השוק

תקציב משרד הכלכלה נחשף: זה הסכום שגייס ניר ברקת

אמש, עוד לפני אישור תקציב המדינה לשנת 2024, סיכמו שר הכלכלה ניר ברקת ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' על תקציבו של משרד הכלכלה לשנת הקרובה, שיעמוד על סך של למעלה ממיליארד שקלים
מערכת ice | 
ניר ברקת (צילום אבשלום ששוני / פלאש 90)
משרד הכלכלה והתעשייה ואגף התקציבים במשרד האוצר סיכמו ביניהם אתמול (יום א׳ 14.1.24) את תקציב משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2024. בהתאם לסיכום יעמוד תקציב המשרד על סך של 1,062,070 שקלים.
 
בראש סדר העדיפויות  לשנת 2024 של המשרד, כפי שהתווה השר ניר ברקת עומדים: השקעה בצמיחה כלכלית במודל ״היתרונות היחסיים״ של המשק הישראלי - אשר תעמוד על היקף כספי של כחצי מיליארד ש״ח השקעה ממשלתית  בנוסף להשקעה באינטל קריית גת. עיקר ההשקעות יבוצעו ישירות במגזר העסקי באמצעות יחידות המשרד ובהן: כ-200 מלש״ח יושקעו בתשתיות תומכות צמיחה תחרותית כגון מכוני מחקר, קהילות חדשנות, תמיכה ביצוא (ישירות ביצואנים) ובאמצעות מכון היצוא הישראלי, ועוד.
כ-279 מיליון שקלים יושקעו באמצעות רשות ההשקעות במסלולי מענקים להקמת ולהרחבת מפעלים, ולעידוד העסקת כח אדם במשרות בשכר גבוה בפריפריה, ועידוד ייצור מתקדם בפריון גבוה. כ- 40 מיליון שקלים יושקעו בקידום  המכון לייצור מתקדם שמסייע למפעלי תעשייה להסב את קווי היצור שלהם לתהליכים מודרניים מבוססי בינה מלאכותית, תכנון באמצעות מחשוב וייצור בסיוע רובוטים ואוטומציה והטמעת חדשנות.
לסכומים אלה יצטרפו השקעות ממשלתיות נוספות בצמיחה באמצעות כלי הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה, כגון תקציבים לשיקום וחידוש והשקעות במפעלים בעוטף עזה באמצעות מנהלת תקומה וכן תקציבים לתיעוש הבניה בשיתוף פעולה עם משרד הבינוי והשיכון ועוד.
יצוין כי ההשקעות יבוצעו ברובן בפריפריה. (אזורי פיתוח א׳ ועדיפות לאומית) והם מותנים במטשינג של המגזר העסקי ביחס של 1:3 דבר המגדיל את ההשקעות בישראל. בנוסף לכך יושקעו כ- 125 מיליון שקלים לפיתוח והרחבת אזורי תעשייה באזורי פיתוח א בפריפריה, וכן ישווקו קרקעות בסבסוד מדינה להקמת מפעלי תעשיה באזורים אלה.
דגש מרכזי נוסף בשנת 2024 הושם על תחום הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים שם תוקצב סכום של 195 מיליון שקלים לסיוע  לעסקים קטנים ובינוניים וכן לעצמאים ומשרתי  מילואים בעלי עסקים במגוון תכניות וכלי סיוע שיופעלו ע״י  צוותי המשרד והמעוף וכן באמצעות שיתופי פעולה עם רשויות מקומיות וגופים נוספים אשר ימנפו את היקפי ההשקעה והאימפקט.
כ- 100 מיליון שקלים יוקצו להכשרות עובדים במודל מעסיקים שייחודו בכך שהמעסיק הוא זה שמוביל את הכשרת העובד ומתחייב להעסקתו וכנגד קליטת העובד והעסקתו בפועל מקבל המעסיק השתתפות מהמדינה בעלות ההכשרה ו/או שכרו של העובד. פעילות זו תצטרף לפעילות הענפה של שירות התעסוקה ובתאום עם מנהלת המעסיקים של המגזר העסקי.  
המשרד ימשיך לקדם את רפורמת היבוא המרכזית שיזם השר ברקת ״מה שטוב לאירופה טוב לישראל״ ולשם יישומה והטמעתה יועמדו תקציבים ייחודיים וכח אדם נדרש. ב״מערך הדגיטל הלאומי״ ישקעו כ- 75 מיליון שקלים תוספתיים לטובת המשך תהליכי המעבר לשירותים דיגיטליים של משרדי הממשלה.
במסגרת תקציב משרד הכלכלה והתעשייה לשנת 2024, בוצעו הסטות תקציביות בין סעיפי הוצאה בגין תכניות שנסגרו והוחלפו בתכניות חדשות וכן משקף התקציב קיצוץ בהיקף של כ- 10% מתקציב המשרד כחלק מתרומת משרד הכלכלה והתעשייה למאמץ התקציב הנדרש עקב הוצאות המלחה.
שר הכלכלה ניר ברקת: "בעת הזו אנו מצווים לאחריות תקציבית מיוחדת שתשים בראש סדר העדיפויות את חיזוק מערכות הביטחון של מדינת ישראל ואת תחושת הביטחון של האזרחים. לצד זאת אנו שמים דגש משמעותי על שיקום המשק והכלכלה, על הצמיחה של הכלכלה והסיוע לבעלי העסקים ולאנשי המילואים. אחד היעדים האסטרטגיים לניצחון במלחמה הכלכלית הוא חזרה למגמת צמיחה והשקעות בפריפריה ובאזורי הלחימה."
 
"בהתאם לכך הנחיתי את הדרג המקצועי במשרד הכלכלה והתעשייה לעבוד יחד עם אגף תקציבים ולהגיע לתקציב שמאזן נכון ככל האפשר בין הצרכים לאילוצים. אני מבקש להודות לכל מי שסייע באגף תקציבים ובמשרד האוצר, לכפיר בטאט וגל ברנס ולאנשי משרד הכלכלה"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה