השוק

הבשר המתורבת לוקח צעד קדימה - מיטאפורה מגייסת 5 מיליון דולר

החברה הישראלית בתחום ייצור הבשר המתורבת מודיעה על גיוס של 5 מיליון דולר ממשקיע פרטי על מנת להשלים את הליך הייצור של בשר מתורבת בדרך חדשנית
מערכת ice |  3
בשר מתורבת (צילום shutterstock)
חברת הפודטק העוסקת בייצור בשר מתורבת, מיטאפורה, מודיעה היום (ב') על גיוס של 5 מילון דולר, לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר, ממשקיע פרטי ובהובלת הקרן New Gate Capital. לפני שנתיים החברה גייסה הון נוסף שמטרתו להשלים את הפיתוח של הליך ייצור יעיל ומוזל של בשר מתורבת במחיר תחרותי ביחס לבשר מן החי.
החברה נוסדה על ידי פרופסור מרסל מחלוף ואיש העסקים שמואל ינאי, על מנת לפתח מוצרי בשר מתורבת המבוססים על שיטת ייצור חדשנית שמגדלת תאים על גבי נשאים אכילים מחלבון צמחי. החברה פרצה דרך בייצור של בשר במעבדה במחירי עלות זולים.
פרופ' מרסל מחלוף, המייסדת והחוקרת הראשית של מיטאפורה, מסרה: "אנו שמחים על הבעת האמון בחברה וביכולת שלה להביא מוצרים חדשניים אשר מהווים חלק משינוי פני תעשיית המזון העולמית. פיתחנו תהליך לייצור בשר מתורבת המכיל שומן מן הצומח בעל תכונות יציבות, צבע וטעם שתורמים באופן משמעותי. התהליך כולו מאופיין בעלויות נמוכות המקנות יתרון תחרותי חשוב לשוק. אנו מצויים בישורת האחרונה להשלמת scale up  שיאפשר ייצור בקנה מידה תעשייתי".
אלכס שילמן, שותף בקרן New Gate Capital מסר: "אנחנו עוקבים כבר כמה שנים אחרי שוק החלבונים החלופיים שישראל היא חלוצה חשובה בו. עבודתה פורצת הדרך של פרופ׳ מרסל מחלוף עתידה להביא ערך לכלל התעשייה הצעירה של בשר מעבדה, ולמצב את מטאפורה כאחת החברות המובילות בתחום זה. אנחנו גאים להיות שותפים לדרך ולהוביל סבב משמעותי דווקא בתקופה לא פשוטה זו בתעשייה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שטויות במיץ (ל"ת)
    עידן 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    אכן מזל טוב
    גיא 03/2023/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תבורכו
    סגור
  • 1.
    מזל טוב
    שימי 03/2023/06
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכבוד
    סגור