השוק

שוק העבודה האמריקאי מתחיל להתערער: עלייה בדורשי העבודה

הריבית מתחילה לחלחל לשוק העבודה האמריקאי ומספר דורשי העבודה השבועיים זינק לרמה של 211 אלף; נזכיר כי שוק העבודה הוא אחד הנתונים המרכזיים שעומדים בפני הפדרל ריזרב כשהוא קובע את גובה הריבית
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום pixabay)
אחד הנתונים המרכזיים אליהם נושאים עיניים המשקיעים בארה"ב הוא שוק העבודה. מספר דורשי דמי אבטלה חדשים הוא מאחד הנתונים שמעידים על עוצמת השוק הזה. הנתון המעודכן שמתפרסם היום בארה"ב מלמד כי מספר דורשי דמי האבטלה החדשים זינק בתחילת מרץ ל-211 אלף, עלייה של 2 אלף דורשי דמי אבטלה ביחס לנתון הקודם.
כאמור, אחת השאלות המרכזיות ששואל את עצמו הפדרל ריזרב ובכלל בנק מרכזי מתקדם היא עד כמה ניתן להעלות את הריבית עד שגובהה יפגע בשוק העבודה. מכיוון שאין כלל אצבע הרי שאין לנו אלא להסתכל על הנתונים השבועיים שמתפרסמים בארה"ב וכאן אנחנו רואים עלייה בתביעות לדמי אבטלה וזה אומר שעובדים פוטרו וטרם נכנסו לסטטיסטיקה אבל מעצם תביעות דמי האבטלה הרי שיש לצפות לפגיעה בשוק הזה במעלה הדרך.

באופן עקרוני הנתון של לפני שבועיים דיבר על 190 אלף דורי דמי אבטלה בשבוע והנתון הזה זינק בשבוע החולף ל-211 אלף בעוד ההערכות של האנליסטים בשווקים היו ל-200 אלף דורשי דמי אבטלה חדשים "בלבד".
לאחר פרסום הנתונים הללו עברו החוזים העתידיים על מדדי המניות המובילים בניו יורק לעליות וזה בשל הערכה כי אם שוק העבודה יתחיל להגיב לריבית הרי שהפדרל ריזרב לא יגביר את קצב העלאות הריבית מעבר למה שמגולם בשווקים.
נכון ללפני שבוע הציפיות בשווקים הפיננסיים היו להעלאת ריבית של 0.25% אולם לאט לאט ולקראת נאומו של ג'רום פאוול בקונגרס עלו הציפיות הגלומות במסחר בשוק ההון ל-0.5% וזה עירער את הביטחון העצמי של המשקיעים. כעת, עם הנתון החדש הם חוזרים להערכות הקודמות או לפחות יורדים מהתחזיות הפסימיות של לפני מספר ימים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה