השוק

נמל אשדוד מהווה סכנה כלכלית למשק? זו האזהרה של רשות החברות

רשות החברות הממשלתיות מתנגדת להעברת רציף 25 לידי חברת נמל אשדוד בע"מ. במכתב דרמטי ששיגרה רשות החברות לרשות התחרות, צוין: "נמל אשדוד גורם להפסדי משקי של מעל מיליארד שקל בשנה"
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום דוברות נמל אשדוד)
בשבוע הבא חברת נמל אשדוד בע"מ הציגה את התוצאות הכספיות לרבעון השלישי לשנת 2024. על פי ממצאי הדו"ח, מחזור ההכנסות של החברה עמד על 277 מיליון שקל, עלייה של 12% בהשוואה לרבעון קודם בו ההכנסות עמדו על 247 מיליון שקל. 
כעת מוזכרת החברה הישראלית בהיבט יותר שלילי. על פי הפרסום של אתר החדשות "כלכליסט", רשות החברות הממשלתיות יצרה קשר עם רשות התחרות לגבי אופן התנהלות נמל אשדוד. 
בעקבות אי הסכמתה של רשות החברות להעברת רציף 25 אל נמל אשדוד, מסרה רשות החברות הממשלתיות את דעתה על אופן התנהלותה של החברה הישראלית בימים אלו: "נמל אשדוד גורם להפסד משקי של מעל מיליארד שקל בשנה בשל חוסר יעילותו". על פי הפרסום, משרדי התחבורה והאוצר מעוניינים להעביר את רציף 25, הממוקם בחלק הצפוני של נמל אשדוד, לידי החברה הישראלית. 
על פי גורמים בכירים ברשות החברות, אותו רציף מהווה נכנס אסטרטגי שעשוי לפעול בצורה עצמאית ולעודד את חופש התחרות. בעקבות כך, רשות החברות שיגרה מכתב לחברת נמלי ישראל בקריאה לעכב כל פעולה שעשויה לגרום לכך שרציף 25, הממוקם בחלקו הצפוני של נמל אשדוד, יעבור לאותה חברה ישראלית. 
בעקבות אותו מכתב דרמטי, נמסר מרשות התחרות כי מדובר בנושא חשוב ועל כן אותה סוגיה תיבחן בהתאם. על פי אתר "כלכליסט", גורמים בכירים במשרד האוצר מתנגדים לאותו צעד של רשות החברות בטענה כי אותה פעולה עשויה לעכב את סוגיית אסדרת התחרות בנמלים. 
כאמור, לאחרונה פרסמה חברת נמל אשדוד בע"מ את התוצאות הכספיות העולות מדו"ח הרבעון השלישי לשנת 2024. על פי הנתונים, הרווח התפעולי של החברה עומד על 34 מיליון שקל, מחזור ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 מסתכם ב- 738 מיליון שקל, מדובר בירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. עוד נודע, כי הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 מסתכם במיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה