בארץ

דרמה בוועדת הכלכלה: זה המהלך החריג של הממשלה – "אירוע הזוי"

במהלך הדיון בוועדת הכלכלה על חיבור כבלי חשמל לרצועת עזה, ציינו חברי הכנסת כי ההוראה לאותו מהלך חריג התקבלה מהמזכירות הצבאית של שר הביטחון, בידיעת ובאישור המל"ל. טלי גוטליב: "אני מרכינה את ראשי בבושה לנוכח צעד כזה"

מערכת ice | 
בנימין נתניהו (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, התכנסה היום (שני) לדיון דחוף שעסק בחיבור כבלי חשמל לרצועת עזה. במהלך הדיון, נודע לחברי הכנסת כי ההוראה התקבלה מהמזכירות הצבאית של שר הביטחון, בידיעת ובאישור המל"ל.
לדיון הוזמנו נציגים של משרד הביטחון, הצבא והמטה לביטחון לאומי (מל"ל), אולם הם בחרו שלא להגיע לישיבה. בעקבות כך, יו"ר הועדה, חה"כ דוד ביטן, כי יקיים ישיבה חסויה בעניין, ועד אז לא יקבל החלטות.
ח"כ עודד פורר, שיזם את הדיון, פנה לנוכחים ואמר: "ביקשתי דיון דחוף אחרי הפרסום שהממשלה החליטה לחבר את הרצועה לחשמל באמצעות חברת החשמל הישראלית. בהתחלה אמרו שזה באישור שר הביטחון, אח"כ אמרו שזה באחריות שרים אחרים שהתחילו לגלגל האשמות. ברור שאי אפשר לחבר חשמל לעזה בזמן מלחמה".
בהמשך דבריו, ציין חה"כ פורר: "ב-7 באוקטובר שר האנרגיה אז ישראל כץ, הורה להפסיק לספק חשמל ואח"כ גם להפסיק לספק מים, ושר הביטחון, יואב גלנט, אמר שיש מצור מוחלט והעבירו החלטה בקבינט 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. הסיטואציה עכשיו מייצרת מצב שלא ברור מי אחראי על זה. מי עושה את החיבור? האם עובדי חברת החשמל בסיכון? מי יממן את החשמל הזה? אנחנו מכספי המיסים שלנו? חברת החשמל מהתקציב שלה?".
ח"כ טלי גוטליב, הביעה את התנגדותה לאותו מהלך ואמרה: "אני מרכינה את ראשי בבושה לנוכח צעד כזה, אנחנו בקרב וישראל באה לעזה, איפה החובה שלנו לשמור על כבודם של חיילינו? ראינו מתחילת המלחמה התנהגות שגויה בתפיסת האויב, חאלד משעל מתראיין ואומר שכל פלסטין תהיה מדינה אחת, כל התנהלות אחרת שלנו שמדברת לאויב בשפה מערבית מלטפת לאויב, אנחנו ננצח בשדה הקרב ונמשיך להיות בתודעת הפסד, והאויב יפסיד בשדה הקרב ויהיה בתודעת ניצחון. אולי צריך לקבל את המלצתי לאכזריות ועוד כוח ביחס לאויב, כל זמן שלא נדבר לאויב בשפה שלו, לתפוס אדמה, לא נצליח להכניע אותו על הברכיים. אני לא מכירה אומה שנמצאת במלחמה ותומכת באויב בצורה כזו".
ח"כ זאב אלקין התייחס אף הוא לאותו צעד מעורר מחלוקת. לדבריו, מדובר ב"אירוע הזוי". "זה לא עלה בקבינט. פעם על מכלית דלק היה דיון בקבינט. חיבור לחשמל זה אירוע אייקוני. הממשלה הייתה נורא גאה שהיא מנתקת את המים. שר הביטחון החליט, כנראה על דעת ראש הממשלה אם גם המל"ל אמר את זה, בלי דיון בקבינט. מהמכתב הזה לא עולה שהיה דיון בקבינט. ההחלטה היא הזויה, אבל גם ההתנהלות מאז היא הזויה לא פחות", כך אמר חה"כ אלקין. על רקע דברים אלו, ציין היו"ר ביטן כי הוא יכנס ישיבה חסויה בעניין, יחד עם משרדי האנרגיה, הביטחון, המל"ל וחברת החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה