השוק

פאגאיה הכפילה את השווי שלה ביום; "שורט-סקוויז אחד גדול"

פאגאיה השלימה מיזוג לתוך ספאק רק לפני חודש וזה קרץ לשורטיסטים שפתאום גילו שאין סחורה צפה בשוק ושורטיסטים, כמו שורטיסטים - עפו על כל מי שהיה מוכן למכור להם - והיה מי שעשה את זה והכפיל את הכסף
ניצן כהן |  1
בורסה (צילום picjumbo)
אז מה קרה לפאגאיה שהכפילה את השווי שלה ביום אחד? לא יותר מידי להוציא הדבר הקריטי הבא: פאגאיה השלימה את מיזוג לתוך ספאק אמריקאי, המצב בשווקים וחוסר שביעות הרצון של המשקיעים מעולמות הספאק גרמו לשורטיסטים לפתוח פוזיציות משמעותיות נגד המניה, רק שאז קרה משהו מעניין. המשקיעים בספאק לא מכרו סחורה, המניה לא התפרקה והשורטיסטים מצאו את עצמם חשופים והחלו להסתער על כל מי שרק היה מוכן למכור להם סחורה, והיה מי שעשה את זה והכפיל את הכסף שלו ביום אחד.
פאגאיה היא חברת פינטק, אבל לא בגלל זה נוצר הבום הגדול במניה. בשוק ההון מסבירים כי בדרך כלל, לאחר השלמת מיזוג של ספאק היזמים שלו נוהגים להכניס קרנות גידור לחברה הממוזגת, רק מה שכאן קרה זה שהשווקים החלו לרעוד, התנודתיות גדלה ומשקיעים לא רצו לקנות את הנייר. או לפחות ככה הם אמרו.

מצב כזה קורץ לשורטיסטים והם פתחו פוזיציות משמעותיות מתוך אמונה שאם אף אחד לא קונה אחרי המיזוג עם הספאק הרי שמהר מאוד אנשים יתחילו למכור - הם רצו להיות שם.
ואז קרה משהו מעניין, הסתבר לא הרבה מבעלי המניות של הספאק הממוזג מכרו ואלה שמכרו באמת הורידו את מחיר הנייר אבל המחזוקרים היו נמוכים, בסדר גודל של כמה מאות לפי מניות ביותר וזה לא מספיח כדי להתכסות בסחורה ולסגור את הפוזיציות.
או אז, המניה התחילה לעוף, כי השורטיסטים רצו להתכסות ולממש את הרווח מיום המיזוג ואז התחילה אנדרלמוסיה. השורטיסטים רצו לקנות בכל מחיר ולא היה מי שימכור אלא רק כשהמניה הכפילה את עצמה וככה נמחקו רווחי הפוזיציה ומי שהצליח לסגור אותה, הרי שעשה את זה בהפסדים.
ביום חמישי נסחרה המניה ברמה של 5.35 דולר כשהמחזור היה של 192.8 אלף מניות בלבד. ביום שישי כבר התחילו השורטיסטים להיפגש עם מוכרים אבל במחיר 11.7 דולר למניה כשהמחזור זינק ל-3.3 מיליון מניות. והנה הסיפור כולו, לא נתונים פונדמנטליסטים, לא כלכלה, לא משהו מיוחד -סיפורי שורטיסטים, זה כל הסיפור.
נזכיר בשולי הדברים כי פעולת שורט היא למעשה השאלה של נייר, כלומר אדם מקבל מניה מפלוני במחיר של נניח 5 דולר ומתחייב להחזיר לו את המניה או את ה-5 דולר במועד נקוב. בדרך כלל מספר ימים. אם המניה יורדת הרי שמי שלקח ומכר את המניה ב-5 דולר, קונה אותה בחזרה בשוק ב-3 דולר ומחזיר אותה למי ששאל אותה ממנו. אבל אם המניה קפצה ל-6 דולר הרי שהוא צריך לקנות אותה במחיר הגבוה ולהחזיר אותה, וכאן הוא גכבר מפסיד.
אם כן, ככל שמחיר המניה עולה מהמחיר שנקבע בשורט הרי שמי שפתח את הפוזיציה מפסיד הרבה כסף. בדרך כלל חדרי המסחר דורשים בטוחות קשות מאוד משורטיסטים ולכן אם המניה בורחת כלפי מעלה, חסר המסחר יכול ליצור סגירת פוזיציה כפויה, ואז אל תקנאו בשורטיסטים. חדר המסחר יכול גם לקחת בטוחה אחרת, נניח מניה טובה יותר לטווח ארוך, כמו מניה של בנק ולממש אותה לפני שמיצתה את פוטנציאל העליות שלה.
בקיצור, מה שקרה בימים האחרונים בפאגאיה הוא סיפורים של השורטיסטים, אגרסיביים, ספקולנטים עם סיכון גבוה, גבוה מאוד.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש נוח בשבע שגיאות... (ל"ת)
    הגייה 07/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור