דיגיטל וטק

האתר שיעשה לכם סדר בבלבול: תחנת המטרו בלחיצות כפתור

בקרוב תוכלו לדעת כמה קרובה אליכם תחנת המטרו: מינהל התכנון השיק את אתר המטרו
מערכת ice | 
אתר המטרו (צילום יחצ, freepik)
למצוא את תחנות המטרו המתוכננות בלחיצת כפתור: מינהל התכנון העלה אתר מיפוי  אינטרנטי חדש המרכז מידע נרחב על תכניות המטרו המתוכננות בישראל כ"מפת סיפור" - 'STORY MAP'.  האתר נועד להנגיש לציבור את המידע התכנוני המקיף הקיים כבר היום , בצורה נגישה, ברורה וידידותית למשתמש. באתר מוצגות תכניות המטרו  ולצידן תכניות משלימות למערכת המטרו – תכנית מתאר ארצית למרחבי המטרו (תמא/ 70) ולבינוי מעל הדיפו (תמא/ 70/ א), תכנית מתאר ארצית למרכזי תחבורה משולבים (תמא/ 65) ונוספות.  
פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית התחבורתית הגדול והמורכב ביותר שקודם אי פעם בישראל, עלותו מוערכת בכ-150 מיליארד שקל. הפרויקט כולל מסילות תת קרקעיות באורך של כ-150 קילומטר ו- 109 תחנות שישרתו את תושבי  24 רשויות מקומיות במטרופולין גוש דן. תחנות המטרו יכולות להפוך למוקדים של פעילות עירונית ולממש הלכה למעשה את מדיניות התכנון הארצית, המבקשת לייעל את השימוש בקרקע ולשמור על השטחים הפתוחים תוך עיבוי וציפוף המרקם העירוני הקיים.
 
האתר ייחודי בכך שמרכז במקום אחד את כלל המידע על תכניות המטרו וכן את התכניות המשלימות למערכת המטרו המקודמות כיום. המידע כולל הסברים קצרים על כל תכנית ועיקריה בליווי המחשות, תרשימים וסרטונים המדגימים את הנושאים השונים. כמו כן, האתר כולל מפות GIS אינטראקטיביות (כדוגמת "מפת מערכת המטרו ומרחב התחנות") המנגישה לציבור את המידע התכנוני בצורה נוחה וידידותית המאפשרת לראות את תחנות המטרו וכל התכניות המשלימות למערכת המטרו (תמא/ 70, תמא/ 70/ א ותמא/ 65) על גבי רקע של מידע ממפות ושכבות שונות ותצלומי אויר. בנוסף, כל אחד יוכל לבצע חיפוש לפי כתובת ולמצוא את תחנת המטרו העתידית הקרובה לביתו.
האתר כולל שמונה חלקים המציגים את פירוט הרקע לתכנון מערכת המטרו בישראל והחלטות הממשלה הרלוונטיות, הסבר והדגמה של התועלות הרבות של מערכת המטרו ופירוט התכנון הסטטוטורי של תכניות המטרו והתכניות המשלימות אותה המקודמות כיום.
מנכ"ל מינהל התכנון, רפי אלמליח: " מינהל התכנון משיק מערכת דיגיטלית המנגישה את כלל המידע בתכנון מערכת המטרו במקום אחד. האתר החדש מציע כלים דיגיטליים המאפשרים מיפוי נגיש ושקוף הן לציבור הכללי והן לאנשי מקצועות התכנון. קידום פרויקט המטרו והתכניות למרחב מערכת המטרו נמצא בחזית עיסוקו של מינהל התכנון בהתאם לחשיבות מגמות התכנון העכשוויות לציפוף אורבני וייעול השימוש בקרקע המהווה משאב חסר וקידום מערכות להסעת המונים כפתרון תחבורתי מועדף לאוכלוסייה הגדלה בקצב אדיר בישראל".
האתר הוקם במינהל התכנון בשיתוף פעולה בין אגף בכיר לתכנון מטרו ואגף ממ"ג  (GIS) באגף בכיר לתכנון אסטרטגי. החומרים המוצגים בו באדיבות צוותי התכנון השונים של מינהל התכנון, משרד התחבורה והחברה הממשלתית נת"ע.
האתר יתעדכן מעת לעת, על מנת לשקף עדכונים לצד התקדמות התכניות השונות ולהוסיף מידע רלוונטי. העדכונים בעתיד יאפשרו פלטפורמה פעילה והעלאת שכבות מידע עדכניות של תכניות בשלבים סטטוטוריים שונים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה