השוק

וול סטריט סגרה בעליות: אופטימיות לקראת הפתיחה בתל אביב

באופן מפתיע (או שלא) תיקנה אתמול הבורסה בניו יורק וממשיכה לשדר חוסר ודאות ותנודתיות גבוהה, ואולי אפילו גבוהה מידי
ניצן כהן | 
מסחר (צילום vecteezy)
עליות שערים נרשמו אתמול בכל המדדים המרכזיים בבורסה בניו יורק. הנאסד״ק עלה ביותר מ-2%, הדאו ג׳ונס עלה ביותר מ-1.5% וה-s&p500 עלה ביותר מ-1.2%. תשואות האג״ח הממשלתי האמריקאי עלו ל-3.3%.
בסופו של יום ובראשיתו של שבוע המסחר בתל אביב הרי שמארה״ב לא תבוא הישועה ונראה כי חוסר הוודאות גדולה מידי. במשך כל השבוע ירדו המדדים בניו יורק ואתמול תיקנו, אולי בגלל המחירים הנמוכים של חברות ענק כמו אפל ומיקרוספט ואפילו אמזון שנמצאת בתקופה לא מי יודע מה עלו בשיעור נאה.
הכל נסוב סביב תשואות האג״ח וככל שהן יעלו הרי שהן יהוו משקולת על שוק המניות. אתמול התשואות על הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים שהם נקודת היחס בכל מקום בעולם ל-3.3% וזו תשואה מעניינת.

קונצזוס ההערכות בניו יורק מדבר על המשך ההידוק המוניטרי שכולל העלאת ריבית של 0.75% בתחנה הבאה והמשך מכירות האג״ח (צמצום המאזן של הפד) בקצב של 95 מיליארד דולר בחודש. כל אלה יוצרים לחץ משמעותי על שוק האג״ח אבל כרגע לפחות לא נצפית מצוקת נזילות וזה משמעותי בעולמות המימון של הפירמות.
שוק העבודה בארה״ב ממשיך להיות טוב. האבטלה עדיין נמוכה והשכר ממשיך לעלות, מה שיוצר מציאות בה יש לבנק המרכזי מרווח פעולה להעלות ריבית ולצמצם את המאזן כשהוא לוקח בחשבון הידרדרות קלה בשוק העבודה אך לא עד כדי משבר וזה יושב כשמקולת על שוק המניות.
קשה להעריך לאן הולך השוק בטח כשהמערכה עדיין פעילה בין רוסיה לאוקראינה והמערב מהדק את העיצומים על רוסיה שבתורה משבית ״לתיקונים״ את נורדסטרים 1. אתמול עלה מחיר הנפט ביותר מ-3% לרמה של 86.1 דולר לחבית. המחיר הזהנחשב לנמוך אבל הוא רחוק מלבוא לידי ביטוי בחשבונות החשמל של הצרכן האירופי. גם הלחץ שמפעילות מדינות אופ״ק פלוס על ארה״ב לא עושה טוב לחשבונות החשמל ובטח לא טוב למחירי הנפט.
 
כך או אחרת, קונצנזוס ההערכות מדבר על זה שהתנודתיות תימשך עוד לא מעט זמן אבל בין נקודת שפל אחת לשניה הרי שנוצרות לא מעט הזדמנויות היום בשווקים ומי שיש לו אורך רוח יכול למצוא נקודות מעניינות לכניסה לאפיקים ספציפיים ונקודתיים. מרבית מנהלי ההשקעות בעולם ממליצים ללקוחות שלהם להתמקד במניות שמשלמות דיווידנדים גבוהים במקביל לעסקים טובים, כן גם כאלה שאם יחטפו מכה, יוכלו להמשיך להציג רווחיות גבוהה וימשיכו לחלק דיווידנדים והם מכוונים כנראה לביג טק.
ביום שישי ראינו את מניית אפל עולה בכמעט 2% אחרי ההשקעה של האייפון 14, אפל ווטש ואייר פודס פרו החדשים. כל אלה אמנם לא הביאו בשורה גדולה אבל משקפים את ההתפתחות הטובה של אפל. היא פשוט לא נשארת מאחור וכל שנה מתמידה בחידושים של מוצרים שונים ושומרת את מוצר הדגל שלה: האייפון מעודכן ואטרקטיבי.
מניות הסייבר רשמו אתמול עליות שערים בעיקר בשל העובדה כי המלחמה בין רוסיה לאוקראינה והמתיחות מול המערב גורמת למתקפות סייבר עלומות לא רק על משאבים לאומיים אלא גם על חברות שחייבות לשמור את המערכות שלהן מאובטחות ועדכניות. צ׳ק פוינט עלתה אתמול ב-1.4% וסייבר ארק עלתה ביותר מ-5.5%. פורטינט עלתה ביותר מ-3.5% ופאלו אלטו עלתה ב-3.2% והגיעה לרמת שיא שנתית.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה