השוק

שוק הבינה המלאכותית רותח: הסטארט-אפ מגייס 300 מיליון דולר

חברת אנתרופיק האמריקאית העוסקת בפיתוח כלי בינה מלאכותית מדווח כי גייס 300 מיליון שקלים לפי שווי של חמישה מיליארד דולר, העסקה ממחישה את הצמיחה המטאורית של תחום ה-AI בתקופה האחרונה
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום freepik)
חברת הסטארט אפ האמריקאית אנתרופיק, העוסקת בחום הבינה המלאכותית (AI) קרובה לגייס כ- 300 מיליון דולר - כך לפי פרסום הניו יורק טיימס. העסקה הנרקמת תעניק לאנתרופיק שווי של כ-5 מיליארד דולר, אם כי התנאים הסופיים של העסקה טרם סוכמו. כזכור החברה הוקמה ב-2021, וגייסה בעבר 704 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר, כך לפי חברת המחקר פיצ'בוק.
כאמור העסקה המסתמנת מוכיחה שוב כי שוק הבינה המלאכותית רותח מתמיד ומעורר עניין בקרב משקיעים רבים. לפי הניו יורק טיימס עיקר עניין המשקיעים מתמקד בתחום החדש של חברות בינה מלאכותית גנרטיבית - כזו שיוצרת בעצמה טקסטים או תוכן אחר.
ההשקעות בבינה מלאכותית גנרטיבית מגיעות בימים אלה לשיא חדש. הטכנולוגיה המוכרת מתוכנות כמו ChatGPT, Dall-e ואחרות – שמייצרת טקסט, תמונות ותוכן נוסף בתגובה לבקשת המשתמשים. רק בשבוע שעבר השקיעה מיקרוסופט 10 מיליארד דולר ב-OpenAI שהשיקה בנובמבר את ChatGPT.
בנוסף לכך, עסקה נוספת שנמצאת בשלב מתקדם היא Character.AI, תוכנת בינה מלאכותית המאפשרת לאנשים לשוחח עם צ'אטבוטים שמתחזים לידוענים. הסטארט־אפ כבר החל במגעים לקראת סבב מימון גדול, כך לפי דיווחים בארצות הברית. גם חברת הצ'אטבוטים רפליקה (Replika) והסטארט-אפ You.com הפועל בתחום מנועי החיפוש אמרו כי קיבלו פניות ממשקיעים לגבי השקעה אפשרית בהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה