השוק

האינפלציה בצרפת ממשיכה להיות גבוהה - 3.3% בשנה

מדד המחירים לצרכן בצרפת, הכלכלה השניה בגודלה בגוש האירו, השלים עליה של 3.3% מחודש ינואר שעבר ולמעשה הוא משקף ירידה מתונה מאוד ביחס לתחזית המוקדמות שצפו אינפלציה בקצב שנתי של 2.9%
ניצן כהן | 
האינפלציה בצרפת (צילום pixabay, freepik)
גוש האירו סובל מעליות מחירים שמקבלות ביטוי באינפלציה גבוהה אבל מצבן הכלכלי של מדינות האיחוד (שמתקשה להתאושש ממגבלות התנועה של 2020) מביא לכך שקצב האינפלציה השני בצרפת עומד על 3.3% וזאת לאחר קצב של 3.4% בחודש דצמבר ותחזיות לקצב שנתי של 2.9%.
אמנם האינפלציה בצרפת עדיין גבוהה אך היא במגמת ירידה וזה גורם לפרשנים בכלי התקשורת הכלכליים באירופה לקרוא ל-ECB להעריך מחדש את התוכנית שלו לצמצם את המדיניות המוניטרית ולהעלות ריבית למרות שה-ECB (הבנק המרכזי של אנגליה כבר העלה את הריבית הקצרה בחודש שעבר).

ניתוח רכיבי האינפלציה בצרפת (על בסיס חודשי) מגלה את הידוע לכל. מחירי המזון עולים, מחירי הבגדים עולים ובעיקר עולים מחירי האנרגיה (שהם מחוללי עליות המחירים ביבשת) והם עלו בחודש ינואר בקצב שנתי של כמעט 20% לאחר שבחודש שעבר הם עלו בקצב שנתי של קצת פחות מ-19%, מה שניתן ללמוד מהנתון שהתוואי של מחירי האנרגיה עדיין כלפי מעלה.
להוציא צרפת שהכלכלנים מצליחים לחלץ את מידת ההשפעה הישירה של מחירי האנרגיה על משקי הבית, הרי שבשאר מדינות האיחוד קשה למדוד כרגע את ההשפעה הישירה. נזכיר כי ממשלת צרפת החליטה לסבסד את מחירי החימום הביתי בחורף בהיקף כספי כולל של 15 מיליארד אירו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה