השוק

ברקע השפעות המלחמה על המשק: נגיד בנק ישראל נפגש עם בר דוד

ההשפעות הכלכליות של המלחמה על הכלכלה הישראלית מורגשות ויוסיפו להיות מורגשות ככל שהלחימה תימשך ואף תתעצם. היום נפגשו יו"ר ההסתדרות ונגיד בנק ישראל כדי לדון בחשיבות של שמירה על פעילות המשק בתקופה זו
מערכת ice | 
אמיר ירון ארנון בר דוד (צילום דוברות בנק ישראל)
נגיד בנק ישראל, פרופסור אמיר ירון, נפגש היום (ראשון) עם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד וגורמי מקצוע נוספים מהבנק ומההסתדרות, כדי לדון בהשפעותיה של מלחמת "חרבות ברזל" שנכפתה על מדינת ישראל בבוקר הנוראי של ה-7 לאוקטובר.
הפגישה התקיימה בבנק ישראל ותכליתה היה דיון על עמידות הכלכלה הישראלית בתקופת המלחמה, השפעות המלחמה על שוק העבודה והחשיבות של שמירה על משק מתפקד ותכנון ליום שאחרי המלחמה.
כידוע, הענפים שבהם מורגשת השפעות המלחמה באופן ישיר הם החקלאות, התיירות, הרפואה, בנוסף לשוק העבודה שקטן משמעותית, עם גיוסם של מאות אלפי חיילי מילואים שעזבו את עבודתם והתייצבו להילחם.
מדיניותו של בנק ישראל היא קריטית לשיקום הפגיעות בכלכלה והאפשרות של יציאה טובה וחלקה ככל האפשר משגרת מלחמה לשגרה כלכלית בריאה. אחת ההחלטות המסקרנות ביותר של הבנק היא ההחלטה האם להוריד את הריבית במהלך החודשים הקרובים, עליה דובר רבות ותחזיות רבות נשמעו בנושא.
 
כלכלת ישראל הוכיחה בעבר כי היא יודעת לצאת ממצבי מלחמה ואף הוכיחה כי היא יודעת להישאר יחסית יציבה גם במהלך מלחמה, אך ההרגשה כי אירוע בסדר גודל כזה לא נראה כבר שנים רבות ובנק ישראל יצטרך להשתמש בכלים משמעותיים ויצירתיים כדי לצלוח את המשימה גם הפעם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה