השוק

בשורה למשרתי המילואים ובעלי העסקים: אלו היוזמות של ועדת הכלכלה

ועדת הכלכלה מסכמת את כנס הקיץ של המושב השני של הכנסת ה-25. בתקופה זו עסקה הוועדה ביוקר המחייה, מעמדם של חיילי המילואים, בעלי העסקים הקטנים שנפגעו בצפון ובדרום, משפחות החטופים, ההרוגים ונפגעי המלחמה. במהלך כנס הקיץ, הוועדה אישרה לקריאה ראשונה כי משרתי המילואים יקבלו החזר על תשלום נסיעה בכביש 6

מערכת ice | 
אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ אייל מרגולין, shutterstock)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן (הליכוד), מסכמת היום (חמישי) את כנס הקיץ של המושב השני של הכנסת ה-25. בתקופה זו, עסקה הוועדה ביוקר המחייה, מעמדם של חיילי המילואים שגויסו עם פרוץ המלחמה, בעלי העסקים הקטנים שנפגעו בצפון ובדרום, משפחות החטופים, ההרוגים ונפגעי המלחמה. 
במהלך הכנס הקצר, הספיקה הוועדה לקיים 91 ישיבות, מתוכן 6 ישיבות בוועדות המשנה. לצד זאת, הוועדה אישרה 13 הצעות חוק לקריאה שנייה ושלישית שאף אושרו סופית ונכנסו לספר החוקים ועוד 4 הצעות חוק לקריאה הראשונה. פעילותה של הוועדה תמשיך להתקיים גם בפגרה ובשבוע הבא תתכנס ל-7 ישיבות נוספות.
בכנס הקיץ הקצר הספיקה הוועדה לאשר לקריאה שנייה ושלישית סדרה של חוקים לטיפול ביוקר המחיה, שהמרכזיים שבהם היה תיקון חוק התקנים וחוק מקורות אנרגיה, שיוציא לדרך את רפורמת "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". 
בנוסף לכך, אישרה הוועדה לקריאה שנייה ושלישית גם את הצעת היו"ר ביטן, שמסמיכה את שר הכלכלה להקפיא מחירים של מוצרי יסוד בשעת מלחמה וחירום. לצד זאת, ההצעה לקדם את התחרות בשוק הפארם אושרה ע"י הוועדה בקריאה שנייה ושלישית. 
תופעת עושק הקשישים המוחלשים העסיקה בכנס הקיץ את ועדת הכלכלה.  במסגרת כנס הקיץ, אושרה לקריאה שנייה ושלישית הצעה שתאפשר לחנוק את החמצן הכלכלי – לעצור תשלומים ולהקפיא תיקי הוצאה לפועל של עוסקים עושקים. בנוסף, תאפשר ההצעה להחזיר במהירות כסף לצרכנים, במקרה שיוכח מעל לכל ספק שנעשקו. כל ההצעות הללו אושרו סופית במליאה ונכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל.
כאמור, בכנס הקיץ אישרה הוועדה לקריאה ראשונה כי משרתי מילואים יקבלו החזר על תשלום נסיעה בכביש 6 לשירות וממנו. על מנת לסייע למשרתי המילואים שבבעלותם עסק עצמאי אישרה הוועדה לקריאה ראשונה תיקון לחוק חובת המכרזים, שקובע כי במקרים בהם יתקבלו במרכזי המדינה ורשויותיה הצעות זהות – תינתן עדיפות להצעה של עסקים קטנים ובינוניים בבעלות משרתי המילואים.
הוועדה פועלת בנושא הבטיחות בדרכים וקיימים דיונים בנושא העלייה המתמדת במספר הנפגעים וההרוגים.  בעקבות כך, ביקשה הוועדה תכנית כוללת, ואישרה לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה להקים בית דין מנהלי לעבירות תעבורה קלות. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה