בארץ

הפתרון למשבר בענף הבנייה? זו ההצעה שתעלה בכנסת

ועדת העודה והרווחה בכנסת תדון במתן מענקי תמרוץ לעובדים ישראלים בענף הבנייה, זאת מתוך מטרה לתת מענה לצורך בעובדים בענף שנוצר לאור המלחמה
דורון בלוך | 
התחדשות עירונית (צילום shutterstock)
בעקבות המשבר בענף הבנייה שנוצר לאור המלחמה, יתקיים היום (ראשון) דיון בוועדת העבודה והרווחה תחת הנושא הצעת הסכם בדבר מתן מענק לתמרוץ תעסוקה בענף הבניין לאור מלחמת חרבות ברזל.
במהלך הדיון, ידונו בהסכם חדש בין הממשלה לביטוח הלאומי, שמטרתו לתמרץ עובדים ישראלים חדשים להשתלב בענף הבניין. על פי ההסכם, עובדים ישראלים שהחלו לעבוד בענף מה-2 ביוני 2024 ועד ה-31 בדצמבר 2024 יהיו זכאים למענק של 2,000 ש"ח עבור כל אחד מ-4 חודשי ההעסקה הראשונים ו-3,000 ש"ח עבור החודשים החמישי והשישי ובתנאי שהועסק בכל אחד מהם ברצף מהחודש הקודם.
הזכאות למענקים תותנה בכך שהעובד מועסק בהיקף של 11 ימים בחודש לפחות, בשכר של 2786- 25,000 ש"ח בחודש, וכן בביצוע הכשרה בתחום הבניין מטעם משרד העבודה או במכללה המוכרת מטעמם או הכשרה של משרד הכלכלה בשיתוף המעסיקים. בענף השיפוצים תבוצע ההכשרה בחצר המעסיק והזכאות למענקים תותנה בהצהרת המעסיק לביצוע הכשרה בהיקף של 40 שעות לפחות.
כמו כן, בדיונים הקודמים ביקשה הוועדה מהצדדים להסכם לבחון החלה רטרואקטיבית של ההסכם על מי שהחל לעבוד מה-1 באפריל וכן לבחון את המשמעויות הכלכליות של החלתו על קבוצות נוספות של עובדים שנכנסו לתחום במהלך התקופה האחרונה. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה