוטים, ממלא את רצונו. זו הדמוקרטיה.אתם מוזמנים לקרוא את דבריו של הרב לאו בקשר לכך.
    סגור
  • 12.
    אתה טועה ומטעה
    שלומי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 3
    אם התאוריה שלך נכונה אז השקל לא היה אמור להחלש כל כך , רק דיבורים על הוצאת כספיםוהוצאה מתונה יחסית מישראל החלישו את השקל ב 7%, אז מה יקרה אם באמת מסות של אנשים יוציאו מכאן את הכסף? נהיה תורכיה בחמש דקות
    סגור
  • 11.
    מחירי הדיור וכו
    יוסי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תשובה אחת להוצאת הכספים זה הריבית על הדולר שעלתה וחזרה לשפיות כשהריבית עולה למדינה יש מאיפה לקבל כסף וכשלא היה גבתה מהדיור
    סגור
  • 10.
    חשבתי שזליכה קצת יותר חכם,שטחיות ושקרים במאמר של (ל"ת)
    טוני המרוקאי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    10 3
    סגור
  • 9.
    איזה קשקוש, ממש קלקלן
    דן4 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    11 4
    שתהיה פה דיקטטורה כסף לא יכנס, נכסים רוחניים יתעפפו לחול, והגרעין ההכרחי של המהנדסים המכושרים ינדוד איתם לרילוקשיין. זה לא איום ריק כי בדיוק זה מה שקרה לכל דיקטטורה אחרת, מי שיש לו חלופות בורח ממנה, מה זה בורח מחזיק בכוח את הגלגלים של המטוס האחרון
    סגור
  • 8.
    64 מנדטים לא טועים ! (ל"ת)
    תמשיכו לקשקש 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    3 9
    סגור
  • 7.
    חשיבות ההייטק
    רואה חשבון 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    9 3
    אדון זליכה נכבד, צפיתי רבות וקראתי רבות על הנושאים החשובים שאתה מדבר עליהם. יוקר המחיה אינה גזירת גורל וניתן בהחלט לעשות דברים שיורידו את יוקר המחיה. לגבי ההייטק, הם לא התבלבלו. ההייטק פורח במדינת ישראל בין היתר בזכות האקלים המשפטי הליברלי שהיה קיים במדינת ישראל עד כה. אנשי ההיטק דואגים לעצמם קודם כל, כמו כל איש עסקים שמכבד את עצמו, ובכך אין פסול. גם בעלי ההון האחרים נזעקים כעת כי הם מבינים את גודל הנזק. אני גם רואה חשבון ועוד לא ראיתי רואה חשבון אחד שמכר את העסק שלו והכניס מיליונים של כספי מיסים למדינת ישראל כמו שקרה בהייטק המון, אז לא, הם לא התבלבלו. מה שמפריע לי בכתבה שחל זה שאתה טוען שממשלת בנט לפיד הייתה ממשלת הון שלטון שכשלה כלכלית. עם זה אני לא מסכים לגמרי, כי מבחינה כלכלית היא עשתה הרבה יותר מקודמותיה כדי להקטין את יוקר המחיה. הממשלה הנוכחית היא אסון כלכלי וגם אתה יודע את זה. אני יודע על כל מיני חוות דעת שאתה נתת לכל מיני בעלי הון, אז נשאלת השאלה האם אתה לא חלק ממערכת ממערכת ההון שלטון שאינה הייטק?
    סגור
  • 6.
    אתה רציני
    קלקלן לאומי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    10 3
    פרופסור זליכה הנכבד, מוזר שאתה מנסה לצאת נגד טענות כלכליות מובהקות, ומאות או אלפי כלכלנים שסבורים שהמהפכה המשטרית תגרום נזק בלתי הפיך. עם כל הכבוד ל8200 אין להם מה לחפש כאן ללא ענף הייטק פורח, וענף זה הוא הסיבה המרכזית שהם הלכו לשרת ביחידה זו מלכתחילה. ככל שהמהפכה תמשיך לדהור כך גם "הקומץ" של יזמי ההייטק, הכלכלנים, אנשי התרבות, מנהלים מכל התחומים ייחפש אלטרנטיבה אחרת. האם יעזבו בעקבות הכסף גם אלפי העובדים, אין תשובה ברורה לכך, אבל זה לא מופרך וניראה אפשרי. הייתי שמח לשמוע את דעתך המלומדת, בנושאים שאתה מבין כגון תקציב המדינה הנוכחי, ולא להתעסק בענף שמלבד קריאה עליו בעיתון אתה לא מכיר כלל
    סגור
  • 5.
    להיות צהוב זה להכין כתבה אנטי, לא משנה מה
    דודי 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    6 3
    הפעם אכזבת אותי יקירי
    סגור
  • 4.
    זליכה מחפש ג'וב
    חנן 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    12 4
    נראה שזליכה מנסה לדוג תפקיד מכניס במשטר החדש. קשקשן שנוטה לכוון הרוח הזמנית
    סגור
  • 3.
    לפי דעתי אתה קצת טועה
    מנחם 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    21 11
    א.ההייטק מעסיק הרבה יותר עובדים אם מחשיבים את המעגלים ההיקפיים שהוא מפרנס . ב.ברגע שקרנות ישקיעו פה פחות אז יהיה פחות כסף בענף לכל אותם יוצאי 8200 ושאר יזמים נפלאים. ג.חברות ישראליות יוציאו עבודה החוצה במקום להמשיך להתרחב פה.. ד.בצורה מוזרה,גם בהייטק יש אבטלה,פחות עבודות שיווצרו אומר שנתחיל לראות ירידת שכר גם שם מה שישפיע על כל מעגלי 'התמיכה' וכו ה.חברה שעושה אקזיט והיום נלחמת להישאר בישראל תעבור לחו"ל (קח לדוגמא את מובילאיי) ישאירו בישראל את המינימום ההכרחי ואת ליבת הפעילות יעבירו לחול,פשוט כי זה יהיה התנאי של מי שיקנה אותם. הפגיעה הכלכלית בישראל תהיה קשה.כמה אחוזים מספיק כדי שאנשים פה ירגישו את זה טוב בתקציב המדינה לדוגמא שפתאום ההכנסות שבונים עליהן לא יגיעו לאותה רמה...
    סגור
  • 2.
    טעות והטעייה ,
    לאה 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    20 10
    אכן הכסף הוצא ,יוצא ולא יגיע מהארץ ואליה . הבת שלי גייסה 25 מיליון דולר בארהב והופ...המשקיעים לא העבירו ....הם יושבים על הגדר וממתינים לראות אם יש שינוי משטרי. חברים שכבר עשו אקזיט עוברים לדובאי ואחרים מפתחים אלגוריתמים ופועלים להקים סטארטאפ במקומות אחרים. ...
    סגור
  • מחזירים את השלטון לאזרחים
    זיו 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    8 3
    עברו לדובאי? זה בגלל הדמוקרטיה המפוארת ושמירת זכויות אדם לא? זה מפלט מס נהדר... שוב ביבי אשם.
    סגור
  • 1.
    יש מי שעוד מקשיב לו??? (ל"ת)
    עידו 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • המצב שלך חמור.
    רופא 03/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 7
    אתה גם לא מקשיב.
    סגור