השוק

הכלכלן שמעריך: בנק ישראל לא יוריד את הריבית ויעדכן תחזיות קדימה

מחר יפרסם בנק ישראל את הריבית לחודש הקרוב; בשוק ההון מעריכים שהריבית תיוותר ללא שינוי כשיונתן כץ, הכלכלן הראשי של לידר שוקי הון אומר שעיני כולם יהיו נשואות לדברי הנגיד ולעדכון התחזיות
ניצן כהן | 
יונתן כץ (צילום צביקה דור)
הכלכלה הישראלית, נמצאת בנקודת מצב - HOLD, למעשה כל המדינה נמצאת במצב הזה ולכן ההודעה מחר של בנק ישראל על גובה הריבית במשק לא אמורה להפתיע כשתישאר ללא שינוי. הנתונים הגולמיים של הכלכלה הישראלית אמנם טובים אבל חוסר הוודאות מקשה מאוד על בנק ישראל לקחת סיכונים.
יונתן כץ, הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון אומר היום כי "ללא ספק, גורמי המקרו תומכים בהורדת ריבית בישראל: סביבת האינפלציה מאד נמוכה, כאשר אינפלציית הליבה נמצאת במרכז היעד (1.9% ,2.2% ללא מעורבות הממשלה).
"למרות שמדד מאי הנמוך נבע מירידה חדה בסעיף בעייתי (טיסות לחו"ל), לא בהכרח צפוי תיקון כלפי מעלה בחודשים הקרובים (מעבר לעונתיות). מסתמנים סימני התמתנות בפעילות, כפי שמשתקף במדד המשולב של בנק ישראל ובנתוני הרכישות בכרטיסי אשראי.
"המדד המשולב עלה ב-0.5% בלבד ברבעון ב' (בחישוב שנתי). מספר בנקים מרכזיים בעולם הורידו את הריבית או מתכננים הורדת ריבית. יחד עם זאת, השקל פוחת ב-1% מאז החלטת הריבית האחרונה (מול הסל), וממשיך להיות רגיש לשינויים בסיכון הגיאופוליטי.
"השווקים יגיבו לדברי הנגיד במסיבת העיתונאים ולתחזית המקרו של מחלקת המחקר של בנק ישראל. תחזית הצמיחה בשנת 2024 צפויה להתעדכן מ-2% לכיוון 1.6%. תחזית האינפלציה בשנת 2024 צפויה להתעדכן לכיוון 3.3% (מ-2.7%). תחזית הריבית צפויה להתעדכן מ-3.75% בעדכון הקודם לטווח של 3.75%-4%. בנאום של הנגיד ירון צפוי ביטוי ברור לגבי הסבירות להורדת ריבית במידה והסיכונים הגיאופוליטיים יפחתו" מסיים כץ.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה