השוק

נויברגר ברמן: "האינפלציה של מדינות גוש האירו תחזור לרדת"

בטרם החלטת הבנק המרכזי האירופאי, פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה מפרסם את התחזית של חברת ההשקעות הגלובלית "נויברגר ברמן".  פטריק ברב: "אנחנו מצפים שאחרי התנודה במאי, האינפלציה של מדינות גוש האירו תחזור לרדת. אנחנו מצפים שהבנק המרכזי האירופי ישמור על מדיניות נוקשה השנה אבל פחות מאשר לפני כן, כשהריבית תרד ל-3%"
מערכת ice | 
נשיאת הבנק האירופי המרכזי כריסטין לגארד (צילום shutterstock)
מוקדם יותר היום (חמישי) הכריזו כלכלני הבנק השוויצרי "לומברד אודייר", כי התחזית שלהם לסוף השנה הקרובה כוללת הערכה כי הבנק המרכזי באירופה המכונה 'ECB', יוריד את הריבית בגוש האירו שלוש פעמים. 
על רקע התחזית של כלכלני הבנק השוויצרי שסברו כי שיעור האבטלה יהיה נמוך וכי האינפלציה תתייצב, היום (חמישי), בטרם החלטת הבנק המרכזי האירופאי, פרסם פטריק ברב, ראש מחלקת ההשקעות באג"ח באירופה של חברת ההשקעות הגלובלית "נויברגר ברמן", את הנתונים מהתחזית שעסקה על השינויים הצפויים להתרחש בנוגע לכלכלת אירופה. 
"שיעור הליבה עלה באופן לא צפוי מ-2.7% ל-2.9% כאשר הסיבה העיקרית לעלייה זו נובעת בעיקר מסיבות זמניות במגזר השירות, חבילות נופש גרמניות וסיום ההנחה על מחירי שירות. אין זה מעמיד בסימן שאלה את המשך הירידה באינפלציה", כך נכתב בתחזית של מחלקת ההשקעות באג"ח של חברת נויברגר ברמן.
לצד זאת, נכתב כי יש לזכור שהאינפלציה הבלתי נשלטת הובילה את הבנק המרכזי האירופי להעלות את הריבית הבסיסית שלו ל-4% בשנה שעברה. "השאלה שנותרה היא כמה זמן ייקח לאינפלציה לחזור ל-2%, כלומר ריבית בסיסית של 4%", כך ציין פטריק ברב. 
לדבריו, כלכלני חברת ההשקעות הגלובלית מצפים שאחרי התנודה במאי האינפלציה של מדינות גוש האירו תחזור לרדת.  "אבל כפי שה-ECB אמר הרבה פעמים, השכר הוא המדד הכי חשוב בשביל לקבוע את הריבית בעתיד. ברבעון הראשון, השכר עלה ב-4.7% בשנה, שזה הרבה מעל ה-3% שהבנק הגדיר כגבול, בעיקר בגלל גרמניה. זו בעיה, אבל יש סימנים לכך שהעליות בשכר בהסכמים החדשים יהיו קטנות יותר. בגלל זה, הבנק המרכזי האירופי יכול להתחיל להוריד את הריבית הבסיסית, אבל צריך להיזהר ולעקוב אחרי הנתונים", כך ציינו כלכלני חברת ההשקעות בדו"ח על כלכלת אירופה. 
ברב המשיך לציין כי כלכלני החברה מעריכים שהבנק המרכזי האירופי ישמור על מדיניות נוקשה השנה והוסיף: "אבל פחות מאשר לפני כן, כשהריבית תרד ל-3%. אנחנו גם חושבים שאגרות החוב האירופיות יניבו יותר, כשהריבית על אגרות החוב הגרמניות ל-10 שנים תרד מתחת ל-2.25%".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה