השוק

פאוול: הריבית תהיה יותר גבוהה ממה שחשבנו; ירידות בוול סטריט

תחילת עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב בקונגרס הביאה את הפאנץ' כבר בהתחלה; ג'רום פאוול אומר לחברי הקונגרס כי הריבית הסופית תהיה גבוהה מכפי שחשבו בהתחלה ובחודשים הקרוים יש לצפות להעלאות ריבית חדות; ירידות בוול סטריט
ניצן כהן | 
ג'רום פאוול (צילום shutterstock, flickr/ Federalreserve, unsplash)
תחילת עדותו של יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, בקונגרס הביאה את הפאנץ' כבר בהתחלה. פאוול אמר לחברי הקונגרס כי הריבית בסיומו של הסייקל הנוכחי תהיה גבוהה מכפי שחשבו בהתחלה ויש לצפות לכך שכבר בחודשים הקרובים נראה את הריבית עולה בקצב מהיר וחד יותר.
באופן עקרוני המשקיעים בוול סטריט ציפו שג'רום פאוול יגיד שבגלל שלוקח זמן להעלאת הריבית לחלחל לכלכלה הריאלית הוא ישמור על הריבית ברמה הזו (פחות או יותר) אבל לאורך זמן אבל בגלל שפאוול עושה את הדבר הנכון, משקלל את הנתונים ומגיע למסקנה שהכלכלה יותר מידי חמה, הרי שיש צורך לתת עוד מכה לריבית.
ביום שישי הקרוב יתפרסם דו"ח התעסוקה והוא צפוי להצביע על תוספת של 203 אלף משרות נתון נמוך מהדו"ח הקודם אבל עדיין מדובר בשיקוף של כלכלה חזקה וביקוש גבוה לעובדים. מכיוון ששוק העבודה הוא האינדיקטור החשוב ביותר שלוקח הפדרל ריזרב בחשבון הרי שיש מקום להעלאת ריבית מבלי להביא לעלייה בטח לא משמעותית באבטלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה