השוק

הטעות המרה של אינטל: כך הפסידה ענקית הטכנולוגיה מיליארדי דולרים

על אף שקיימה שיחות עם חברת עם OpenAI בנוגע להשקעת ענק בחברה לפני כשבע שנים, אינטל החליטה שלא לקדם את שיתוף הפעולה, כך על פי הדיווח של רויטרס. אינטל טעתה בהערכות והאמינה כי מוצרי OpenAI לא יגיעו לשוק בקרוב, לכן החליטה שלא להשקיע בענקית הבינה המלאכותית

מערכת ice | 
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
לאחר שקיימה שיחות עם OpenAI בנוגע להשקעת ענק בחברה לפני כשבע שנים, אינטל החליטה כי שלא לקדם את שיתוף הפעולה עם ענקית הבינה המלאכותית, כך על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס". 
אכן, מדובר בהחמצה דרמטית, נוכח העובדה כי ענקית הטכנולוגיה לא לקחה בחשבון שהמוצרים שחברת הבינה המלאכותית מפתחת יגיעו לשוק בקרוב. אילו הייתה אינטל משקיעה בחברת הבינה המלאכותית, ענקית הטכנולוגיה הייתה מרוויחה מכך כלכלית ותדמיתית. 
בין השנים 2017-2018 ניהלו בכירי אינטל ו- OpenAI מגעים לעסקה. על פי גורמים הבקיאים בנושא, במסגרת העסקה אינטל הייתה אמורה לקבל 15% מענקית הבינה המלאכותית, זאת בתמורה למיליארד דולר ו-15% נוספים אם היא תעניק לה את האפשרות לרכוש ממנה רכיבי חומרה במחיר עלות.
במסגרת המגעים לעסקה, בכירי חברת הבינה המלאכותית שאפו לצרף את אינטל כמשקיעה בולטת, זאת בכדי לצמצם את התלות שלה באנבידיה ולהקים תשתית שבבים משלה. 
על פי הפרסום של עיתון "הניו יורק טיימס" מפברואר האחרון, שוויה של ענקית הבינה המלאכותית מסתכם ב-80 מיליארד דולר. על פי ההערכות, במידה ואינטל הייתה מסכימה לעסקה עימה, אחזקותיה בחברת הבינה המלאכותית היו שוות היום 24 מיליארד דולר. 
על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", אינטל בחרה שלא לקדם את המגעים עם ענקית הבינה המלאכותית, בין היתר בשל ההערכה השגויה של בוב סוואן, מנכ"ל אינטל לשעבר, כי המודלים של OpenAI לא יגיעו לשוק בטווח הקרוב, דבר שיפגע בהשקעתה. לצד זאת, דווח כי חטיבת הדאטה סנטרים של אינטל החליטה שלא למכור לענקית השבבים רכיבי חומרה במחיר עלות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה