השוק

פרויקט סולארי בקנדה: כמה תרוויח החברה הישראלית?

חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט חתמה על מזכר הבנות למכירת פרוייקט הצפוי לייצר הספק של עד כ-281 מגה וואט, הרווח מוערך בסך 56-80 מיליון שקלים
מערכת ice | 
רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט (צילום טראלייט, unsplash)

חברת האנרגיה הסולארית טראלייט הודיעה היום (רביעי) כי חתמה על מזכר הבנות, הכפוף לחתימה על הסכם מחייב, למכירת פרויקט Dunmore בקנדה, שבו מחזיקה טראלייט ב-75% יחד עם שותף נוסף המחזיק 25%. 


הפרויקט שנמצא בשלב פיתוח מתקדם וצפוי לייצר הספק של עד כ-281 מגה וואט, אמור להימכר לחברה קנדית כאשר הרווח המוערך עבור טראלייט בגין עסקת המכירה נאמד בסך של 56-80 מיליון שקלים. טראלייט רכשה את פרויקט Dunmore בספטמבר אשתקד וצפי מוכנות תחילת ההקמה (NTP) של הפרויקט הינו הרבעון הרביעי של 2022. 


במקביל, מציינית החברה כי ממשיכה בקידום פרויקט הדגל שלה בחבל התענך שהוכרז כפרויקט תשתית לאומית. תענך 1 הינו שלב ראשון בפרויקט בהיקף של כ-150 מגה וואט, במסגרת פרויקט התענך שאמור להגיע להיקף של כ-240 מגה וואט. בינואר 2021 עדכנה החברה כי חתמה על מזכר הבנות עם חברת הביטוח מגדל שתשקיע עד 270 מיליון שקל בשני שלבים בתמורת ל-49% מהפרויקט הסולארי 'התענך1'. מועד החיבור הצפוי של 'התענך1' הינו המחצית השניה של 2023 וההכנסות הצפויות הינן כ-53 מיליון שקל בשנה. 


במרץ האחרון הודיעה טראלייט על כוונתה להיכנס לפעילות משמעותית בתחום הסולארי בבריטניה, כאשר בשלב הראשון החברה מבצעת בדיקות נאותות לפרויקטים. באותו החודש עדכנה החברה גם על כניסה לתחום אגירת האנרגיה במסגרת הסכם שיתוף פעולה בלעדי עם חברת BLEnergy מקבוצת בליליוס לצורך פיתוח, מימון, הקמה ותחזוקה של פרויקטי אגירת חשמל עצמאיים מסוג מתח עליון ומתח גבוה בישראל ובאירופה. 
 


מוקדם יותר השנה קיבלה טראלייט רישיון לאספקת חשמל מרשות החשמל ובכך נכנסה לתחום אספקת החשמל בישראל. הרישיון יאפשר לטראלייט להתקשר ישירות עם צרכנים עסקיים, ביתיים ואחרים, ולספק להם חשמל בהתאם להוראות האסדרה, וזאת לרבות אפשרויות להציע למגזר הפרטי אמצעים להתייעלות אנרגטית ועמדות טעינה לרכבים חשמליים. 


תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה