השוק

רמי לוי בעסקת ענק: זה מה שרכש ב-16.5 מיליון דולר

עסקת רכישת המטוס האיירבאס החדש של ישראייר הושלמה וזאת חלף הארכת חוזה החכירה אשר צפוי להסתיים באמצע שנת 2026 על פי התנאים המוצעים.
מערכת ice | 
רמי לוי וישראייר (צילום פלאש 90/ תומר נויברג, shutterstock)
ישראייר, בבעלות איש העסקים רמי לוי, דיווחה אמש (רביעי) לבורסה לניירות ערך כי היא השלימה את עסקת רכישת מטוס 320-200 Airbus המשמש כיום כמטוס חכור בחכירה (4X-ABS)  וזאת חלף הארכת חוזה החכירה אשר צפוי להסתיים באמצע שנת 2026 על פי התנאים המוצעים.
תמורת רכישת המטוס תשלם ישראייר במזומן, ממקורותיה סך כולל של כ-16.5 מיליון דולר ארה"ב, מהם יקוזז סכום בטוחה שהעבירה ישראייר למוכר כחלק מהסכם חכירת המטוס אשר מסתכמת ל סך כולל של כחצי מיליון דולר ארה"ב, לתשלום עד לא יאוחר ממועד ההשלמה בינואר 2025. בנוסף, נקבעו בהסכם תנאים סטנדרטיים הנהוגים בהסכמים מסוג זה, לרבות בנושא סיום הסכם החכירה, מועד העברה, טוטאל לוס, עיכוב וביטול, אחריות ועוד.

כחלק מתנאי ההסכם המטוס נמכר במצבו ובמקומו AS-IS. עם השלמת עסקת הרכישה יעמוד צי המטוסים שבבעלות החברה על 4 מטוסים, כאשר המטוס יהיה משוחרר מכל שעבוד. בהתאם להערכות החברה צפוי להתווסף לעלויות הרכישה סך נוסף של כ-3.5 מיליון דולר בעתיד הנראה לעין, שישולמו אף הם ממקורותיה העצמיים של החברה, זאת בגין שדרוגי מערכות ניהול הטיסה ופנים המטוס, שבכוונת החברה לבצע.
יהיה זה המטוס החכור השני, בחכירה יבשה, אותו רוכשת החברה בתוך כשנה, ועקב כך היא צופה שינוי חיובי בתזרים המזומנים שלה. מימון רכישת המטוס במזומן מתבצע באמצעות השיפור בתזרים המזומðים המצוי בקופת החברה, ובין היתר באמצעות כספים אשר גייסה החברה באמצעות הרחבת סדרת אג"ח א'.
כזכור, חברת התעופה של רמי לוי, ישראייר, עומדת בפני צומת דרכים קריטי, שבמרכזו עומדת השאלה האם להשיק את קו הטיסות לניו יורק ולבנגקוק, על רקע הדחייה של תיקון חוק טיבי לחברות התעופה שהתקבל בשבוע שעבר בוועדת הכלכלה בכנסת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה