השוק

מ"מ מנכ"ל נמל אשדוד בכנס: "החוסן של המשק הישראלי הולך וגובר"

אלי בר יוסף, סמנכ"ל הלקוחות  ומ"מ מנכ״ל נמל אשדוד השתתף בכנס החברות המובילות במשק לתפעול וניהול שרשרת אספקה. בדבריו, ציין כי על אף המצב הביטחוני המורכב, הצליח נמל אשדוד לשמור על יציבות: "הרבעון האחרון שלנו היה רבעון שיא גם ביחס של לפני ה-7 באוקטובר, ואנחנו רואים מגמה גוברת של גידול בכלל סוגי המטענים"
מערכת ice | 
נמל אשדוד (צילום דוברות נמל אשדוד)
אירועי ה-7 באוקטובר 2023 שינו באופן מהותי את מדינת ישראל ואת הרגלי הניהול של ההנהלה הבכירה בארגונים המובילים את כלכלת ישראל. אותם אירועים משפיעים על ארגונים רבים ברחבי הארץ מבחינת אופן ניהול המערכות בתנאי אי ודאות ומבחינת שינוי תפיסות ניהוליות מקובלות. 
אלי בר יוסף, מ"מ מנכ"ל נמל אשדוד, השתתף אמש (ראשון) בוועידת החברות המובילות במשק לתפעול וניהול שרשרת האספקה. בוועידה דנו הנוכחים באתגרים האסטרטגים המשמעותיים הניצבים בפני מקבלי ההחלטות בעידן הנוכחי.
בר יוסף השתתף בפאנל לצד בכירים רבים ביניהם יאיר ביטון, מנכ"ל DHL ישראל עידן זו-ארץ, משנה למנכ"ל קבוצת נשר; סילביה אלקלעי סמנכ"לית שרשרת אספקה בג'ונסון אנד ג'ונסון; עדי ברק, מומחית לעולמות התפעול ושרשרת האספקה. 
אלי בר יוסף התייחס לאתגרים שאיתם מתמודדת החברה בשנה האחרונה ואמר: "נמל אשדוד כמתקן חיוני וקיומי למדינת ישראל היה ערוך לאירועים ירי וכמו כל מדינת ישראל, ה-7 באוקטובר תפס אותנו בהפתעה.
למרות זאת בנמל שמרנו על רציפות תפקודית החיונית למדינת ישראל, ללא דופי ; כאשר ההנהלה והעובדים יודעים שהם פועלים כחוליה מרכזית בשרשרת האספקה הישראלית , 98% מהמטענים המזינים את הכלכלה הישראלית מגיעים דרך הים ויש על מי לסמוך".
לדבריו, נמל אשדוד ערוך ומתורגל למצבי חירום, כמו גם במתקפות טילים. לצד זאת, הוסיף בר יוסף: לצערי ספגנו בנמל אשדוד גם אבדות בנפש כאשר שני עובדי נמל נפלו ב-7 באוקטובר וארבעה בני משפחה של עובדי החברה, נהרגו במהלך המלחמה.
כמו כן, היו ויש לנו טווח של כ 50 עד כ-120 מילואימניקים מקרב העובדים, מלוחמים ועד אנשים טכניים. בנמל גילינו צורך בקרב המילואימניקים שסיפרו לנו שהחזית האמיתית שלהם היא בבית והקמנו גוף של 'נשים תומכות בנשים' שזכה להצלחה בלתי רגילה".
לדבריו, השפעות המלחמה על נמל אשדוד באות לידי ביטוי בעיקר במטען הכללי. למשל, בעקבות החרם הטורקי, היבואנים נאלצים להביא אוניות גדולות יותר שזמן הפריקה שלהם יותר ארוך.
"בתחילת המלחמה היו גם ספקים שפחדו להגיע לארץ וגם על זה מצאנו דרך להתגבר. הרבעון של ה-7 באוקטובר היה קשה מאד, אבל תוך שבועיים שלושה חזרנו לשגרת חירום גם מול מטענים שדילגו לצפון . כיום אנחנו רואים שהחוסן של המשק הישראלי הולך וגובר".
עוד הוסיף בר יוסף: "השקענו במסוע גרעינים חדש והתחלנו להפעיל אותו במלחמה ולמעשה עברנו ממצב של פריקה של 300 אלף טון עברנו ללמעלה ממיליון טון".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה