השוק

המשקיעים בוול סטריט ממתינים לתגובה הישראלית למתקפת הטילים האיראנית

המשקיעים בניו יורק ימתינו להתפתחויות בכמה מישורים שאחד המרכזיים שבהם הוא התגובה הישראלית למתקפת הטילים של איראן והחשש כי תגובה ישראלית על מתקני הנפט, יביאו לעלייה משמעותית במחירים
ניצן כהן | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
השבוע לא צפויים להתפרסם נתונים משמעותיים על הכלכלה האמריקאית אבל אלה שהתפרסמו בשבוע החולף ולהתפתחויות במישור הגיאו-פוליטי יכולות להיות משמעויות ומכאן הדריכות שנרשמת אצל המשקיעים בניו יורק. מה שמעיב לא פחות על המסחר בניו יורק זו השביתה בנמלים בחוף המזרחי ועוד לא דיברנו על הבחירות שיתקיימו בעוד כחודש בכלכלה הגדולה בעולם.
בחברת ההשקעות Leverage Shares כותבים ללקוחות שלהם כי "לשביתות בנמלי החוף המזרחי יש השלכות עצומות על חלק מהקמעונאים והיצרנים, ועשויות לגרום לשיבושים חמורים בשרשרת האספקה ולנזק כבד לכלכלה כולה. לפי ההערכה, השביתות מסבות נזק של 5 מיליארד דולר ביום, וזאת לאור העובדה כי 60% מהסחורות המיובאות נכנסות לארצות הברית דרך הנמלים הללו.
"לפי שעה קשה להעריך עד מתי תימשך השביתה, אך ככל שהיא תתארך כך הפגיעה הכלכלית תהיה משמעותית יותר.
"באשר לגזרה הגיאו-פוליטית, בשווקים ממתינים לראות כעת את מטרתה והיקפה של פעולת התגמול הישראלית למתקפת הטילים האיראנית בשבוע שעבר, כאשר החשש העיקרי הוא מפני פגיעה באספקת הנפט על רקע הדיווחים כי ישראל שוקלת לפגוע בתשתית הנפט של איראן.
"איראן היא היצרנית השלישית בגודלה באופ"ק ומייצרת לפי שעה כ-3.7 מיליון חביות נפט ביום, כ-4% מהיצע הנפט העולמי, כך לפי משרד האנרגיה האמריקאי. על כן, מתקפה על מתקני נפט, או החרפת הסנקציות על איראן, עשויות להזניק את מחיר הנפט. במקרה כזה, יהיה עלינו לראות האם סעודיה תגביר את תפוקת הנפט שלה כדי למתן את ההשפעה. לפי שעה, תגובת השווקים למצב מתונה, ואם ישראל תימנע מתקיפת תשתיות אנרגיה הדבר עשויה להרגיע את השווקים" כותבים ב-Leverage Shares ללקוחות שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה