השוק

עובדי אינטל בישראל מחכים למכתב פיטורים: מתי יקבלו את הבשורה?

בשבוע שעבר החלה אינטל בגל הפיטורים הראשון בארצות הברית, כאשר יותר מ-2,255 עובדים פוטרו במדינות אורגון, אריזונה, טקסס וקליפורניה. הפיטורים הללו מהווים רק את תחילתו של תהליך רחב היקף, שצפוי להשפיע על אלפי עובדים נוספים ברחבי העולם, כולל בישראל, כאן זה יקרה לאחר החגים
מערכת ice |  1
אינטל (צילום shutterstock)
ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אינטל נכנסת לשלב קריטי במהלך הקיצוצים הדרמטי שהכריזה עליו. לאחר שהשלימה את שלב הפרישה מרצון, החברה עוברת כעת לשלב הפיטורים המאסיביים, צעד שמשקף את האתגרים העצומים איתם מתמודדת תעשיית השבבים העולמית.
בשבוע שעבר החלה אינטל בגל הפיטורים הראשון בארצות הברית, כאשר יותר מ-2,255 עובדים פוטרו במדינות אורגון, אריזונה, טקסס וקליפורניה. הפיטורים הללו מהווים רק את תחילתו של תהליך רחב היקף, שצפוי להשפיע על אלפי עובדים נוספים ברחבי העולם, כולל בישראל. על פי ההערכות, כמה מאות עובדים ישראלים צפויים לאבד את משרותיהם לאחר החגים, מתוך כוח עבודה כולל של כ-11,000 עובדים במתקני החברה בחיפה, פתח תקווה, ירושלים וקריית גת.

המהלך הדרסטי של אינטל משקף את המצב המורכב בו נמצאת תעשיית השבבים העולמית. החברה, שפעם הייתה מובילה בלתי מעורערת בתחומה, מתמודדת כעת עם תחרות עזה מצד חברות כמו AMD ו-NVIDIA, לצד האטה בביקוש למחשבים אישיים ושרתים. בנוסף, השיבושים בשרשרת האספקה העולמית והמתיחות הגיאופוליטית בין ארצות הברית לסין הוסיפו לחץ נוסף על החברה.
תוכנית הקיצוצים של אינטל, שהוכרזה באוגוסט האחרון, מתוכננת לצמצם את כוח האדם של החברה ב-15%, מהלך שיוביל לפיטורים של בין 15 ל-17 אלף עובדים ברחבי העולם. החברה מנסה לרכך את המכה באמצעות תוכנית פרישה מרצון נדיבה, המציעה לעובדים פיצויים של עד 19 משכורות. עד כה, כ-7,500 עובדים ניצלו אפשרות זו, אך זה עדיין משאיר את אינטל עם הצורך לפטר אלפי עובדים נוספים בחודשים הקרובים.
המהלך של אינטל מעלה שאלות קשות לגבי עתיד תעשיית ההייטק בכלל, ותעשיית השבבים בפרט. האם זהו סימן לשינוי מגמה ארוך טווח בתעשייה, או רק תיקון זמני? כיצד ישפיעו הפיטורים על יכולת החדשנות של החברה? והאם אינטל תצליח לשמור על מעמדה המוביל בתחום השבבים לנוכח האתגרים הרבים? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את פני תעשיית הטכנולוגיה העולמית בשנים הקרובות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יש הרבה קבוצות שרק מבזבזות את הכסף של אינטל
    רמי 10/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איגנייט, וויפיי, הרבה קבוצות מיותרות בירושליים ועוד ועוד
    סגור