השוק

ודמני נגד שופרסל: "לפטר עובדים ולהעניק בונוסים לעצמך - שערורייה"

יו"ר שופרסל לשעבר, יקי ודמני, שהודח מתפקידו בחודש אפריל האחרון ומאז הכריז מלחמה נגד החברה והיו"ר החדש, המנכ"ל לשעבר איציק אברכהן, עם תביעת פיצויים בגובה 8.2 מיליון שקל במתקפה חריפה: "המלחמה של שופרסל בהעלאות המחירים? זה לא רציני, הדרך היחידה שלה להצדיק השתוללות בהוצאות היא להעלות מחירים". שופרסל הגיבה: "פגע בחברה ועובדיה, זרע הרס וחורבן"
מערכת ice | 
יקי ודמני איציק אברכהן (צילום מאיה קפל סיון פרג)
אחרי שהודח בחודש אפריל האחרון מתפקיד יו"ר שופרסל ועל רקע המלחמה עליה הכריז נגד היו"ר החדש ומנכ"ל החברה לשעבר, איציק אברכהן ועל שופרסל עצמה עם תביעת פיצויים בגובה 8.2 מיליון שקל, יקי ודמני ממשיך לתקוף את התנהלותה של הרשת הקמעונאית שהדיחה אותו מתפקיד יו"ר הדירקטוריון בראיון לגדעון אוקו ב'תוכנית חיסכון' בחדשות 12.
על התכווצות שוויה של שופרסל מ-8 מיליארד שקלים לפחות מ-6 מיליארד הגיב ודמני: "אני לא אתייחס לשופרסל מסיבות מאוד ברורות, אבל נתת כאן עובדה. אין ספק שירידה ביום שאני עזבתי ב-11 באפריל, החברה הייתה שווה קרוב ל-8 מיליארד שקל, וכיום היא סביב 5.6 מיליארד - מישהו צריך לתת את ההסבר לזה. איציק אברכהן? אני מעדיף לא להיכנס לשמות, שופרסל היא גוף ולא חברה שמזוהה עם מישהו אחד מסוים, אני מאמין שינסו להפיק לקחים ולעשות צעדים נכונים".
על הבונוסים שמקבלים הבכירים למרות הפיטורים בחברה: "אני חושב שלפטר עובדים ולהעניק בונוסים לעצמך ולמנהלים ולנושאי המשרה זו שערורייה רצינית ביותר. נסיון לנקום על ההדחה שלי? אני מנהל 50 שנה כבר, לטוב, אולי לפחות טוב, גם לטובת מדינת ישראל וגם בתחום העסקי. אני מכיר את הקריירה שלי, נקמה זה לא ב-DNA שלי, אבל מי שעשה דברים שבעיניי הם לא ראויים ולא נכונים, צריך לשלם את המחיר".

על ההתנגדות להעלאות המחירים למראית עין: "המהלך ששופרסל מובילה כיום לדעתי הוא תקשורתי ומאוחר מדי. האם זה פייק? אני לא רוצה להגיד את המילה פייק, היה צריך להוביל את המהלך הזה ורציתי להוביל אותו לפני חצי שנה. אני כבר חצי שנה לא שם, צריך להבין שבכל נושא מלחמת המחירים בין רשתות לספקים, כמו שמקובל להגיד, אסור לתת למשבר טוב להתבזבז, אז כמי שחי קמעונאות הרבה מאוד שנים - אסור לתת להעלאת מחירים 'טובה' להתבזבז וכל הלכאורה מצב בו יש עימות בין ספק לרשת, ברצינות, זה לא רציני. בסופו של דבר, מכל עליית מחיר הרשת משאירה לעצמה עוד כמה גרושים".
על העלאת המחירים וההצדקות לה: "אם רשת לא הייתה מנפחת מטה, נותנת משכורות עתק ומשתוללת בהוצאות, אז הרווחיות שלה והרווח התפעולי שלה היה יותר גבוה ואז היא הייתה יכולה להוריד מחירים. הדרך היחידה שלה להצדיק השתוללות בהוצאות היא להעלות מחירים. בנקודה הזו, מוביל שוק, יש לו אחריות כפולה ומכופלת, כי אם למשל רשת שנייה הייתה אומרת 'אנחנו נהיה הכי זולים', ומוביל שוק מעלה את המחיר, גם המחיר ברשת השנייה יעלה". 
תגובת שופרסל לראיון: "בניגוד למציאות המדומיינת שודמני ניסה לייצר, האמת הפשוטה היא שהוא פגע בחברה ובעובדיה, זרע הרס וחורבן, חתר, פילג, בלש, היה עסוק בהפצת 'פייק ניוז', עורר סערות בכוס מים, יצר 'בעיות' ואז 'פתר' אותן כדי לקצור שבחים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה