דיגיטל וטק

עוקץ אכזרי על חשבון bit: זו ההודעה שאסור לפתוח

בהודעה נכתב לבעלי המכשירים הסלולריים: "לקוח יקר, עקב תקלה נדרש לעדכן את אמצעי התשלום לחשבונך באפליקציית bit. כנס לקישור המצורף על מנת לעדכן". זו הונאה חוזרת ויש להיזהר מלחיצה על הקישור שמכניס לאתר הדומה מאוד לbit - ועשוי ליצור בילבול
מערכת ice |  2
עוקץ אפליקציית bit-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
קצת אחרי ההונאה הקודמת, גם בימים האחרונים משתמשי אפליקציית התשלומים הפופולרית bit, וכמו כן גם מאפליקציית Paybox, מזהירים מפני ניסיון עוקץ שיוכל להוביל להונאה שתביא לדליפת פרטיכם האישיים וכן של אמצעי התשלום שלכם.
בהודעה נכתב לבעלי המכשירים הסלולריים: "לקוח יקר, עקב תקלה נדרש לעדכן את אמצעי התשלום לחשבונך באפליקציית bit. כנס לקישור המצורף על מנת לעדכן". זו הונאה חוזרת ויש להזהר מלחיצה על הקישור שמכניס לאתר הדומה מאוד ל-bit ועשוי ליצור בלבול.
אלא שעליכם להזהר, מדובר בעוקץ חכם ומושקע במיוחד וניתן בקלות להתבלבל כי מדובר באמת באפליקציה, הזנת הפרטים עשויה לסכן אתכם ולחשוף את פרטי האשראי שלכם לאנשים שעומדים מאחורי ההונאה המדוברת.
 


רק לאחרונה, בהודעתה, משטרת ישראל מסרה: "קיבלתם הודעת SMS מאפליקציות התשלומים bit או Paybox? ייתכן ואתם חשופים להונאה". במקביל נוסף צילום מסך של ההודעה המדוברת בה נכתב: "חשבונך מושעה גישה עקב גישה לא מורשית. אנא  אשר את המידע שלך" ונוסף קישור שאליו אמור המשתמש להכנס.


לסיום גם חידדה המשטרה את האזהרה שלה מהעוקץ על חשבון אפליקציות התשלום האלקטרוני: "שימו לב! אם אתם נדרשים לעדכן פרטים אישיים, עשו זאת ישירות מאפליקציית התשלומים ולא דרך קישורים חיצוניים המתקבלים במסרוני SMS".

כעת, היזהרו אם תקבלו את ההודעה המדוברת כדי לא ליפול בפח, וכמו כן, לאחרונה גם מתקבלות הודעות מעל שם דואר ישראל, DELL וחברות משלוחים כאלה ואחרות, שמתחזות ומנסות לעקוץ אתכם. אם ראיתם שישנה הודעה מוזרה שלא נראית לכם, הימנעו מללחוץ על הלינק המצורף.

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    גם בשם של ביטוח לאומי
    יעקב 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קיבלתי הודעה מי "ביטוח לאומי" לסדר את החשבון בנק
    סגור
  • 1.
    יש עוד סוג של עוקץ
    ליה 05/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש עוקץ נוסף שמספר טלפון פרטי! שולח הודעה שהחשבון ביט ננעל מסיבות אבטחה, ושהם מזהים כניסה לחשבון ממכשיר לא ידוע, ודורשים לאמת את הזהות ואם לא החשבון יושבת . מי שמקבל את ההודעה הזאת להיכנס ישר לביט לבדוק וגם אז למחוק את ההודעה כי מספר טלפון רגיל לא קשור לביט בכלל תשמרו על עצמכם!!
    סגור