דיגיטל וטק

אינטל נסוגה לאחור: ביטלה את עסקת הענק לרכישת החברה הישראלית

שנה וחצי לאחר הדיווח על עסקת הענק. לאחרונה, לאחר שלא קיבלה את האישור הרגולטורים בסין אינטל צפויה לבטל את העסקה ולשלם דמי ביטול

מערכת ice |  2
אינטל (צילום Magma Images ,shutterstock)
לפני כשנה וחצי דווח על עסקת ענק בין ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אינטל שבמסגרתה תרכוש את חברת טאואר הישראלית בסכום של 5.4 מיליארד דולר. אך, מועד השלמת העסקה פג אתמול (יום שלישי). על פי דיווחים בעולם אינטל צפויה לסגת מהעסקה לאחר שלא קיבלה את האישורים של הרגולטורים הסיניים. ככול הנראה, אינטל צפויה לנהל משא ומתן בנוגע להארכת החוזה אלא תשלם ותשלם לטאואר את הפיצוי שנקבע בהסכם, בהקיף של 353 מיליון דולר.
העסקה, אשר נסגרה בפברואר 2022 ובאמצעותה שאפה אינטל להגדיל את כושר הייצור שלה ואת דריסת הרגל שלה בפורטפוליו חדש של מוצרים. חברת טאואר  אשר יושבת במגדל העמק מתמחה בייצור שבבים אנלוגיים שבבים פשוטים אשר משמשים כחיישנים אלקטרונים במגוון רחב של התקנים ברכבים, מכשור רפואי ועוד.
אינטל ציינה בזמנו כי בזכות בטכנולוגית הרדיו הייחודית של טאואר, שותפויות העיצוב והפיתוח שלה, הקניין הרוחני שלה והפריסה הגיאוגרפית העולמית שלה, היא מוצאת התאמה לאסטרטגיה שלה. לכן, היא הסכימה לשלם למעלה מחמישה מיליארד דולר על מנת לרכוש אותה.
אך, למרות ההצהרות הללו מימוש העסקה נדחה מספר פעמים ובמקביל מחיר המנייה של חברת טאואר החל לרדת הרבה מתחת למחיר העסקה, עובדה שגרמה לרבים להעריך כי לבסוף העסקה לא תצא לפועל .
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    יש טענות
    james 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שמדובר שזה בגלל הרפורמה אבל זה קשקוש של עיתונאים שגם כך לא מבינים שום דבר
    סגור
  • 1.
    ברחו בזמן
    יוסי יוסי 08/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אן ספק שאינטל ברחו בזמן מעיסקה כושלת המוצר דווקא טוב אבל בעלי החברה הם ממחאת קפלן שמלאנים אנרכיסטים ואינטל הבינה בזמן שאן אמונה היצורים הניסויים ונסוגה למעשה ניצלה ברגע האחרון שאפו לאינטל
    סגור