השוק

חנן מור הפסיד בשנה שעברה 840 מיליון שקל ויתקן דוחות קודמים

חנן מור דיווח היום לבורסה שהוא מעכב את פרסום הדוחות הכספיים של החברה לשבוע ובמקביל, הוא מודיע, שבדוחות שיפרסם יציג הפסדי ענק של 840 מיליון שקל
ניצן כהן | 
חנן מור (צילום אייל טואג, פלאש 90/ מרים אלסטר, Pixabay)
חנן מור דיווח היום לבורסה שהוא מעכב את פרסום הדוחות הכספיים לשנת 2023 למשך שבוע. הדחיה נובעת מהיענות לדרישת רשות ניירות ערך לתקן את דוחות העבר של החברה, שם קובעת הרשות לא הוצגו האזהרות המתאימות למשקיעים, אזהרות בדמות הערת 'עסק-חי'.
במקביל לפרסום ההודעה, דיווח חנן מור שבדוחות שיפורסמו בשבוע הבא הוא יציג הפסדי ענק של 840 מיליון שקל שנובעים בעיקר (לטענתו) בהפחתת שווי הנכסים של החברה ולמעשה להתאמתם לשווי שהחברה יכולה לקבל כרגע, בתנאי מימוש ולמעשה הוצמד לנכסים של חנן מור תג מחיר נמוך מכפי שרשום בספרי החברה.

נזכיר כי חנן מור נכנס בסוף השנה שעברה להליך של הסדר חוב כולל של כ-2.7 מיליארד שקל. מרבית החוב נובע מרכישה של הקרקע היקרה בשדה דב, רכישה שעלתה לו 1.6 מיליארד שקל והוא נטל מימון חיצוני כולל של 1.3 מיליארד שקל.
חנן מור נקלע לתסבוכת הכלכלית לאחר שהריבית התחילה לעלות מה שגרם להוצאות המימון שלו להרקיע שחקים עד כדי שלא יכול היה לעמוד בתשלומים השוטפים. בנק לאומי, אחד הנושים המרכזיים של מור היה זה ששמט את הקרקע תחת רגליו של יזם הנדל"ן ולמעשה ולטענתו מור לא עמד בהתחייבויות שלו לבנק שכללו מימוש נכסים אגרסיבי ובמחירים שלטענת מור היו נמוכים מידי.
לפני זמן לא רב ערכה רשות ניירות ערך ביקורת במסמכי חנן מור לאור מידע שהתגלה בבית המשפט. במהלך הביקורת התגלו, לטענת הרשות, ליקויים משמעותיים באופן גילוי המידע למשקיעים וזה אומר שלטענת רשות ניירות ערך חנן מור היה צריך להזהיר את המשקיעים מפני הקשיים הכלכליים אליהם נקלע וכן הלאה. חנן מור שחלק על עמדת הרשות החליט בסופו של יום לקבל אותה ולתקן דוחות עבר על המשמעות הקשה שיכולה להיות לתהליך מהסוג הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה