השוק

מזרחי טפחות חוזר לשוק: מתכנן לגייס מחר יותר ממיליארד שקל

המערכת הבנקאית נערכת ליום שאחרי המלחמה ומכאן שהיא מצטיידת בכמויות לא מבוטלות של מזומנים; ביום חמישי פרסם בנק לאומי תשקיף מדף לקראת גיוס הון, ואילו בנק מזרחי נערך לגייס מחר למעלה ממיליארד שקל; את ההנפקה יוביל רוסאריו חיתום
ניצן כהן |  1
משה לארי מנכ"ל משה לארי בנק מזרחי טפחות (צילום פלאש 90/ מרים אלסטר, נתי שוחט, shutterstock, vecteezy)
המערכת הבנקאית מבינה היטב כי נושא שיקום המדינה ביום שאחרי המלחמה מחייב הרבה כסף. כרגע לפחות בממשלה חושבים שהם יכולים לממן את השיקום באמצעות העלאות מיסים והגדל הגירעון אבל לכל ברור כי אין יכולת אמיתית כזו וכשאלה פני הדברים הרי שהמערכת הבנקאית תיכנס 'תחת האלונקה' ובהינתן ערבויות מדינה ורשת ביטחון, היא תעמיד חלק ניכר מהמימון לשיקום.
מימון השיקום הוא נושא סבוך מאוד אבל ברור שאנשים יצטרכו משכנתאות ואשראי לשיקום העסקים שלהם ומכאן שבנק לאומי פרסם ביום חמישי תשקיף מדף לפני גיוס הון וזה משמעותי שכן בשונה מחוב, הון מהווה מזומנים שהבנק לא משלם עליו ריבית אבל מעורר עליו לא מעט קשיים מבעלי המניות. כך שיכול להיווצר מצב שבנק לאומי יעדיף לקחת את כל הכסף שהוא צריך, או לפחות את רובו באמצעות אג"ח קוקו.
בנק מזרחי טפחות אינו ממתין והוא מתכוון לגייס בימים הקרובים סדר גודל של מיליארד עד 1.5 מיליארד שקל בתמהיל של הון וחוב. כרגע מזרחי טפחות מבקש לקחת 700 מיליון  שקל בחוב ועוד 200 מיליון שקל באג"ח קוקו (coco) אולם בשוק ההון אומרים שהמספרים יהיו כפולים בסופו של יום כי אג"ח של מזרחי טפחות נחשב לאג"ח לא רע בכלל.
נזכיר כי היום חתם בנק מזרחי טפחות על הסכם במסגרתו יוביל את קונסורציום המממנים של פרוייקטי האנרגיה המתחדשת של דוראל בפרויקט של 2.3 מיליארד שקל. מנכ"ל מזרחי טפחות שאינו מרבה לדבר בפומבי אמר כי מזרחי טפחות צבר הרבה ידע בהובלה של פרויקטים ענקיים. 

נזכיר עוד כי קונסורצימים של מלווים לפרויקטי תשתיות נחשבים ל'גביע הקדוש' של המערכת הבנקאית שכן מדובר בסכומי כסף גבוהים שמיועדים למימון פרוייקטים גדולים. הבנקים מכניסים כסף שלהם לתוך הפרויקטים האלה ומרוויחים את הריבית על חלקם במימון אולם הם גובים גם עמלה של ניהול קונסורציום כשהם מגייסים שותפים לפרויקט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גיוס
    אתאיסט 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בנק המסרחי.
    סגור