נדל"ן ותשתיות

משבר בענף הבנייה? זה התחום ששבר שיא בהתחלות בנייה

לא פחות מ-1.3 מיליון מ"ר של מבנים המיועדים לתעשייה ואחסנה החלו להיבנות, מדובר בשיא חדש. שיא זה נקבע בזמן שענף הנדל"ן כולו במשבר
מערכת ice | 
ד"ר חיים גולובנציץ (צילום איתמר סיידא)
בשנת 2023 נרשם שיא חדש בהתחלות בנייה של שטחי תעשייה ואחסנה בישראל, בסה"כ החלו להבנות למעלה מ-1.3 מיליון מ"ר של מבנים המיועדים לתעשייה ואחסנה. כך עולה מניתוח נתוני הלמ"ס שביצעו בחברת אתגר נדל"ן.
למרות המלחמה, המשבר בענף הבנייה והמחסור בפועלים, נרשם גידול של כ-3% בהתחלות הבנייה ביחס לשנת 2022. עוד עולה מהנתונים כי בשנתיים האחרונות, נרשמה מגמה חדשה והתחלות הבנייה של שטחי תעשייה ואחסנה עולים על התחלות הבנייה של מבני משרדים.
כאשר בוחנים את התחלות הבנייה של שטחי תעשייה ומרלו"גים לפי ערים, קריית גת ממוקמת במקום הראשונה (ככל הנראה מהרחבת מפעל אינטל בעיר) ואחריה מדורגות בהתאמה, פתח תקוה, ואשדוד. במקום הרביעי מדורגת אור יהודה, ואחריה פארק תעשיות עמק חפר, מפעלי העמק יזרעאל, בית שמש, נתניה, גלאון וקריית התעופה.
ד"ר חיים גולובנציץ מנכ"ל חברת אתגר נדל"ן מציין כי העלייה בהתחלות הבנייה בייעוד של תעשייה ואחסנה נובעת ברובה מהעלייה בבניית מרלוג"ים זאת לאור הביקושים שהולכים ועולים למבנים אלו כפועל יוצא מהעלייה המשמעותית בהיקף הקניות המקוונות והפתיחה של השוק הישראלי ליבוא מקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה