דיגיטל וטק

גוגל בדרך להתנגשות חזיתית: בעקבות גל הפיטורים - ועד העובדים זועם

איגוד עובדי אלפבית, חברת העם של ענקית מנוע החיפוש, הבטיח להילחם במהלכי ההתייעלות של החברה שיכללו צמצום משרות בהיקפים נרחבים. לדבריהם, אין מקום לבצע מהלכים מסוג זה בשעה שהחברה עצמה רווחית - ומגלגלת מיליארדים מדי רבעון. "חברינו ועמיתינו עובדים קשה מדי יום כדי ליצור מוצרים נהדרים עבור המשתמשים"
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, shutterstock)
איגוד עובדי אלפבית, חברת האם של גוגל, יוצא להגנת ציבור עובדי חברת הבת ומדגיש כי אין צורך לקיים מהלכי פיטורים כה נרחבים בעוד החברה עצמה מרוויחה מיליארדים. עם זאת, הפיטורים צפויים להתבצע בצוותים העוסקים בתוכנת המעקב הבריאותי פיטביט, על שירות הסיוע הקולי גוגל אסיסטנט ועל חומרה שמשמשת במציאות רבודה.
כמות המפוטרים טרם נחשפה, אם כי גוגל אישרה לאתר דה וורג' שסגרה "כמה מאות" מקומות עבודה לרוחב החברה, והוסיפה שהיא "משקיעה באופן אחראי" בפרויקטים הגדולים ביותר. אך בפוסט שהעלה ל-X טען איגוד עובדי אלפבית שהפיטורים אינם נחוצים, ושבכוונתו להילחם על מנת לא להוציאם לפועל. 
"חברינו ועמיתינו עובדים קשה מדי יום כדי ליצור מוצרים נהדרים עבור המשתמשים, והחברה לא יכולה להמשיך לפטר אותם בזמן שהיא מרוויחה מיליארדרים מדי רבעון", כתב האיגוד. גוגל הגנה מצידה על סבבי הפיטורים האחרונים שביצעה. "במהלך המחצית השנייה של 2023, כמה מהצוותים שלנו ביצעו שינויים כדי להפוך ליותר יעילים, ועל מנת ליישר קו בין המשאבים וסדרי העדיפויות המסחריים שלנו", מסרה החברה ל-BBC.
 
"חלק מהצוותים עומדים לעבור את השינויים הארגוניים האלה, שכוללים ביטול מספר משרות ברחבי העולם. אנחנו ממשיכים לתמוך בעובדים שיושפעו בעודם מנסים למצוא תפקיד חדש בגוגל או מחוצה לה". החברה רשמה הכנסות 76.3 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2023, עם רווח נקי של 19.7 מיליארד, כך על פי נתוני אלפבית. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה