השוק

בגלל המלחמה: רב-בריח סוגרת את הרבעון בפסד של 20 מיליון שקל

קבוצת רב-בריח, דיווחה על תוצאותיה ברבעון השני של השנה. בדומה לחברות נוספות בשוק שחוו פגיעה בהכנסות בשל המלחמה והשלכותיה, גם רב-בריח רשמה ירידה בהכנסות, אך צופה שתחול התאוששות בהמשך השנה
מערכת ice | 
קבוצת רב בריח (צילום אייל טואג)
קבוצת רב-בריח, דיווחת הבוקר (חמישי), על תוצאותיה במהלך המחצית הראשונה והרבעון השני של השנה. מנתוני הדו"ח עולה שמגמת הירידה שנוצרה בשל השפעות המלחמה עוד נמשכת, אך בחברה מעריכים שהמצב צפוי להשתפר בהמשך השנה.
בהשוואה לנתוני התקופה המקבילה בשנה שעברה, רב בריח רשמה ירידה של 10% בהכנסות שעומדות על 159.2 מיליון שקל לעומת 177.5 מיליון שקל בשנה שעברה. בחברה הסבירו שהירידה נובעת בעיקרה מהשפעות מלחמת חרבות ברזל על ענף הבנייה, הבאות לידי ביטוי בעיכוב פרויקטים והאטת קצב בנייתם, ובירידה בביקושים. הכנסות החברה במחצית הראשונה הסתכמו לסך של כ- 322.2 מיליון שקל, לעומת כ-368.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח הגולמי במהלך הרבעון השני של השנה, הגיע לסכום של 17.4 מיליון שקל לעומת 31.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2023. בנוסף, במחצית הראשונה של השנה, הרווח הגולמי הגיע ל-41.7 מיליון שקל, ירידה לעומת הסכום שהושג בתקופה המקבילה שעמד על 70.3 מיליון שקל. הקיטון ברווח נובע בעיקר מהירידה במכירות.
בעקבות הירידה האמורה בהיקפי הפעילות, כתוצאה מהשלכות המלחמה,  סיימה החברה את הרבעון השני של שנת 2024 עם הפסד נקי המיוחס לבעלי מניות החברה  בסך של כ-20.1 מיליון שקל, לעומת הפסד בסך של כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה עם הפסד נקי המיוחס לבעלי המניות בסך של  כ-28.3 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי בסך של כ- 8.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, שנבע בעיקר מהכנסות אחרות בסך של כ-20 מיליון שקל בגין עיסקת המקרקעין באשקלון, שנחתמה בעבר עם חברת גב ים, שמכרה בהמשך את זכויותיה לקבוצת מגדל.
במחצית הראשונה השנה רשמה החברה הכנסות אחרות בסך של כ-5.4 מיליון שקל, שנבעו בעיקר מפיצויים ומענקים שונים שהתקבלו מהמדינה בהקשר של נזקים שנגרמו לחברה בגין מלחמת חרבות ברזל.
החברה השלימה בחודש יולי האחרון הנפקת אג"ח להמרה בהיקף של כ-69.3 מיליון שקל. לצד זאת, דיווחה החברה על חתימת הסכמים עדכניים עם הבנקים המממנים את פעילותה, בעקבותיהם שונו אמות המידה הפיננסיות של החברה מול הבנקים, וכן סוכם על סווגו חלק מההתחייבויות החברה לזמן קצר כהתחייבויות לזמן ארוך באופן המאריך את מח"מ ההתחייבויות של החברה.

שמואל דונרשטיין, צילום: אייל טואג 

שמואל דונרשטיין בעל השליטה ומנכ"ל קבוצת רב-בריח, התייחס לנתוני הדו"ח ומסר: "בהמשך למגמה שאפיינה את תוצאות הרבעון הראשון, וכפי שהחברה עדכנה, גם תוצאות הרבעון השני של השנה הושפעו באופן טבעי ממלחמת חרבות ברזל ומהסביבה העסקית המאתגרת, לרבות הקשיים בפתיחת אתרי בניה עקב מחסור בעובדים".
דוברשטיין, המשיך ואמר כי: "עם זאת, בחודשיים האחרונים אנו מזהים התאוששות מסוימת בפעילות העסקית שלנו, הן במגזר הקבלני והן במגזר הפרטי, ובמידה ולא תהיה הסלמה במצב הבטחוני, אנו צופים כי במחצית השנייה של השנה יירשם שיפור בהיקפי הפעילות שלנו לעומת המחצית הראשונה של השנה".
דוברשטיין, התייחס גם למצב הנוכחי של שוק הבנייה וציין: "מגמה זו מתגברת לאחרונה בעקבות קצב הולך וגדל של פתיחת אתרי בנייה ברחבי הארץ, הגדלה הדרגתית של כוח האדם בענף, וזאת לצד ביקושים למוצרי מיגון בצפון הארץ ולהתחלת הליכי בנייה במסגרת פרויקט התקומה בדרום הארץ. מבחינת הקבוצה, אנו עם הפנים קדימה, ואנו ערוכים היטב לתת מענה להתגברות הביקושים הצפויה, ביום שלאחר המלחמה, כאשר המשק ישוב לשגרה עסקית יציבה. זאת, בזכות שורת המהלכים שיישמנו במהלך השנה האחרונה, וביניהם: ריכוז הפעילויות במפעל החדש באשקלון, השלמת צעדי התייעלות בעלויות המטה וכן התאמת מחירי המוצרים לעלויות חומרי הגלם".
לבסוף דוברשטיין, סיכם את דבריו: "לאחרונה גם השלמנו בהצלחה מהלך פיננסי מול המערכת הבנקאית ומול שוק ההון, המבטא את אמונם של גורמי המימון בחברה, והמאפשר לנו לממש את תוכניות הפיתוח העסקי שלנו בשנים הקרובות. מהלכים אלה יניבו פירות ראשונים בהמשך השנה, ובעיקר בשנת 2025, ויתרמו לשיפור ברווחיות החברה כשנשוב לשיגרה אליה כולנו מייחלים. אנו מחזקים את ידי כוחות הבטחון, וכולנו תקווה לחזרתם של החטופים לביתם במהרה ולהחלמתם של הפצועים באשר הם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה