השוק

הריבית בארה"ב ללא שינוי הפד מכוון להעלאה ראשונה במרץ

בפדרל ריזרב אומרים שבקרוב תהיה ההזדמנות הנכונה להעלות ריבית; שוק העבודה בארה"ב שומר על יציבות ברמות הגבוהות מה שמביא את הפרשנות המקובלת לכך שהעלאת הריבית תהיה כבר בחודש מרץ
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום edrod /freeimages)
כצפוי הפדרל ריזרב מותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי ברמה של עד 0.25%. בפדרל ריזרב אומרים שבקרוב תהיה ההזדמנות הנכונה להעלות את הריבית מה שמביא לפרשנות ראשונה לפיה הריבית תעלה כבר בחודש מרץ הקרוב, כלומר העלאת ריבית ראשונה בעוד חודשיים.
בהודעת הפד נכתב עוד כי שוק העבודה ממשיך להפגין עוצמה ושומר על יציבות ברמות הגבוהות של התעסוקה וזה מצב טוב כי עד עכשיו שוק העבודה היה בליבת הדאגות של הפד ולכן כשזה מתייצב ברמות הגבוהות ניתן להתחיל להילחם באינפלציה בין היתר באמצעות גמילה מהריבית האפסית.

עם פרסום הודעת הפד מתגברות העליות בניו יורק והנאסד"ק עולה ביותר מ-3% מה שמשקף את העובדה כי המשקיעים בסך הכל רוצים התחלה של התמודדות עם אינפלציה שנתית של 7% כשלכולם ברורים הסיכונים הכבדים שבהתפרצות אינפלציונית.
באשר להפסקת רכישות האג"ח, הפד אומר שהוא עומד בתוכנית המקורית והרכישה תיפסק כבר בחודש מרץ. 
בפד חוזרים על הסיכונים המוכרים לכלכלה האמריקאית ולמעשה לא מפתיעים את המשקיעים עם תחזיות פסימיות יותר מאיך שכולם מכירים אותם: שיבושים בשרשרת האספקה, משבר האומיקרון וכמובן אינפלציה שהולכת ועולה וזה בסך הכל תואם את ההערכות המוקדמות של השחקנים בשווקים הפיננסיים ולכן נראה שהלחץ שאפיין את המסחר בבורסות בתחילת השנה מתפוגג ולו במעט.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה