בארץ

ח"כ דוד ביטן מאיים: זה העונש לרשתות שיעלו מחירים במלחמה

ועדת הכלכלה ערכה דיון שעסק בהעלאת מחירי המזון בתקופת המלחמה. במהלך הדיון,  היו"ר דוד ביטן חשף כי יקדם חקיקה פרטית שתכלול הטלת קנס על החברות שיחליטו לעלות מחירים
מערכת ice | 
דוד ביטן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות חה"כ דוד ביטן, ערכה הבוקר (חמישי) דיון שעסק ביוקר המחייה בישראל, בשל העלייה במחירי מוצרי המזון והצריכה בתקופת המלחמה. במהלך הדיון, יו"ר ועדת הכלכלה, חה"כ דוד ביטן תקף את נציגי החברות שנעדרו מהדיון וביקש לבחון אפשרות של תיקון שיסייע לוועדה להוציא צווי הבאה.
לצד תמיכתו בהרחבת הפיקוח על מוצרים נוספים, חה"כ ביטן הדגיש כי הפתרון ליוקר המחייה אשר מהווה נטל על אזרחי ישראל, תיפתר על ידי חקיקה פרטית שתכלול קנס לחברות שיחליטו על העלאת המחירים.
בפתח הישיבה הזכיר היו"ר ביטן כי ביקש בתחילת המלחמה להדק את הפיקוח על המחירים, והסכים לאפשר במקום זאת למשרד הכלכלה לקדם את הוראת השעה שתאפשר לתת קנסות למי שיעלה מחירים באופן חריג.
הוא ציין כי משרד האוצר התנגד לכך ולכן ההצעה לא קודמה, וביקש התייחסות של האוצר לכך. נציג האוצר, גל ברנס, אמר בתגובה  כי המשרד בעד שהמחירים ירדו וציין כי במהלך כל השנה האחרונה נרשמה עליית מחירים של כ-6%, פחות מהממוצע ב-OECD, ולא הייתה עלייה חריגה בשלושת החודשים האחרונים.
יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים, דודי מנביץ, ציין כי מתחילת המלחמה יצרני המזון הישראלים הורידו את מחירי התוצרת שלהם ב-1.5%. לאחר שזה התייחס לפערי המחירים בין ישראל לאירופה, חה"כ משה פסל ממפלגת הליכוד, מיהר להגיב לדבריו וציין: "כולנו מטיילים באירופה ורואים את המחירים בסופר, אני פיקוח ופגיעה בתחרות אבל בוא לא נספר סיפורים שישראל לא יקרה. לא צריך להיות מדען טילים בשביל להבין את זה. מה שאתה קונה בסופר באירופה ב-100 יורו, פה צריך 1,500 שקל. ישראל יקרה ואי אפשר לעקם את הנתונים".
היו"ר ביטן סיכם את הדיון וביקש בדיקה של מרכז המחקר והמידע של הכנסת על עליית המחירים במלחמה. בנוסף אמר, כי כצעד ביניים הוא מבקש לקדם את הצעת החוק של משרד הכלכלה לאפשר לרגולטור לקנוס מי שיעלה מחירים באופן לא מידתי למשך תקופה של שנתיים, ולהגדיל את מספר מוצרי המזון שבפיקוח מחירים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה