נדל"ן ותשתיות

ישראל תספק חשמל לחמאס? זו ההחלטה השנויה במחלוקת שהתקבלה

חברת החשמל התחילה בפריסת כבלי חשמל ברצועת עזה, שמטרתם היא אספקת חשמל למתקן ההתפלה שנמצא בדיר אל בלח. במשרד האנרגיה טוענים כי זו איננה החלטה שלהם, והיא הגיעה כהוראה מגורמים ביטחוניים. אז מה הסיבה לצעד שמתרחש דווקא במקביל למלחמה?
מערכת ice | 
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
במקביל ללחימה כנגד ארגון הטרור חמאס הנמשכת גם בימים אלו, מתברר כי ישראל הסכימה לספק חשמל לרצועת עזה (לאחר שהאספקה נותקה עם פרוץ הלחימה). במשרד האנרגיה טוענים כי לא זו איננה החלטה שלהם, והיא הגיעה בפועל מגורמי הביטחון. מתוך כך, חברת החשמל פרסה כבלי חשמל בדרך סלאח א-דין. אז מה הסיבה לכך?
הרקע להחלטה השנויה במחלוקת בעיני ישראלים רבים היא החשש ממשבר הומניטרי חמור ברצועה, שכן אחת מדרישות בית הדין הגבוה לצדק בהאג היא להגדיל את הסיוע ההומניטרי שניתן לתושבים. חשש נוסף שעלה בהאג הוא מפני התפרצות מחלות ונגיפים בשל חוסר בהיגיינה, שכן עלו טענות כי המים באזור אינם ראויים לשתייה והמחסור בחשמל מונע ממתקני ההתפלה לעבוד.
כפי שדווח בכאן, שר הביטחון גלנט אישר ב-16 ביוני את העברת החשמל מישראל לרצועה באמצעות קו החשמל "קלע". עוד צוין כי החשמל יסופק באופן ישיר למתקן ההתפלה שנמצא בדיר אל בלח. כמו כן, גורמי מערכת הביטחון טענו כי במידה ויזהו "זליגה" של החשמל לגורמים אחרים (חמאס, בין היתר), החשמל ינותק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה