דיגיטל וטק

אינטל במהלך ענק: זה הפיתוח החדש של ענקית הטכנולוגיה

אינטל מודיעה על התקדמות משמעותית בפיתוח טכנולוגיית הייצור החדשנית ביותר שלה – אינטל 18A. ענקית הטכנולוגיה חשפה את שני המוצרים המרכזיים המבוססים על טכנולוגיית 18A: מעבד למחשבים אישיים ומעבד לשרתים הגיעו לשלב "Power On"

מערכת ice |  1
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
אינטל הכריזה היום (שלישי) על התקדמות משמעותית בפיתוח טכנולוגיית הייצור החדשנית ביותר שלה – אינטל 18A. מדובר בצעד משמעותי בתוכנית החברה לחזור להובלה בתעשיית השבבים העולמית עד שנת 2025.
כידוע, אינטל 18A או Intel 18 Angstroms היא טכנולוגיית ייצור השבבים המתקדמת ביותר של אינטל. ענקית הטכנולוגיה הציגה את שני המוצרים המרכזיים המבוססים על טכנולוגיית 18A: מעבד למחשבים אישיים ומעבד לשרתים הגיעו לשלב "Power On". כלומר, אותם מוצרים הופעלו לראשונה והצליחו להריץ את מערכת ההפעלה – Windows
שלב זה מהווה אבן דרך קריטית בפיתוח שבבים חדשים, המעיד על תקינות בסיסית של התכנון והייצור. אבני דרך אלו הושגו בפחות משני רבעונים לאחר שאינטל סיימה את תכנון השבבים לפני פחות מחצי שנה, וכבר עכשיו הצליחה להפעיל אותם. התחלת הייצור בכמויות גדולות מתוכננת החל משנת 2025, כולל שני המוצרים המתוכננים לפעול באמצעותו.
ה- Panther Lake מפותח בהובלה ישראלית משמעותית. צוותי הפיתוח בישראל אחראים על התכנון הכולל של השבב, כולל פיתוח הליבות הגדולות ואינטגרציית המערכת על שבב. ניהול הפרויקט מתבצע בעיקר מישראל. Clearwater Forest ישלב טכנולוגיות של חברת Habana Labs הישראלית שנרכשה על ידי אינטל, ומתמחה בפיתוח שבבים לבינה מלאכותית
על פי ההערכות של אינטל, הלקוח החיצוני הראשון יבצע "Tape Out" על טכנולוגיית 18A במחצית הראשונה של 2025. Tape Out הוא מונח בתעשיית השבבים המתאר את השלב הסופי בתהליך התכנון של שבב, שבו התכנון מועבר ליצרן לצורך ייצור בפועל.
18A משלבת לראשונה בתעשייה שתי טכנולוגיות חדשניות מהפכניות: טרנזיסטורי RibbonFET וטכנולוגיית PowerVia  לאספקת חשמל. הסוג החדש של הטרנזיסטור, מאפשר שליטה הרבה יותר טובה על זרימת החשמל ומאפשרת להגדיל את מהירות הפעולה של השבב. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אינטל חייבת ליבת ARM
    אלי 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעוד מספר לא גדול של שנים, אף אחד לא יתעניין יותר בליבות x86 (גם לא של 64bit), אם אינטל לא תתעורר עכשיו, אפשר לסגור את החברה. לא MIPS וגם לא RISC-V וגם לא Power-PC ובטח שלא Itanium (כשה- Itanium יצא, היה צריך לדחוף אותו בכל הכוח, עכשיו מאוחר) אך ורק ARM ורצוי עם הליבה הכי מתקדמת וחדשנית שיש ולא לנסות לעשות את מה שעשו עם ה- PXA-250 ז"ל שניסו לשדרג את הליבה. האמון של הלקוחות באינטל הוא בריצפה וחייבים לשקם את התדמית.
    סגור