תיירות
רמי לוי בדרך למהלך ענק? זה מה שעשוי לקרות בישראייר
יו"ר הרשות לתעופה אזרחית, שמואל זכאי, מוביל משא ומתן עם ישראייר וארקיע להפעלת טיסות לצפון אמריקה באמצעות מטוסים חכורים. המטרה, להתחרות באל על ולהביא להורדת מחירים עם היצע גדול יותר של טיסות
משבר התעופה הישראלי מגיע לשיא חדש: אל על נותרה המפעילה היחידה של טיסות ישירות לארצות הברית, לאחר שחברות התעופה האמריקאיות האחרונות - דלתא, אמריקן איירליינס ויונייטד - השעו את פעילותן עד להודעה חדשה. המצב החריף במיוחד לאחר חיסול איסמעיל הנייה בטהרן, כאשר דלתא הודיעה על הקפאת פעילותה עד מרץ 2025.
המשבר העמיק עוד יותר כאשר חברות תעופה אירופיות מובילות, בהן לופטהנזה, אייר פראנס ו-KLM, הצטרפו לגל הביטולים בעקבות המלצת הסוכנות האירופית לבטיחות תעופה. צעד זה לא רק צמצם את אפשרויות הטיסה הישירות לאירופה, אלא גם חסם נתיבי ביניים פופולריים לארצות הברית, והותיר את הנוסעים הישראלים עם אפשרויות מוגבלות ביותר.
לנוכח המצב, רשות התעופה האזרחית (רת"א) פועלת במרץ לפתרון המשבר. על פי הפרסום בגלובס, יו"ר הרשות, שמואל זכאי, מוביל משא ומתן עם ישראייר וארקיע להפעלת טיסות לצפון אמריקה באמצעות מטוסים חכורים. במקביל, ארגון "מטה ההייטק" מקדם יוזמה להפעלת קו תעופה חדש בין ישראל לארצות הברית, במטרה להגדיל את ההיצע ולהוריד את המחירים.
התוכנית להרחבת היצע הטיסות נתקלת במספר אתגרים משמעותיים: הצורך בחכירת מטוסים רחבי גוף העומדים בדרישות הבטיחות האמריקאיות, מציאת צוותים זרים המוכנים ללון בישראל, וקבלת אישורים מרשויות התעופה האמריקאיות. עם זאת, התקבל כבר אישור עקרוני מהרשויות האמריקאיות, המתנה את ההפעלה בשימוש במטוסים ממדינות בעלות רמת בטיחות גבוהה כמו מדינות האיחוד האירופי.
עוד ב-
המפתח להצלחת המהלך טמון בתיקון חוק שירותי התעופה, שיעניק לחברות הגנה משפטית מפני תביעות בגין ביטולי טיסות הנובעים מהמצב הביטחוני. גורמים בענף מעריכים כי נדרשת תוספת של לפחות 18 טיסות שבועיות ליעדים שונים בארצות הברית כדי לספק מענה הולם לביקוש, כאשר האתגר המרכזי יהיה להבטיח קישוריות נוחה ליעדי המשך מעבר לניו יורק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה