דיגיטל וטק

מיקרוסופט מתקרבת לעסקת המאה: ההסכם עם סוני נחשף

סוני חתמה על הסכם מחייב עם מיקרוסופט להשאיר את סדרת משחקי המחשב המצליחה Call of Duty זמינה עבור הפלייסטיישן שלה לאחר שהאחרונה תסיים את רכישתה המתוכננת של מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד
מערכת ice |  3
סאטיה נדלה (צילום ויקיפדיה)
סוני חתמה על הסכם מחייב עם מיקרוסופט להשאיר את סדרת משחקי המחשב המצליחה Call of Duty זמינה עבור הפלייסטיישן שלה לאחר שהאחרונה תסיים את רכישתה המתוכננת של מפתחת המשחקים אקטיוויז'ן בליזארד, כך מסרה מיקרוסופט ביום ראשון. העסקה, העומדת להיות הגדולה בהיסטוריה של עולם הגיימינג, מוערכת בכ-68.7 מיליארד דולר.
"אנו שמחים להודיע שמיקרוסופט ופלייסטיישן חתמו על הסכם מחייב להשאיר את Call of Duty בפלייסטיישן בעקבות רכישת אקטיוויז'ן בליזארד", אמר מנכ"ל מחלקת המשחקים של מיקרוסופט, פיל ספנסר, בטוויטר ביום ראשון.

רגולטורים ברחבי העולם הביעו דאגה משמעותית לגבי כוחה של מיקרוסופט על שוק המשחקים אם תאושר רכישת אקטיוויז'ן בליזארד. מיקרוסופט היא יצרנית ה-Xbox, שמתחרה ישירות בפלייסטיישן של סוני, מה שמעורר חשש שמיקרוסופט תוכל להפוך משחקים ל"בלעדיים" לקונסולות שלה ולעקוף את סוני בשוק.
העסקה די מורידה חלק מהחששות של הרגולטורים, למרות שמיקרוסופט וסוני לא חושפות את משך ההסכם. דובר של מיקרוסופט ציין שהעסקה קיימת לטווח ארוך וכי החברה חתמה על עסקאות דומות בעבר.
לא בטוח שהרכישה תיסגר, למרות שהסיכויים של מיקרוסופט ואקטיוויז'ן בליזארד טובים יותר באופן ניכר לאחר שבית המשפט בארצות הברית מנע מנציבות הסחר הפדרלית לחסום זמנית את העסקה. ה-FTC תבעה לעצור את העסקה בבית המשפט הפדרלי בסן פרנסיסקו ביולי, אך לא הצליחה לשכנע שופט שהעסקה תהווה סיכון מספיק לתחרות.
הרגולטורים באיחוד האירופי חתמו על העסקה במאי. רשות התחרות והשווקים של בריטניה, שכפתה מכרזים וחסמה עסקאות טכנולוגיה קודמות, אמרה ביום רביעי כי היא מוכנה לנהל משא ומתן עם מיקרוסופט על תנאי העסקה. שתי החברות שואפות להשלים את העסקה שלהן עד יום שלישי, 18 ביולי.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    והקהל מפסיד
    עמית 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אז במקום אקסקלוסיביות לפלטפורמה אחת יהיו ל2. מה עם steam? Epic? נינטנדו? מה אם תגיע מתחרה חדשה?
    סגור
  • 2.
    ואם ישנו את השם ? נו באמת (ל"ת)
    יש באג קטן 07/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    סוף סוף יהיה משחק cod שלם בהשקה ולא בטא (ל"ת)
    אבי 07/2023/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור