השוק

עמוס לוזון נחשף: כך ההכנסות שלו צנחו בכ-10 מיליון שקל

טריא ישראל, חברת תיווך האשראי בין עמיתים, שנמצאת בבעלות קבוצת לוזון, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המצביעות על התקדמות בתכנית ההתייעלות של החברה, מעבר ל-EBITDA חיובי, צמצום משמעותי של הוצאות החברה וצניחה דרסטית בהכנסות
מערכת ice |  3
עמוס לוזון (צילום shutterstock, תומר רוטנברג)
טריא ישראל, חברת תיווך האשראי בין עמיתים בישראל, בבעלות קבוצת לוזון של איש העסקים עמוס לוזון, המתמחה באשראי ופתרונות מימון בתחום הנדל"ן, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2024, המצביעות על התקדמות בתכנית ההתייעלות של החברה, מעבר ל-EBITDA חיובי, צמצום משמעותי של הוצאות החברה וצניחה דרסטית בהכנסות. 
החברה מדווחת על רווח תפעולי של כמיליון שקל, לעומת הפסד של כ-8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זהו המשך מגמה, לאחר שגם את הרבעון האחרון לשנת 2023 סיימה החברה ברווח נקי. החברה צמצמה את הוצאות התפעול ב-67%, עברה ל-EBITDA חיובי של 1.3 מיליון שקל ועברה לתזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של כ-800 אלף שקל.
הכנסות: הכנסות הרבעון הראשון הסתכמו ב-10.4 מיליון שקל, לעומת 20.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זאת בשל הירידה בעסקאות תיווך אשראי. עלות השירותים: עלות השירותים הסתכמה ב-5.3 מיליון שקל לעומת 17.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע מתכנית ההתייעלות של החברה.  
הוצאות מכירה ושיווק:  ההוצאות ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.9 מיליון שקל לעומת 6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הנהלה וכלליות: ההוצאות ברבעון הראשון הסתכמו ב-2.1 מיליון שקל לעומת 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. 
EBITDA מתואם חיובי של 1.3 מיליון שקל ברבעון הראשון לעומת EBITDA שלילי של 2.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. רווח: הרווח התפעולי של החברה הסתכם ב-994 אלף שקל, כאשר החברה רשמה הפסד כולל של כ-600 אלף שקל וזאת בשל הפרשים חשבונאיים ותשלום מס. 
החברה עדכנה כי היא ממשיכה בדיונים עם הרשות לניירות ערך בקשר לטיפול החשבונאי בהכרה בהכנסה בדוחותיה הכספיים של החברה מעמלות שנגבו מקבוצות רכישה, וכי ככל שעמדתה לא תתקבל, צפויה להיות לכך השפעה מהותית על תוצאות החברה ועל הונה העצמי. בחברה מדגישים כי לא צפויה להיות לכך השפעה תפעולית, משפטית או תזרימית. 
אייל אלחיאני, מנכ"ל טריא, מסר: "החברה עומדת בתכנית העבודה שלה וממשיכה להתייצב. עלויות התפעול ירדו בצורה משמעותית בשל תכנית ההתייעלות שהוצאנו לדרך בשנת 2023. כחלק ממאמצי החברה להיענות לבקשות המשיכה, טריא ממשיכה לצמצם את תיק האשראי ולהקטין את המח"מ בתיק, בין היתר, על ידי פירעון של משכנתאות באמצעות המערכת הבנקאית".
"במסגרת שיתוף הפעולה עם בנק לאומי", הוסיף המנכ"ל: "הושלמה הענקת אשראי לשלוש קבוצות רכישה שקיבלו מימון מהפלטפורמה של טריא ובכך הבשילו אופציות לאומי לרכישת 20% ממניות החברה. לצד זאת, אנו ממשיכים ביצירת מסלולי השקעה חדשים אשר מאפשרים השקעה לפרק זמן קצוב בתשואה של כשלושה אחוז מעל ריבית הפריים, באופן שמעניק וודאות להחזר ההשקעה בתום התקופה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    לוזון כמה כשלת?
    לקוח מאוכזב 06/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך מישהו עם עסקים רבים כמו לוזון מרשה לעצמו לא להחזיר את הכסף לאנשים? כבר שנה וחצי אני ממתין לקבל את הכסף שלי שם וראיתי 20% ממנו!
    סגור
  • 2.
    לא נותנים למשוך נוכלים
    מוטי 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נותנים לבצע משיכות נוכלים ביקשתי בנובמבר 23 וטרם קיבלתי את כספי נוכלות לשמה אל תתקרבו
    סגור
  • 1.
    לוזון
    אריאלה 06/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    זה שאתה בטוח שאתה על פסגת העולם שלמעשה אתה לא שווה.....חצי שקל....תמשיך להחליף בחורות כאילו אתה מינימום גורג קלוני.......????????????
    סגור