השוק

גוגל ממשיכה בגל הפיטורים: מאות עובדים מודאגים בישראל

חברת האם של ענקית הטק, אלפבית, מתכננת להיפטר מ-30 אלף משרות, בדגש על חטיבת הפרסום והשיווק. הסיבה: ההתפתחויות האחרונות בתחום הבינה המלאכותית, ושילובו בגוגל בחטיבות אלו ברחבי העולם. בצל המלחמה המתמשכת בעזה, ההערכה הגוברת היא שהמהלך צפוי לכלול גם עובדים בישראל
מערכת ice |  3
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
לאחר שפורסם כי חברת האם של גוגל, אלפבית, מתכננת להוביל גל פיטורים נרחב שיכלול כ-30 אלף משרות בדגש על חטיבת הפרסום והשיווק, נחשף בגלובס כי המהלך צפוי לכלול גם את העובדים בישראל. גוגל מעסיקה בישראל כיום כ-2,000 עובדים, מתוכם כ-600 במחלקות הפרסום והשיווק. למרות זאת, גורם המקורב לחברה הדגיש כי טרם התברר כמה עובדים יפוטרו בגל הקרוב.
ההערכה היא כי גוגל העולמית צפויה ליישם את שיטת דירוג העובדים החדשה שלה, שבמסגרתה צפויים כ-2% מהעובדים להיות מפוטרים, שהם כ-35 אלף משרות. עיקר המהלך נובע משינוי משמעותי בחטיבות השיווק של החברה, בין היתר בשל הצעדים האחרונים של גוגל בעולם הבינה המלאכותית, ובפרט בגלל שילוב הכלי בחטיבות הללו ברחבי העולם. לא ברור עד כמה ניתן להשתמש בכלי כדי להחליף עובדים דוברי עברית.
 
שון דאוני, האחראי בחברה על תחום מכירת המודעות ללקוחות גדולים באמריקה, אמר לפני כמה שבועות כי גוגל אכן מתכננת ארגון מחדש של הצוותים בחטיבות אלו, כך לפי דברי מקורות שפורסמו בדה אינפורמיישן בדצמבר. באותו הפרסום נכתב כי אדם נוסף בחברה אישר את גיבוש תוכנית הפיטורים. בינואר בשנה שעברה פיטרה גוגל כ-6% מכוח העבודה שלה, כלומר קיצצה 12 אלף משרות, מהלך הפיטורים הגדול ביותר של החברה.
 
בזמנו פורסם כי הפיטורים מגיעים בצל התמודדות החברה עם האטה בפרסום הדיגיטלי, כמו גם תחרות קשה בטכנולוגיות הענן. לפי דה אינפורמיישן, ב-2023 עסקי הפרסום של ענקית החיפוש הניבו הכנסות בגובה 59.6 מיליארד דולר, מה שהיווה עלייה של 9.5% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. עסקי הפרסום עצמם מהווים כ־80% מסך ההכנסות הכוללות של גוגל, והטמעה של כלי בינה מלאכותית בחטיבה זו יכולה להיות אלטרנטיבה זולה משמעותית בעבור החברה בהשוואה לכוח האדם שכיום היא מעסיקה.
בשנה החולפת, המניה של אלפבית עלתה בכ-58%. בין הסיבות, על פי אנליסטים, הן הודות לשימוש ושילוב הכלי בשלל השירותים של החברה, כמו במנגנוני החיפוש, הענן וחטיבות הפרסום.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קצת חשבון לא יזיק
    משה אזולאי 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    פרסמתם ששני אחוז מעובדי גוגל יפוטרו בעקבות הדירוג החדש, שהם כ-35 אלף משרות. בגוגל עובדים כ178 אלף עובדים ולכן 2 אחוז זה כ3.5 אלף עובדים
    סגור
  • 2.
    מצב מזהת
    רן 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ענקית הטכנולוגיה מתקדמת ביחס לעתיד ומצב הבורסות בעולם תחזקנה ידינו בעצמאותנו לעד
    סגור
  • 1.
    חבל שאחרי שאנשים עברו את כל השלבים והמיונים
    עמית 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יקבלו מכתבי פיטורים. עצוב עוד יותר לעבור כמה שלבים בלי לקבל כלום.
    סגור