השוק

ב-600 מיליון שקל: עסקת ענק בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל

גב-ים חתמה עם EDF ישראל, חברת בת של התאגיד הצרפתי EDF Renouvelables, על הסכם לרכישת חשמל מאנרגיה מתחדשת ו"תעודות ירוקות" לשימוש קבוע בכל נכסיה ל-7 שנים, זאת בתמורה ל-600 מיליון שקל
מערכת ice |  1
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים (צילום vecteezy, אלדד רפאלי)
גב-ים חתמה עם EDF ישראל, חברת בת של התאגיד הצרפתי EDF Renouvelables, על הסכם לרכישת חשמל מאנרגיה מתחדשת ו"תעודות ירוקות" לשימוש קבוע בכל נכסיה ל-7 שנים, זאת בתמורה ל-600 מיליון שקל. מהלך זה בא כחלק מעקרונות ה-ESG אותם גב-ים דואגת ליישם.
נכון להיום, לגב-ים כ-40 מערכות פוטו-וולטאיות, המייצרות חשמל ירוק על גגות הנכסים שבבעלותה. 10 מערכות נוספות נמצאות בתהליך הקמה, ובאתריה של החברה קיים פוטנציאל נוסף של עוד כ-60 מערכות שיביאו להספק מצטבר של כ-16 מגה וואט. המערכות פרוסות באתרים רבים ברחבי הארץ, ביניהם פארק מתם בחיפה, פארק גב-ים נגב בבאר שבע, מפרץ חיפה, מודיעין, קיסריה, טירת הכרמל, יבנה ובאר יעקב. 
רכישת החשמל מ-EDF תפחית משמעותית את פליטות גזי החממה, ותספק חשמל ירוק, לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הן הנכסים הקיימים והן אלו אשר בייזום. מטעם גב-ים הובילו את העסקה סמנכ"ל הנכסים, רפי אוחיון, ומשרד עורכי הדין אולגן רוב ושות' ואת EDF Renewables ייצגו בעסקה משרד עורכי דין קריספין, רובינשטיין, בלכר ושות'.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "גב-ים מצטרפת לבשורת האנרגיה המתחדשת ובוחרת לצרוך חשמל ירוק בלבד. לצד המשך פעילות הייזום הענפה של החברה, גב-ים נוקטת בצעדים לקידום ערכי הקיימות והסביבה. לאחר תהליך מכרז שערכה החברה, התקשרה החברה עם EDF ישראל, לתקופה של 7 שנים. האנרגיה המתחדשת תספק חשמל לכלל נכסי החברה ברחבי הארץ, הכוללים כיום כ-1.2 מיליון מ"ר, כמו גם לנכסים אותם יוזמת החברה כיום, בהיקף של כ-600 אלף מ"ר נוספים (חלק החברה 430 אלף מ"ר). מהלך זה יביא לצמצום פליטות פחמן על ידי מעבר לצריכת אנרגיה ממקורות מתחדשים".
אילון וניש, מנכ"ל חברת Renewables Israel EDF: "אני מברך על ההסכם עם חברת גב-ים שהינה מחברות הנדל"ן הוותיקות והגדולות בישראל ומודה לראשיה על האמון בבחירה בנו לעבודה המשותפת. חברת EDF Renewables ישראל היא היצרן הגדול בישראל של חשמל ירוק וברשותה היכולת לספק את ההצעה האטרקטיבית ביותר לחברות שבכוונתן לשפר את טביעת הרגל הפחמנית שלהן לצד הקטנת עלויות התפעול האנרגטיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    עוד בזבוז כסף שהולך לפח! עדיף לתת כסף לחרדים..לפחות לומ (ל"ת)
    יוסי 03/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור