כסף וצרכנות

רמי לוי וישראייר עושים מהפכה: זה השינוי הענק שעומד להגיע

חוק שירותי תעופה, המכונה "חוק טיבי" יעלה היום להצבעה בכנסת והתיקון המוצע נועד להקל על חברות התעופה בנושא הפיצויים, סוגיה שהיוותה עד כה מכשול משמעותי בפני חברות רבות. אם יתקבל, רמי לוי יוכל להפעיל את הקו החדש לניו יורק ובכך לסבך את החברה הגדולה בשוק ששולטת בטיסות הללו לחלוטין
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, פלאש 90/ יונתן זינדל)
עידן שבו אל על היא המפעילה היחידה של טיסות ישירות לארצות הברית, מסתמן שינוי דרמטי בשוק התעופה הישראלי. חברת ישראייר, בתמיכת משרד התחבורה, נמצאת בשלבים מתקדמים של תכנון טיסות ישירות לניו יורק באמצעות מטוסים חכורים, לאחר שקיבלה את כל האישורים הנדרשים מהרשויות האמריקאיות. מהלך זה עשוי לשבור את המונופול הקיים ולהגביר את התחרותיות בקו תעופה מרכזי זה.
המפתח להתקדמות המהלך טמון בתיקון לחוק שירותי תעופה, המכונה "חוק טיבי", אשר יידון היום (שני) בוועדת הכלכלה של הכנסת. התיקון המוצע נועד להקל על חברות התעופה בנושא הפיצויים, סוגיה שהיוותה עד כה מכשול משמעותי בפני חברות רבות. אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, מדגיש כי אישור התיקון יהווה קטליזטור מכריע בהחלטה להשיק את הטיסות כבר במהלך החורף הקרוב.

השפעות התיקון לחוק צפויות להיות רחבות היקף ולא להתמצות בישראייר בלבד. מספר חברות תעופה זרות, שהפסיקו את פעילותן בישראל, עוקבות בדריכות אחר ההתפתחויות החקיקתיות. שיחות שהתקיימו עם מובילי תעופה בינלאומיים מעלות כי תיקון החוק עשוי להוות גורם מכריע בהחלטתן לחדש את הטיסות לישראל.
בהיבט הרחב יותר, המהלך המתוכנן של ישראייר עשוי לסמן תפנית משמעותית בשוק התעופה הישראלי. פתיחת קו תעופה ישיר נוסף לניו יורק צפויה להוביל להגברת התחרות, להורדת מחירים פוטנציאלית ולהרחבת אפשרויות הטיסה עבור הנוסעים הישראלים. זאת בתקופה קריטית שבה הביקוש לטיסות בין ישראל לארצות הברית נמצא בשיאים חדשים, והצורך בהגדלת היצע הטיסות הישירות הופך דחוף מתמיד.
במבט לעתיד, ההתפתחויות הקרובות בוועדת הכלכלה עשויות לקבוע לא רק את עתיד הקו לניו יורק של ישראייר, אלא גם את פני ענף התעופה הישראלי כולו. החלטה חיובית עשויה לסלול את הדרך לעידן חדש של תחרות מוגברת ושירות משופר בשמי ישראל, בעוד שדחיית התיקון עלולה לשמר את המצב הקיים של מונופול בטיסות הישירות לארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה