השוק

בלומברד אודייר מעריכים שגל הורדות ריבית באירופה בפתח

כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריכים שעד לסוף השנה הבנק האירופי המרכזי (ה-ECB) יוריד את הריבית בגוש האירו 3 פעמים ומכאן הם גוזרים המלצת השקעה מעניינת
ניצן כהן | 
מניות (צילום shutterstock)
כלכלני הבנק השוויצרי לומברד אודייר מעריכים היום שעד לסוף השנה יוריד הבנק המרכזי האירופאי, ה-ECB, את הריבית בגוש האירו 3 פעמים ומכאן הם גוזרים המלצת השקעה מעניינת שכוללת משקל יתר על האג"ח של מדינות האיחוד.
"ההתקדמות הכלכלית של אירופה בשנת 2024 מסמנת תפנית משמעותית לאחר שנתיים של קיפאון. האינדיקטורים החיוביים כוללים עלייה בצמיחה, שיעור אבטלה נמוך וייצוב האינפלציה, מה שמניע את הבנק המרכזי של אירופה  לשקול הורדות ריבית" כותבים כלכלני לומברד אודייר.
"ברבעון הראשון של 2024, התוצר המקומי הגולמי (תמ"ג) של גוש האירו צמח ב-1.3%, בהתאמה לקצב הצמיחה של ארה"ב, מה שמעיד על סטייה מהביצועים הקודמים של אירופה. צמיחה זו עולה על רבעונים קודמים, שינוי כיוון מההתכווצות הקלה בסוף 2023.
"אינדיקטורים מובילים כמו מדד מנהלי הרכש מצביעים על פוטנציאל צמיחה נוסף ברבעון השני. שיפורים ביסודות הכלכליים, במיוחד ההכנסה הריאלית של משקי הבית, המונעים על ידי עלייה בתעסוקה וגידול בשכר לצד ירידה באינפלציה, עומדים בבסיס המגמה החיובית הזו. עלייה באמון הצרכנים מעידה על מעבר לכיוון של הגדלת ההוצאות לאחר תקופה של שיעורי חיסכון גבוהים.
"התנאים הפיננסיים, למרות שהם עדיין מגבילים, החלו להירגע עם הגדלת ההלוואות לכלכלה הריאלית. הורדות הריבית הצפויות של הבנק המרכזי האירופי צפויות לשפר עוד יותר את תנאי האשראי, ולחזק את התחזית החיובית לצמיחה. 
"ציפיות השוק משקפות אופטימיות מוגברת, הצמיחה צפויה להאיץ לתוך השנה הבאה, ופוטנציאלית לעלות על 1.5% ב-2025. הבנק המרכזי האירופי מוכן להתחיל מחזור הורדת ריבית כדי להתמודד עם הלחצים הד-אינפלציוניים, עם הפחתת ריבית צפויה ביוני. ציפיות השוק מרמזות על שני קיצוצים בלבד, אך אנו צופים לפחות שלושה קיצוצים השנה וקיצוץ נוסף ב-2025. אנו מאמינים שהחששות להתמדה באינפלציה מוגזמים, עם מקום לתנאים הפיננסיים להתמתן עוד יותר".
בבנק השוויצרי כותבים בשורה התחתונה כי "המלצות ההשקעה כוללות משקל יתר של החוב הריבוני של גוש האירו בשל תשואות אטרקטיביות לפני הורדות הריבית, תוך שימת עין על גורמים גלובליים, כולל כלכלת סין. המניות האירופיות נותרו במשקל נמוך עקב אתגרים ספציפיים למגזר והזדמנויות צמיחה ותשואה טובות יותר במקומות אחרים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה