רכב

המטרו יזניק את מחיר הדירות? התשובה שאתם עשויים לאהוב

בכנס פורום הנדל"ן של חברת המימון רובי קפיטל התארח השמאי הממשלתי אוהד עיני, שאמר: " לבעלים פרטיים אין אפשרות שימוש בחלקה התת קרקעית במצב הקיים. במצב היוצא- יש השבחה, שהיא הקרבה למטרו"
מערכת ice | 
רכבת המטרו (צילום יח"צ)
עשרות שמאים הגיעו היום (שלישי) לאירוע במסגרת "פורום הנדל"ן" של חברת המימון רובי קפיטל המארח את בכירי עולם הנדל"ן. יעקב ניצן מנכ"ל רובי קפיטל פתח את האירוע והציג את האורח המרכזי, השמאי הממשלתי הראשי אוהד עיני, שדיבר בנושא שמרעיש את השמאים ועולם הנדל"ן בכלל- שווי הנדל"ן בסמוך לתחנות המטרו והשפעות של הפקעת נכסים לטובת הפרויקט.
אוהד עיני סיפר שפנו אליו כדי שיבדוק את האפשרות לתביעות עתידיות בגין פגיעה כתוצאה מחפירה במנהרות תת קרקעיות הפוגעת בקרקע העילית. עיני הוסיף שהוא מתייעץ בעניין עם השמאי הקודם אייל יצחקי ושומע חוות דעת מקצועיות נוספות בנושא.

לפי עיני, נקודת המוצא של הקווים המנחים מ-2010, היא כי האדם סביר יעדיף לא לקנות דירה אם כמה עשרות מטר מתחתיו מבצעים חפירה תת קרקעים לטובת הפרויקט. עיני העמיק בסוגייה והציג את הדילמות השונות. אחת הדילמות - האם קיימת פגיעה בשווי כאשר חופרים מנהרה מתחת לקרקע. לפי השמאי הממשלתי, קיים ספק אם פגיעה מתחת לקרקע מקנה עילה לפיצוי לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה. ואילו ככל שיש פגיעה מתחת לקרקע - ההשבחה בגין הקירבה לתחנת המטרו מפצה על כך. 
"החלקה התת קרקעית התלת מימדית- לבעלים פרטיים אין אפשרות שימוש במצב הקיים. במצב היוצא- יש השבחה, שהיא הקרבה למטרו", כך עיני, שסקר את הנושא מניסיונו בעבודה על המנהרות השונות המשמשות לתחבורה- מנהרות הכרמל, כביש בגין (50) בירושלים וכביש 16 בירושלים. לדעתו, השאלה האם יש לפצות אדם על לקיחת שטח תלת מימדי תת קרקעי אינה שמאית אלא ערכית.
בתחילת המפגש הציג לשמאים אריאל אדלשטיין, סמנכ"ל השקעות ברובי קפיטל, את יתרונות המימון באמצעות קרנות אקוויטי בעולם הריביות של היום, בעסקאות הנדל"ן השונות. רובי קפיטל שתפו לשתף את השמאים בניסיון החברה במימון פרויקטים מורכבים בתחום הנדל"ן. בשבועות הקרובים צפויה רובי קפיטל לארח מפגשים נוספים עם בכירי עולם הנדל"ן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה