קריירה ולימודים

המענקים בישראל עומדים בפני קיצוץ? דרישה לבטל את המהלך מיד

עו"ד משכית בנדל מהאגודה לזכויות האזרח מסבירה כי מטרת מנגנון ההצמדה למדד ושבכוונת שר האוצר לבטל או להשהות, היא לאפשר לקצבאות להתעדכן בהתאם ליוקר המחייה. במכתב חריף שנשלח אליו נכתב: "בתכניתך לא הראית כיצד תוכל להבטיח קיום בכבוד באמצעות מנגנון עדכון אחר או בדרך של תמיכה חלופית במקבלי קצבאות"
מערכת ice | 
מענקים מביטוח לאומי (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל, unsplash)
המענקים שלכם עומדים להפגע משמעותית? האגודה לזכויות האזרח פנתה הבוקר (ראשון) לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' בדרישה כי יבטל את תכניתו לביטול הצמדת קצבאות הקיום למדד המחירים לצרכן, במסגרת גזירות תקציב 2025.
ביטול מנגנון ההצמדה שקבוע בחוק, משמעו שחיקת הקצבאות והלכה למעשה – קיצוץ בלתי חוקתי במינימום לקיום בכבוד. בפנייה ציינו כי כבר עתה רבים ממקבלי הקצבאות מוותרים על תרופות מזון או חשמל (שם). הקפאת הקצבאות משמעה שאם ימשיכו התייקרויות המחירים במשק (דבר שצפוי על פי כל התחזיות) אך הקצבאות יישארו בסכום קבוע, מקבליהן ייאלצו ביתר שאת לבחור בין מוצרים בסיסיים החיוניים להישרדות.

עו"ד משכית בנדל מהאגודה לזכויות האזרח מסבירה כי מטרת מנגנון ההצמדה למדד, זה שנקבע בחוקים הרלוונטיים, ושבכוונת שר האוצר לבטל או להשהות, היא לאפשר לקצבאות להתעדכן בהתאם ליוקר המחייה. "בתכניתך לא הראית כיצד תוכל להבטיח קיום בכבוד באמצעות מנגנון עדכון אחר או בדרך של תמיכה חלופית במקבלי קצבאות".
עוד הסבירה: "על כן, ביטול הצמדת קצבאות הקיום למדד מהווה הלכה למעשה קיצוץ בקצבאות שיוביל חלק ממקבלי הקצבאות מתחת לרף המינימאלי להבטחת קיום בסיסי בכבוד, והוא אינו חוקתי", נכתב בפנייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה