השוק
נמל אשדוד מתאושש מהמלחמה וחוזר להרוויח: מחזור ההכנסות צמח ב-12%
חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2024, כאשר ברקע המלחמה, מחזור ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב- 277 מיליוני שקל, גידול של 12% בהשוואה לרבעון קודם, וגבוהות מכל אחד מהרבעונים השנה ובשנת 2023. הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-34 מיליון שקל, זאת לאחר מספר רבעונים עם הפסד תפעולי
חברת נמל אשדוד בע"מ מאשרת היום (רביעי) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי לשנת 2024, כאשר ברקע המלחמה, מחזור ההכנסות ברבעון השלישי של השנה הסתכם ב- 277 מיליוני שקל, גידול של 12% בהשוואה לרבעון קודם בו הסתכמו ההכנסות ב-247 מיליון שקל. ההכנסות ברבעון זה הינן הגבוהות ביותר בכל אחד מהרבעונים השנה ובשנת 2023.
הנמל מציג ברבעון זה רווח תפעולי של 34 מיליון שקל, זאת לאחר מספר רבעונים עם הפסד תפעולי, אשר נבע מהשפעות המלחמה. מחזור ההכנסות לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על 738 מיליון שקל, קיטון של 8% בלבד, לעומת 798 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. קיטון זה נובע מהשפעות מלחמת "חרבות ברזל", בשני הרבעונים שקדמו לרבעון זה.
הרווח הנקי לתשעת החודשים הראשונים לשנת 2024 עומד על מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 45 מיליוני ש"ח בתשעת החודשים הראשונים לשנת 2023. ההון העצמי ליום 30 בספטמבר 2024 עמד על 2.627 מיליארד שקל, לעומת 2.764 מיליארד שקל ליום 30 בספטמבר 2023 בהשפעת חלוקת דיבידנד למדינה.
הפסד תפעולי לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024, בהשפעת המלחמה, 3 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי 71 מיליון שקל בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023 ולמעשה ברבעון זה כמעט ונמחק כל ההפסד התפעולי של המחצית הראשונה של השנה.
EBITDA לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024: 91 מיליון שקל, לעומת 169מיליון שקל בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023. ה- EBITDA ברבעון זה - 66 מיליון שקל. הכנסות מימון, נטו לתשעה חודשים הראשונים לשנת 2024 עומדים על 40 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון, נטו של 26 מיליון שקל בתשעה חודשים הראשונים לשנת 2023.
הרווח הנקי בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכם ב-33 מיליון שקל, זאת בהשוואה לרווח נקי של 45 מיליון שקל. שורת הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות הסתכמה בהפסד מצטבר של מיליון שקל, בהשוואה לרווח תפעולי לפני הוצאות אחרות שהסתכם ב- 71 מיליון שקל חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון האחרון נרשם רווח תפעולי של 34 מיליון שקל חדשים שקיזז את מרבית ההפסד שנרשם במחצית הראשונה לשנה זו. ההוצאות האחרות בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 מסתכמות בכ-23 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.
ההוצאות האחרות בתקופה המקבילה כוללות השפעת תוכנית פרישה מרצון, ההוצאות האחרות בתקופה הנוכחית כוללות בין היתר השפעת הסכם מסגרת לעובדי החברה. הכנסות מימון בתשעה חודשים הראשונים של שנת 2024 הסתכמו ב-44 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון של 28 מיליון שקל חדשים בתקופה המקבילה אשתקד בהשפעת החוזקה היחסית שהפגין שוק ההון למרות השפעות המאקרו של המלחמה.
נתונים עיקריים ברבעון השלישי לשנת 2024: במהלך הרבעון השלישי של שנת 2024 נרשם רווח נקי של 60 מיליון שקל, כאמור זאת בהשוואה להפסד של 26 מיליון שקל חדשים בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכם ב-34 מיליון שקל, בהשוואה לרווח התפעולי לפני הוצאות אחרות בסך של כ-12 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות האחרות ברבעון השלישי של שנת 2024 מסתכמות בכמיליון שקל, בהשוואה להוצאות אחרות בסך של כ-43 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד וכוללות השפעת תכנית פרישה מרצון.
הכנסות מימון, נטו ברבעון השלישי של שנת 2024 הסתכמו ב-33 מיליון שקל חדשים בהשפעת תשואות חיוביות של כספים המנוהלים בשוק ההון. בהשוואה להכנסות מימון, נטו בסך של כמיליון שקל ברבעון השלישי של שנת 2023. התוצאות הכספיות של הנמל מיוחסות לכלל הפעילות הנמלית; מגזרי המכולות, הרכבים, מטען כללי, תפזורת ואוניות נוסעים.
במגזר המכולות – היקף המכולות שנטען ונפרק בנמל, בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024, הסתכם ב-505 אלף מכולות בהשוואה ל 526 אלף מכולות בתקופה המקבילה אשתקד. קיטון של 4% בהשוואה לקיטון של 11% בסך הפעילות של ישראל. ברבעון האחרון התאושש היבוא לישראל והחברה שמרה על נתח שוק מעל 40%.
במגזר הרכבים – בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו בנמל כ-82 אלף רכבים לעומת כ-111 אלף רכבים בתקופה המקבילה אשתקד. היקף הפריקה הושפע מהותית מירידת היבוא, מסגירת נמל אילת וממגבלות אחסנה שנקבעו על ידי רשות הספנות
מגזר התפזורת – בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024 נפרקו ונטענו (לא כולל דלק המשונע במקשרים ימיים) 6,922 אלפי טון תפזורת, בהשוואה ל-6,778 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופה זו חלה עלייה בייבוא מוצרי גרעינים ומנגד ירידה בייבוא גרעינים. בענף הבנייה טרם נצפית התאוששות משמעותית.
היקף המטען הכללי הסתכם ב-709 אלפי טון בהשוואה ל 807 אלפי טון בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-12%. בתקופה זו המשיכה מגמת הירידה בכמות המטען הכללי המיובאת לישראל, בעיקר בשל ירידה ביבוא מתכות ועצים, המהווים מרכיב עיקרי במגזר המטען הכללי. הירידה נובעת משערי חליפין וריבית גבוהים, וכן האטה בשל מלחמת "חרבות ברזל". למרות האמור לעיל, הנמל עלה בנתח השוק.
אוניות הנוסעים- מלחמת "חרבות ברזל" עצרה בשלב זה את הפעילות בתחום והנמל נערך לחידושה. יחד עם זאת, החל מסוף חודש ספטמבר אוניות נוסעים ישראלים הוסטו מהצפון לנמל אשדוד והנמל נערך במהירות למתן שירות זה בעקבות המצב הביטחוני בצפון.
שאול שניידר, יו"ר הדירקטוריון: "התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי מצביעות על הצלחת החברה לייצר הכנסות משמעותיות, תוך כדי שמירה על רווחיות גם בסביבת מאקרו מאתגרת ובתחרות מול הנמלים הפרטיים, זאת תוך מתן עדיפות לצרכים ביטחוניים על חשבון פעילות עסקית. עובדי החברה התגייסו באופן מופתי לשמירת הרצף התפקודי של המשק הישראלי".
ניסן לוי, מנכ"ל נמל אשדוד: "הנמל חוזר לרווחיות. הרווח התפעולי ברבעון זה משקף שיפור משמעותי בתוצאות העסקיות וההכנסות הרבעוניות והרווח התפעולי אף גבוהים מרמתם הממוצעת בשנת 2023 לפני המלחמה. אנו נערכים לאפשרות של גידול מהיר בצמיחה בטווח הקצר ונמצאים בעיצומו של הליך גיוס עובדים על מנת לתת מענה מתאים ושירות מצוין ללקוחותינו. זאת הזדמנות להודות לעובדי נמל אשדוד אשר גם בזכות עבודתם הקשה התאפשרו התוצאות הטובות של הרבעון".
עוד ב-
דודי אמסלם, השר לשיתוף פעולה אזורי והממונה על רשות החברות: "אני שמח לראות איך נמל אשדוד ממשיך לפרוח ולהצליח, גם בתקופות קשות ומורכבות. אין ספק שחברת נמל אשדוד מהווה דוגמא לפעילות אחראית ומצליחה של חברה ממשלתית. מדובר בדו"ח מרשים שמלמד על האיתנות הפיננסית של החברה, על חוסן לאומי ורווחיות ראויה לשבח. אני שב ומצדיע לכל המנהלות והמנהלים, לכל העובדות והעובדים ולכל העוסקים במלאכה החשובה הזו. אני גאה בנמל הלאומי שלנו, שממשיך להציג תוצאות יפות וביצועים מרשימים במהלך כל השנה".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה