דיגיטל וטק

אינטל חוברת לטכניון: "המעבדה הזאת היא גולת הכותרת"

במסגרת שיתוף הפעולה בין ענקית הטכנולוגיה למוסד האקדמי הוותיק, נחנכה מעבדה לתהליכי ייצור בתעשיית המוליכים-למחצה בפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון. המעבדה תאפשר לסטודנטים להתנסות בתהליכים המקובלים "בעולם האמיתי". פרופ' ירון פז: "מוסיפים ממד נוסף להכשרה אותה מקבלים בוגרינו"
מערכת ice |  2
אינטל (צילום shutterstock, freepik)
בפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון נחנכה לאחרונה מעבדה לתהליכי ייצור בתעשיית המוליכים למחצה. את הקמת המעבדה, שהוקמה בתמיכת אינטל, הוביל פרופ' ירון פז ביחד עם מהנדסת מעבדות ההוראה בפקולטה הגב' לובה טקסלר. בחנוכת המעבדה השתתפו מטעם אינטל ד"ר סיגל בן-צבי, מנהלת קשרי אינטל-טכניון, שגזרה את הסרט, ואסתי גזית, רכזת קשרי אקדמיה באינטל ישראל. חברי צוות המעבדה הציגו לנוכחים את המכשור ואת תחנות העבודה השונות.  
"תעשיית המיקרואלקטרוניקה היא תעשייה כימית במהותה", אמר פרופ' פז, "שכן היא תעשייה תהליכית המשלבת ריאקציות כימיות מגוונות, דיפוזיה וזרימה וכל זאת בתנאים מבוקרים. על כן אין להתפלא על כך שכ-15% מבוגרי הפקולטה משתלבים בתעשייה זו. כבר יותר מעשרים שנה הפקולטה מקיימת קורס בנושא תהליכי הייצור של התקני מוליכים-למחצה, שמטרתו לא רק ללמד תהליכים אלו מנקודת המבט של מהנדס הכימיה אלא גם להקנות כלים להשתלבות בתעשייה זו תוך יצירת שפה משותפת עם גורמים המגיעים מרקעים מגוונים ומדיסציפלינות שונות. כעת, בזכות המעבדה החדשה, אנו מוסיפים ממד נוסף להכשרה אותה מקבלים בוגרינו". 

חנוכת המעבדה. מימין לשמאל: פרופ' ירון פז, ניתאי ארבל, ד"ר סיגל בן צבי, אסתי גזית, חמדה טל ונויה אלמוג (צילום: דוברות הטכניון)
המעבדה, שהוקמה כאמור בתמיכת אינטל, תאפשר לסטודנטים בפקולטה להתנסות בתהליכי ייצור הדומים לתהליכים המקובלים "בעולם האמיתי" של תעשיית המוליכים-למחצה: גידול שכבות אטומיות, חמצון סיליקון, איכול רטוב, גידול שכבות מתכת ופוטוליתוגרפיה. לדברי פרופ' פז, "מגבלות התקציב הכריחו אותנו להיות יצירתיים, לתכנן ולבנות חלק מתחנות הניסוי בעצמנו ולהתאים את המעבדה לעבודה בחלל שאינו נקי מאבק. צריך להבין שהמעבדה נבנתה בעלות כוללת של פחות מ-250 אלף דולר, סכום זעום בהשוואה למעבדות דומות בתחום. הרעיון המרכזי היה לאפשר לסטודנטים להכיר, להבין ולהפעיל את מרבית יחידות הפעולה הקיימות בתעשיית המיקרואלקטרוניקה, תוך עקיפת הדרישה למזעור על משמעויותיה הכספיות. בנוסף, הקפדנו על קיומן של דרגות חופש רבות ביחידות הפעולה אותן יצרנו, באופן שמאפשר לסטודנטים 'לשחק' עם המשתנים השונים ועל ידי כך לאמת (ולהתעמת) עם תאוריות בנושא". 

"המעבדה הזאת היא גולת הכותרת של שיתוף הפעולה בינינו לפקולטה", אמרה ד"ר סיגל בן-צבי מאינטל. "זו המעבדה הראשונה מסוגה בפקולטות להנדסה כימית בישראל והיא תספק לסטודנטים התנסות בעבודה ממשית וקבלת סט כלים רלוונטי מאוד לתעשייה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אינטל חברה שתם זמנה
    מושון 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קודאק של הדור החדש
    סגור
  • 1.
    אינטל חברה כושלת (ל"ת)
    בגד 08/2024/07
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור